{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

Torben F
Torben F
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14

Yamaha SZR660 som første cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej derude, så er man endelig ved at have lagt sig fast på sin første cykel. Men skal lige have et sidste råd med på vejen og det er her i kommer ind i billedet smiley

Jeg har lagt mig nogenlunde fast på en Yamaha SZR660 som ser sporty ud, skulle have godt moment samt dejlig at have gøre med når vejen bliver snoet.

Det spørgsmålene går på er følgende:

Størrelse, jeg er 1,88 høj og maskinen skulle være nogenlunde lille, vil det blive et problem? Ved godt den selvfølgelig skal prøves først. Men har ikke haft tid og vil gerne have et hurtigt råd.

Mekanikken, kan jeg forvente store driftomkostninger på den som følge af den kun er med 1 cylinder? Har hørt lidt negative ting om det.

Sidst har i andre gode forslag til en cykel omkring 30-40.000 som har samme sporty-look og kan gå ind under beskrivelserne som værende: Godt moment, let at svinge og billig i forsikring.

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha SZR660 som første cykel?
  • #1   13. maj 2008 Har ikke haft nogle problemer med min, ud over en mekaniker ikke havde sat vakkumslangen til tanken. Det er en sjov lille maskine at køre på, dog skal man være glad for at ligge ned over tanken. Eller det ved jeg self ikke når man er 188, men når man er 162 så ligger man godt ned over tanken.

• #2   13. maj 2008 Jeg er 175 cm høj og jeg har ingen problemer med ondt i ryggen, eller andre ting.
    Jeg har ikke haft problemer med min cykel og den har snart kørt 35000 km.

• #3   13. maj 2008 Jeg var også super glad for min. Nogle gange savner jeg faktisk den. Har ikke haft alvorlige problemer med denne model.

• #4   13. maj 2008 Kender kun til 2 problemer ved den model.
    Det ene er at den efter stilstand kan være tricky at starte. Løsningen er en benzinpumpe eller at acceptere den kan være tricky (kræver dog at batteriet er i god stand).
    Andet problem er at den kan være dyr i bagpærer. Har mange vibrationer, og pærer kan ikke så godt tåle dem. Løsningen er at købe en diodepærer.

• #5   13. maj 2008 Olietjek er også lidt omstændigt, men det er ikke et argument der tæller stort, hvis du er hooked på SZR'en. Det skal bare lige ind under huden.

• Torben F
    Torben F Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
    #6   13. maj 2008 Hvordan ser det ud med km stand på sådan en sag, dem jeg har set på ligger omkring de 30.000. Er det for meget?

• #7   13. maj 2008 Torben: Jeg ville ikke være bekrymret ved at købe en som har kørt 30K, hvis den ellers ser fin og velholdt ud...

• #8   13. maj 2008 Min XBR (lign motor) har rundet 65.000km uden problemer. Knastkæden skal dog skiftes nu, men det er alt. Olieforbruget er ikke alarmerende højt endnu, så den lever nok også til de 100.000km

• #9   13. maj 2008 Jeg havde taget en ER-5 i stedet. Den har et rimeligt moment - er let at styre og har meget længere gear en SZR660 - den føles simpelthen hurtigere. ansvarsforsikring ca. 2100

• #10   13. maj 2008 Hej. Jeg er 186 og har kørt 2 sæsoner på en SZR, men jeg synes at det kneb med at have knæene i lommerne på tanken. Supersjov cykel ellers, som får den fedeste lyd hvis man sætter en åben udstødning på.

Kommentér på:
Yamaha SZR660 som første cykel?

Annonce