792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Har tænkt på 600ccm.. For småt??? Har tænkt på 600ccm.. For småt???

Hejsa..

Jeg har en tanke om at købe en mindre mc.. Men jeg kommer i tvivl om en 600 ccm er for lille..

Jeg kører indimellem fra øen og til jylland med kæresten bagpå og vi har oppakning med. Er der nok træk i en 600 til det..

Jeg har tænkt lidt på CBR 600, SV 650, GSX-F 600... Noget i den retning.

Har i erfaring, forslag eller lignende.. så vil jeg gerne høre fra jer..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har tænkt på 600ccm.. For småt???
  • #1   23. sep 2005 Jeg gik fra en TL1000R til en R6´r da TLr´n blev stjålet. Det har jeg været ganske tilfreds med, noget sjovere ude på de små snoede veje. Sefølig savner man en masse bundtræk, men det er lidt en vane sag syntes jeg. Har dog ikke erfaring fra 600 ern med passager + oppakning.

• #2   23. sep 2005 Til 2 med oppakning er SV'eren og GSXF'en ikke egnede ... Måske en CBR 600 kan gå men det afhænger af om kæresten kan holde ud sidde der så længe jo ... Må jeg i den forbindelse foreslå en Honda VFR ... Den har lidt af det hele

• #3   23. sep 2005 Wha satan morten er du så tidligt oppe ... Vi sad faktisk og snakkede om dig her i weekenden mig og Boll

• #4   23. sep 2005 Hey.. Jae når du er vant til at køre 10'er vil det nok være knapt så sjovt at dreje håndtaget på en 600cc. Men med de maskiner du nævner, så tror jeg sgu egentlig at du vil have ok kræfter til daglig, men også til en langtur med damen som baggage!

Flere af mine venner kører på de 3 cykler du nævner, og der er ingen problemer med trækkræft. Du kunne jo alternativt prøve fx, en GSX-F 600 og så prøve storebror'en 750cc -og evt vurdere om der er en mærkbar forskel -prisforskellen er jo ikke så stor. For 750cc er jo et godt kompromis ml. 600 og 1000cc.

Pøj pøj med det.

Ronny.

• #5   23. sep 2005 Hey Jan

Yeeees men også kun liiige oppe!! Er i gang med dagens første kefein shock!! smiley

HIls omkring oppe i Gug!!

• #6   23. sep 2005 uuups kan se det er tideligt! stavningen er jo helt hen i vejeret!! Koffein skulle der jo stå!!

• #7   23. sep 2005 jeg kan kun tilslutte mig det med en GSX750F, jeg har selv samme cykel og den køre og trækker helt fint med kæresten bagpå, og baggage, intet problem i det overhovedet....

Kan kun se det er et problem hvis kæresten er af den polske hammerkastertype, men igen det er jo heller ikke så fedt at køre med 800 pund dødvægt bagpå...

så jeg ville satse på en 750, i stedet for en 600 og det er jo kun ca 10 kilo i prisforskel.

MVH
    Kenneth

• #8   23. sep 2005 750´er, det tror jeg også er det bedste alternativ! - evt en Gpx750, de kører kanon! - medmindre det er nyt du er ude efter selvfølgelig.

Held og lykke

Jonas

• #9   23. sep 2005 jeg har en gs 500 som jeg kører med min kran på en gang imellem! det kommer jo også an på hvor stor hun er jo! hehe! ej jeg ville nok tage en 750, VFR muligvis

• #10   23. sep 2005 hejsa.. nu er hun ikke lige til stort kørekort.. Det er ikke hende der tynger... Jeg glemte at sige, at det gerne må være en brugt maskine.. jeg havde tænkt noget i omegnen af 50-60.000... Og ja jeg er vant til ZX10 og den er sgu også dejlig, men det er ligeså meget for at prøve noget andet også... Jeg havde en rd350yvps... så det var jo også et spring.. men jeg bruger mest maskinen til at køre til daglig og hyggeture...
    jeg må erkende GPX og Z er ikke lige min stil...

• #11   23. sep 2005 En 600 skulle gerne kunne klare det. Tro ikke på Morten når han siger en SV eller en GSX-f ikke kan bruges.
    Jeg har været på langfart på en GPZ500s og den klarede fint en stor oppakning og passager. Og den har kun 60 hypper.
    Men når du er vant til en 1000ccm vil du komme til at mangle noget bundtræk, så SV650 vil nok kunne kompensere for det. Eller en VFR750...

/
    Jesper

• #12   23. sep 2005 Jeg kører på en 1-cyl 650'er med 50hk, og der er da givetvis mindre power end på de cykler du nævner, men der er sq ikke noget problem med trækkraft med pasager + baggage. Den overhaler fint og sikkert og har har bragt os over frem over smalle bjergpas og motorvej uden problemer i 3 år nu.
    Jeg må indrømme at jeg har svært ved ikke at grine af alt det der med "om den har kræfter nok snak"; køb den kværn du bedst kan li', evt også den hvor hun sidder bedst. Det sidste har jeg forsømt ved købet af pegasoen, og når den dør så vil passager komfort helt sikkert spille en større rolle.
    God jagt.

• #13   23. sep 2005 hvad med en zzr 600

• #14   23. sep 2005 Jesper: Det var nu ikke mig men Jan der skrev det.Jeg skrev bare jeg ikek havde erfaring fra min 600 men oppakning og passager! Jeg vil nemlig mene SV650 ville være et super valg!!

• #15   23. sep 2005 ja zzr 600 har jeg også tænkt på... jeg må sige at jeg tænker også på kæresten når hun skal med.. så VFR 750 er nok en umiddelbar god løsning.. har kun prøvet en 87 model en kort tur for et års tid siden.. men den sagde mig ikke så meget.. Men det kan den vel komme til.. har kigget lidt efter en fra starten af 90.... Men de ligger jo lige i den gode ende af prislejet... Har nogen erfaring med VFR'en og evt. ZZR 600.

Ja det med kræfter er ikke den store betydning for man kan altid rykke en bil fra hinanden næsten ligemeget hvilken mc det er... Men jeg gider bare ikke de der knallert symptomer når man har passager med, hvor man skal to gear ned fordi det er modvind... kan i følge mig??

• #16   23. sep 2005 zzr 600 og vfr 750 ligner da meget hinanden, dem fra straten af 90'erne har da omkring 100hk,burde det ikke være nok!

• #17   23. sep 2005 To gear ned pga modvind!!? På en en relativt moderne 600'er... der må vist være noget jeg har misset.

• #18   23. sep 2005 SV650... Helt klart pga det gode bundtræk og så tillader kørestillingen at der er en bagpå engang imellem!!!!!!
    Held og lykke med valget!!!!!!!!!!

• #19   23. sep 2005 TL1000 kan købes til omkring 80.000 kr
    smiley

• #20   23. sep 2005 Til Ronnie og Morten :Det var hvis der ikke var heste nok.. men 100 heste skulle være nok til det jeg skal bruge.. Det er vi enige i...

Christian B: Sidder man ikke lidt for meget bøjet med benene på SV'eren?? så det bliver ubehageligt i længden at sidde bagpå.. Jeg er nu også mest til kåbemaskine..

Sebastian: TL1000.... hmm den mangler lige et lille bogstav.. R..... så ville jeg helt klart gerne have sådan en hvis pengepungen var til det...

Jeg har set en VFR 750 fra 90-92 stykker til omkring 18000 i tyskland.. Det er vel ikke helt i skoven er det??

Kender i nogle importøere, som henter maskiner hjem på ønske eller lign.

• #21   23. sep 2005 www.mcsport.dk
    se evt de5t link der er i forum lige nu!!

• #22   23. sep 2005 jeg har lige skiftet min Yamaha TRX 850 2 cyl twin 80 hk, og med en 4 cyl, jeg var ude af prøve nogle forskellige 600 ccm. CBR 600 fra 93, jeg var chokeret!!!! ingen bundtræk overhovedet, i forhold til min gamle, selvom cbr`eren 100 hk, den køre da fint, trækker fra tomgang i 6 gear uden problemer, og skriger som en stukken gris når den kommer helt op i omdr. og flyver der ud af. Jeg blev bare enig med mig selv om at hvis jeg skulle køre med 4 cyl, så måtte der flere ccm til, derfor blev det så til den jeg har nu, den mangler ikke noget, masser af bundtræk masser på toppen. Min konklution er at hvis jeg skal ned i nærheden af 600 ccm, så bliver det på 2 cyl, pga at bundtrækket er bedre, det er bare min mening. ;o)

• #23   23. sep 2005 hvad vil du med det R bag TL? udseendet du ikke kan lide
    smiley

• #24   23. sep 2005 du kan også kontakte http://www.vfr.dk/
    De vil helt sikke gerne hjælpe med gode råd, hvis der er penge til en vfr fra starten af 90 erne, så vil du helt sikker blive meget mere glad for sådan en, end en 600 ccm.

• #25   23. sep 2005 Har flere gange kørt falster->holbæk med passagere og oppakning på min FZR600R og jeg er selv +90kg. Der var ingen problemer overhovedet. Hvis du skal 2 gear ned (eller 1 for den sags skyld) når der er modvind på en 100HK cykel så skulle der da være noget galt med den.

• #26   23. sep 2005 Hudle :

jeg har en kammerat der har en GSX600F til salg i sort metal, den er fantastisk flot og har kørt va 50.000, de nsælges for mener jeg ca. 55K. Måske det var noget. det er vist enda også med taskesæt til den.

hvis du har interesse kan jeg få ham til at sende dig nogle billeder af den.

MVH
    Kenneth

• #27   23. sep 2005 Sebastian: JA det må jeg erkende det er.. det med naked er ikke lige mig... på mc hvert fald..

Ja en VFR fra starten af 90'erne må sgu være til at finde til penge.. Hvis bare man venter lidt..

Det jeg mente med 2 gear ned på en 600 var, at følelsen af at der mangler power gider jeg ikke...

Kenneth: Hvad er årgangen på den GSX-F..

TAk for linket til vfr.dk... det prøver jeg lige..

Kommer i i tanke om andre muligheder eller noget så skrive endelig.

Tak for responsen indtil videre..

• #29   23. sep 2005 Hej Hudle

Du skal jo helt klart kigge efter en turingcykel igen...

Personligt ville jeg se mig om efter en VFR750F dem har jeg KUN hørt godt om. Jeg tror en 600 vil blive for lille og træls for dig, da de mest er beregnet til singlekørsel...

Du kunne jo også lige kigge forbi min profil. Jeg har en suzuki RF900R til salg hvis det var noget. Vi har jo før handlet sammen smiley

/Jan

• Niels-J. A
    Niels-J. A Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Svar: 1
    #31   23. sep 2005
    hva´ med en v-strom 650, fremragende komfort, især med lidt større vindskærm, billig forsikring, god trækkraft i det omdrejningsområde som man bruger i det daglige. Et andet argument er fartfonemmelsen, du kan mærke at du kører.

Jeg har tidligere kørt cbrf4i, r1,- det resulterede i en betinget frakendelse af kørekortet. Derfor købte jeg en v-strom, og køreglæden mindst ligeså stor.

• #33   23. sep 2005 rf 600? er billig og kører godt
    mht TLS.. smag og behag. Det er ellers en dejlig maskien at køre

• #34   24. sep 2005 Syntes du skulle beholde din zxer....
    Men hvis du er fast besluttet på at der skal prøves noget nyt så syntes jeg at Vfr lyder mest fornuftigt af de cykler der er nævnt.

Tror en 600 er lidt klein når du nu har kørt sådan en hyperturer.

• #35   29. sep 2005 Jeg har valgt at beholde min ZX,,, jeg får sgu ikke en ligeså god maskine til de samme penge som den jeg har nu...

Kommentér på:
Har tænkt på 600ccm.. For småt???

Annonce