{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Motorvask {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley
Jeg har købt en suzuki intruder fra 96
Som ikke er blevet vasket eller ordnet de sidste 15 år, så den er mega beskidt, snaskket stort set alle vegne, er umiddelbart pæn ender skidtet.
Mit store spørgsmål : Er der noget middel der er at fortrække i forhold til motorvask, mere så jeg ikke skal over den 3-4 gange med vandpjaskeri...
God dag til jer. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning og tilslutning af loftlampe. Lampen er af glas og derfor lidt tung. . 600 kr.
  • Indstil vaskemaskine i vatter 350 kr.
  • Skifte pære på billygte 250 kr.
  • Rengøring af overflader og vægge 1.000 kr.
  • Opsætning af fire gardiner fra Jysk 700 kr.
  • IKEA møbelmontage. Kommode og opbevaringsskab 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorvask
  • David N
    David N Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 19 MC-er: 7 Svar: 38
    #1   14. jan Hej, jeg bruger dette. Finder du på eBay.de eller amazon.de

profilbillede
  • #2   14. jan Lampeolie kommer du rigtigt langt med, og så en eller anden sæbe efterfølgende - du kan sagtens bruge en af de dunke der typisk bliver brugt til terasserens.

• #3   14. jan Køber motorvask til formålet. Den billige fra harald nyborg gør det fint nok. Men dertil bruger jeg også lugtfri petroleum eller lampeolie sammen med en gammel tandbørste til de værste afkroge af blokken

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 53
    #4   15. jan Tænker T Hansens skumsæbe ku fjerne 99%.
    Jeg blev rimeligt imponeret da jeg prøvede skumlanse for første gang her i efteråret.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 136
    #5   15. jan Spray W 40 på. Lad sidde nat over.
    Alm. motorrens påføres herefter. (T.hans)
    Børst med kraftig børste.
    Spul med varmt vand. Punktum!

• jens b
    jens b Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 9
    #6   15. jan aldrig petroleum
    wd40 eller madolie

• #7   16. jan Jens b
    Kan du uddybe dit svar?
    Inden jeg går i gang med rengøring af mc.

• #8   16. jan #6: Hvorfor aldrig dette? Hvis det primært er lidt længere sammenbrændte kulstofkæder der sviner MC'en (brændt olie, skidt der er nedbrudt af varme etc), så er det netop noget der minder om der skal til for at få det nogenlunde opløst. At man så går efter de lidt kortere kæder er for at sikre at rester kan bringes i vandfasen med sæbe efterfølgende.

Jeg har svært ved at se hvorfor der skulle være noget i vejen med denne proces? Hvad er det madolie, petroleum eller WD40 vil kunne skade i processen?

Når du skal rengøre ting gælder det om
    1. Find et produkt der nærmer sig det du vil fjerne i egenskaber, men som er mere flydende - dette fordi produkter med samme egenskaber er ofte ok til at blande sig
    2. Nu kan du tørre det meste væk
    3. Fjern resten med en sæbe. Om det vælger den ene eller anden er stort set ligegyldigt, bare undgå alt for meget andet tilsætning end tensider (dvs ingen duft, voks eller lignende).

• jens b
    jens b Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 9
    #9   16. jan Enig med Jacob Ask #8.
    måske mit indlæg var upræcist
    har selv haft problemer med petroleum. min cykel begyndte at rust ?

prøvede at anbefale madolie, billigt og miljøvenligt
    eller WD40 som er nemmere at få ind i krogene
    og så en gammel opvaskebørste der ikke ridser

• #10   16. jan ville droppe de olieprodukter og gemme WD40 til sidst

da jeg stod i lære for mange år siden købte firmaet også en brugt cnc fræser som mildelst talt var møgbeskidt.. jeg fik tjansen med at gøre den ren chefen stak mig en dunk sæbe.. mener det var noget som hed jumbo multirens var mere effektiv end rensebenzin og opløste olie ligeså fint og mindes nu at det også var skånsomt overfor malingen.. mit valg havde helt klart været et sæbeprodukt til det grove arbejde og en vask bare for at få skyllet alt sæben væk og så tør metaldele over med WD40

Kommentér på:
Motorvask

Annonce