1.031 visninger
|
Oprettet:
Motorvask {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg har købt en suzuki intruder fra 96
Som ikke er blevet vasket eller ordnet de sidste 15 år, så den er mega beskidt, snaskket stort set alle vegne, er umiddelbart pæn ender skidtet.
Mit store spørgsmål : Er der noget middel der er at fortrække i forhold til motorvask, mere så jeg ikke skal over den 3-4 gange med vandpjaskeri...
God dag til jer.
okt 2018
Følgere: 19 MC-er: 7 Svar: 38
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.290
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
dec 2015
Følger: 1 Svar: 53
Jeg blev rimeligt imponeret da jeg prøvede skumlanse for første gang her i efteråret.
jan 2011
Følger: 3 Svar: 136
Alm. motorrens påføres herefter. (T.hans)
Børst med kraftig børste.
Spul med varmt vand. Punktum!
aug 2011
Følger: 1 Svar: 9
wd40 eller madolie
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 91
Kan du uddybe dit svar?
Inden jeg går i gang med rengøring af mc.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.290
Jeg har svært ved at se hvorfor der skulle være noget i vejen med denne proces? Hvad er det madolie, petroleum eller WD40 vil kunne skade i processen?
Når du skal rengøre ting gælder det om
1. Find et produkt der nærmer sig det du vil fjerne i egenskaber, men som er mere flydende - dette fordi produkter med samme egenskaber er ofte ok til at blande sig
2. Nu kan du tørre det meste væk
3. Fjern resten med en sæbe. Om det vælger den ene eller anden er stort set ligegyldigt, bare undgå alt for meget andet tilsætning end tensider (dvs ingen duft, voks eller lignende).
aug 2011
Følger: 1 Svar: 9
måske mit indlæg var upræcist
har selv haft problemer med petroleum. min cykel begyndte at rust ?
prøvede at anbefale madolie, billigt og miljøvenligt
eller WD40 som er nemmere at få ind i krogene
og så en gammel opvaskebørste der ikke ridser
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 63 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.337
da jeg stod i lære for mange år siden købte firmaet også en brugt cnc fræser som mildelst talt var møgbeskidt.. jeg fik tjansen med at gøre den ren chefen stak mig en dunk sæbe.. mener det var noget som hed jumbo multirens var mere effektiv end rensebenzin og opløste olie ligeså fint og mindes nu at det også var skånsomt overfor malingen.. mit valg havde helt klart været et sæbeprodukt til det grove arbejde og en vask bare for at få skyllet alt sæben væk og så tør metaldele over med WD40
Motorvask