{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

BMW K 1100 RS {{forumTopicSubject}}

Hej Alle...
Har netop købt et eksemplar af ovennævnte model, og ser spændt frem til foråret.
Men mit spørgsmål er: på cyklens venstre side, Ca. 15 cm over gearvælgeren sidder der 2 spoler ( cyl.1-4) (cyl.2-3) og jeg synes de sidder noget " udsat" for vind og vejr.
Kan man lave en alu- dækplade og montere udenpå, eller er det et " No go"
Jeg tænker har det betydning for køling osv.
Har ikke tidligere haft BMW, så håber en med erfaring , kan svare på dette.
På forhånd tak, og god søndag til alle..
Næste weekend 12-13 grader....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 850 kr.
  • Havemand 1.000 kr.
  • Installation of Curtain Rod 950 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW K 1100 RS
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #1   16. feb Det kan man jo godt, men BMW er ikke kendt for at have problemer med den slags, da de bruger stik og komponenter af ret solid kvalitet.

• #2   17. feb Hvis det er et generelt problem, tænker jeg at Wunderlich har en dims til formålet i tilbehørs kataloget smiley

• #3   17. feb Har kørt mange km på K modellen og aldrig haft eller hørt om problemet.
    Du har valgt en rigtig gennemprøvet slider, der fungerer i alt slags vejr. Så bare tryk på knappen og kør smiley

PS. Lige en oplysning, hvis den står på sidestøtteben i længere tid, så vil den ryge lidt de første sekunder efter start, men bare rolig det betyder intet. smiley

• #4   18. feb Tak for svar...
    Tænker det fungerer optimalt som det er, så det var mere et udtryk for det visuelle, da jeg synes den er meget " åben" når man ser den fra siden. Det skal jeg nok bare vænne mig til..
    #3 Ole, tak for feedback vedr. K modellen, synes også at den udstråler at den kan køre " solen sort"
    Kør forsigtigt, foråret kommer i weekenden...

• #6   1. mar Du kan finde ting og sager i Holland: https://kpartsholland.com/collections/caferacer-parts/covers
    smiley

• #7   2. mar # 5 Per N
    Ok, har hørt fra flere sider, at den ryger efter stilstand på sidestøttebenet..
    Men hvorfor? Er det motorolie, def løber til den ene side eller hvad er årsagen?
    Mvh. Lars

• #9   3. mar Det er fordi olien løber til den side hvor sidestøttebenet er og ind i motoren. Hvis den står på centralstøtteben sker det ikke, hvis motoren ellers er i orden.
    Når vi nu er ved småtingene, så kan du også høre en raslen fra forkæden når den er kold, dette betyder heller ikke noget, hvis lyden holder op efter nogle sekunder, hvis det fortsætter længere,så skal der måske kikkes på kæde og strammer.
    Men bare rolig, du har valgt en ægte slider. Polisen har skamkørt dem i mange år og de er blevet voldbrugt under Tour de France som de ultimative pakæsler i bjergene, så lad dig ikke skræmme af små særheder. I øvrigt har de en svag hylen fra motoren når de går, det betyder heller ikke noget, sådan lyder de bare. smiley

• #11   3. mar #10 Rolig nu, det er jo mange år siden de kom frem og selvfølgelig er der sket meget siden. Men K serien var langt forud for andre mc er, og er stadig et kvalitets produkt, der har bevist sin værdi, se bare hvor lang tid der gik, inden polisen begyndte at skifte dem ud, se hvor mange af dem der stadig er kørende, selv med mange kilometer på bagen.
    Så selvfølgelig kan man finde nye mc er der har mere at byde på, men nu er det jo en ældre mc vi taler om.

Kommentér på:
BMW K 1100 RS

Annonce