{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

Rute fra Frankrig til Spanien (øst) {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe overvejet at tage til det ultimative sted at køre MC i hele verden smiley Gode sving, fede omgivelser, og selvfølgelig syd på hvor asfalten er godt varm og man kan få en dukkert i havet om aftenen...

Så faldt jeg over vejen som går over grænsen mellem Frankrig og Spanien, D914 (på Frankrig siden) N-260 (på Spanien siden)... Det er en strækning på godt 30 kilometer med fede sving, så langt øjet rækker, og man både starter og slutter i en lille by ud til vandet.

Ruten har jeg tastet ind her: http://maps.google.dk/maps?f=d&hl=da&geocode=&saddr=banyuls-sur-mer&daddr=grifeu&sll=55.869147,11.228027&sspn=3.662304,11.90918&ie=UTF8&t=h&z=12 (håber linket virker)

Man starter i Banyuls-Sur-Mer i Frakring, og kører så sydpå over grænsen og slutter af i Grifeu...

Så kommer spørgsmålet: Er her overhovedet noget blandt MCGs MAAAAAAANGE medlemmer som har kørt på den rute?? Om den er helt hul i hovedet med blinde vinkler grundet klipper og bjerge, eller om det simpelthen er kongeruten ??

Selvfølgelig vil jeg ikke bare trille derned, køre ruten, og så hjem igen... Det er en ferie på et par uger, så der er rig mulighed for sight-seeing. Men kommer jeg derned, så SKAL ruten køres smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rute fra Frankrig til Spanien (øst)
  • #1   21. maj 2008 (Prøv evt at zoom ind på kortet og se vejene... Mmmm. det er guf smiley

  • #2   21. maj 2008 Ser rigtig godt ud.

    Mon ikke der er nogen af dem her der er derfra: http://youtube.com/results?search_query=n260&search_type=


  • #3   21. maj 2008 Var ved Beziers ikke langt fra Narbonne sidste år..Så er det bare at køre ind i landet der fra..Fra Camping Motto tog vi kun små veje der ned...FED TUR...

  • #6   21. maj 2008 Don T >> Tja det var en mulighed... kører fra i Carcassonne og tager ruten ned til Axat og lidt længere sydpå og ser lidt bjerge... Din rute går desværre den anden vej end jeg havde tænkt på, men det lyder da ellers tiltalende. Men jeg VIL ud til ruten mellem spanien og frankrig på østsiden smiley Den skal prøves af....
    Hele ideen er at på vej derned vil jeg en tur til Morges i Schweiz. Der har jeg fundet ud af at jeg har en onkel boende jeg ikke har set i omkring 10 år... Så der vil jeg lige bruge et par dage, og så videre ned sydpå.... Morges ligger jo lige på vejen derned og skulle også være et flot landskab der...


  • #7   21. maj 2008 Don T >> Ja du siger noget med de turister... Så må jeg enten finde ud af hvornår der ikke er sæson for dem på den tid af året, ellers bliver det sq din bjergtur hvis alt andet slår fejl smiley

  • #9   21. maj 2008 Jeg kunne godt tænke mig sådan en rigtig drengerøvs tur, hvor der bliver kørt og kørt og kørt... Uden alt for meget oppakning. Kun lige det aldermest nødtvendige i en lille rygsæk eller sådan noget.. Overnatter på et laf de lokale moteller man nu støder ind i om aftenen, og så videre næste morgen.. Spiser når man støder ind i en god grill eller restuarant og man er sulten. Når underbukserne begynder at lugte, så køber man nogle rene og smider de gamle ud, og kører videre.. Sådan en tur hehe... Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det *G* Man kører bare til man ikke rigtig gider mere, eller Visakortet ikke rigtig vil mere, og så triller man hjemad igen smiley
    Det er i hvert fald sådan en drengedrøm jeg længe har rent rundt med, og den skal jo nok udføres inden man bliver gift og alt sådan noget hehe..


  • #11   21. maj 2008 Turen bliver først til næste år, så jeg har stadig god tid til at finde små fede ruter jeg vil igennem på turen smiley
    Men tak for info indtil videre... Det ku være jeg skulle lokke dig med på turen hehe...


  • #13   21. maj 2008 Jeg kan desværre ikke iår af fysiske årsager.. Lavede et grimt styrt sidste år og skal have 2 operationer mere i venstre hånd samt 1 i højre arm før tingene er helt gode igen. De skulle gerne gennemføres indenfor et par måneder men intet ser sikkert nu med strejke og udsættelser osv. Jeg kan bare vente og se hvornår jeg bliver kaldt ind.. Så desværre er der ingen lange udlandske turer for mig iår...

Kommentér på:
Rute fra Frankrig til Spanien (øst)

Annonce