1.020 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Kørsel i mellem bilkø på motorvej ,,, Kørsel i mellem bilkø på motorvej ,,,

Ved det har været oppe før - (har søgt i forum, men fik ikke svaret) Jeg blev stoppet her til morgen af en MC-Cop da jeg lavede en sniger op i mellem en langsom bilkø på motorvejen. Jeg fik kun en påtale, men er der noge nder ved hvad man i værste fald kan få i bøde ? Snakker vi et klip her eller ? Jeg kunne bare forestille mig at jeg ikke slipper ikke af sted med en advarse - når (og hvis) han en gang stopper mig igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel i mellem bilkø på motorvej ,,,
  • #1   22. maj 2008 Det koster et klip. Så du er heldig at blive stoppet af en fellow mc'ist. De har som regel lidt mere forståelse for vores kørestil ;o)

• #2   22. maj 2008 FL. §52 stk.1: Ført motorcykel vd siden af andet køretøj: 500DKK

Så hold du bare på! smiley

• #3   22. maj 2008 Mener en regel siger, at sætter du andres liv på spil er det et klip.
    Sætter du eget liv på spil er det en bøde...
    Sådan i korte træk.
    Så umiddelbart nok en bøde, medmindre du kører pænt stærkt igennem.
    Personligt kører jeg omkring 20 km/t forbi.

• #4   22. maj 2008 OK .... et klip eller KUN 500 kr. ??????

• #6   22. maj 2008 Så vidt jeg kan se, er §52 ikke omfattet af klippe-ordningen, så jeg tror ikke det giver noget klip:

Men kig evt her, så du kan lave en afkrydsningsliste:
    (link fjernet)

• #7   22. maj 2008 Bare give den gas... at folk i biler ikke kan kommer frem kan da umuligt bliver vores problem på MC.... de har jo selv valgt at køre på 4 hjul... hvor der er plads er der vilje... smiley

• #8   22. maj 2008 Hvis han er rigtig mobset, er det ulovlig overhaling, samt overhaling højre om = 2 klip. Færdselsloven er lavet sådan, at 2 hjulede mc'er er at sidesætte med en bil, så derfor ovenstående. Man tillader ikke hurtig afvikling af trafik i Danmark, i modsætning til landene nede sydpå.

Og husk, disse overhalinger er pr. bil. Det vil sige ulovlig overhaling for bilen til højre, samt ulovlig overhaling + overhaling højre om for bilen til venstre. Lad os sige du passerer 20 biler, så kan du selv regne ud i hvilkte årtusinde du får kortet igen,

Kort sagt, latterlige regler, når køen står bomstille og man kunne afvikle den mere effektivt.

/NH

• #9   22. maj 2008 Der er netop dette spørgsmål i det næstnyeste nummer af Bike.Der svarer en motorcykelbetjent at det er til 2 klip. Det ene får du for at overhale højre om, i tilfælde af at du kører mellem rækkerne og det andet får du for slalomkørsel mellem bilerne. Det var i al fald betjentens udlægning af forseelsen. Så man kan muligvis slippe billigere ved at tage den venstre om bilerne i det yderste spor, men der er bare sjældent plads.

• #11   22. maj 2008 Ifølge politiets svar i Bike i det seneste blad, hvor samme spørgsmål var oppe og vende, giver det rent faktisk TO klip at overhale biler i en kø.

Og det er ulovligt, så der er ikke noget at gøre... smiley

• #12   22. maj 2008 -> Nicolaj

Ja, det var vist egentligt rigtigt - i en speciel situation (hvis man eks.vis havde kørt lidt for stærkt til betjentens smag), så kunne det udløse tre klip. Så bong'er det godt noget. Så er det bare bedre at holde stille i køen og vente (siger jeg som har en vandkølet mc - det er nok ikke så godt på en luftkølet)

• #13   22. maj 2008 At holde stille på motorvejen i 30 graders varme, fyldt oppakning og læder tøj på.......... det var en der har humor der fandt på denne lov. Hvis man er i fare for at besvime .... må man så køre i nødsporet?

• #14   22. maj 2008 Man behøver altså heller ikke "trille" igennem med 80 når der er kø.
    20 km/t er ganske fint, så kan man vel nå at reagere lidt, hvis folk trækker ud og sådan.
    Man holder vel også lidt tilbage, hvis der er stor plads imellem nogle af bilerne, da folk så har det med at krydse.
    "Kør efter forholdene"... man kommer stadig lidt hurtigere frem end bilerne, og sætter ikke livet nær så meget på spil.

• #15   22. maj 2008 Mikkel J
    Jeg tør ikke lade vær... Jeg vil i hvertfald ikke holde bagerst i en kø. Min mors kusine blev dræbt da hun holdte bagerst i en bil kø, og så kom der lige en gammel mand og kørte hende ned bag fra. Så jeg holder ikke bagerst i en bil kø hvis jeg kan køre uden om eller noget.

• #16   22. maj 2008 så er det billigere at tage den i nødsporet 1klip+bøde

Kommentér på:
Kørsel i mellem bilkø på motorvej ,,,

Annonce