{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.679 visninger | Oprettet:

kørsel mellem bilerne myldretid? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Skal dagligt kører fra Hillerød til Vesterbro. I de slemmeste tider. Hvor der altid er totalt kaos.

Og man har hørt meget om af de kan finde på af trække ud foran en mm er det noget der sker hele tiden ?? Eller hva

Så vil lige høre jer der "normalt" kører mellem bilerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørsel mellem bilerne myldretid?
  • #1   9. jun 2013 Jeps. Hvis der er plads.

• #3   9. jun 2013 Syntes faktisk også der er mange der er flinke og gøre plads smiley

• #4   9. jun 2013 Du skal huske, at du kun lovligt kan gøre det ved, at køre venstre om den bil der ligger i yderste vognbane (længst til venstre). Du må ikke lægge og zig zagge ind mellem bilerne.
    Jeg har flere gange oplevet, at folk enten trækker ind foran eller åbner døren, så kør langsomt nok til, at kunne bremse helt op.

• #5   9. jun 2013 Synes generelt at billister at folk denne sæson er blevet gode til at holde til siden så man kan komme forbi. Kan godt være det bare er mig, men jeg triller imellem..

• #6   9. jun 2013 Og hva så hvis man triller forbi ordensmagten?
    NAkker de så en ?

• #7   9. jun 2013 De nupper dig nok, hvis du ikke overholder færdselsloven.

• Hans-Jacob S
    Hans-Jacob S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 106
    #9   9. jun 2013 Hvis du køre forbi politiet i en kø, er det da' bare at køre videre. de kan jo ikke køre nogen steder ligesom alle de andre biler d:

• #11   10. jun 2013 Jeg har lanesplittet forbi utallige civile patruljevogne, almindelige patruljer og mc betjente.

Engang kørte jeg højre om 20-30 biler, i busbanen, trak ind foran den forreste ved rødt lys, og fik så øje på mc betjenten på den anden side af krydset der havde holdt og set mig køre i busbanen smiley

Jeg nikkede til ham da det skiftede fra rødt til gult, han nikkede igen og det er så den eneste reaktion på lanesplitting jeg har fåetfra politiet.

Folk kører ikke i vejen for en... Jeg hár klasket til spejlene på alle dem der gjorde førhen smiley
    I maj var der en taxa ved kongens nytorv der lagde sig lidti vejen (total kø for bilerne)
    Da jeg så tog den højre om ham dyttede han.

Jeg lagde mig indforan (der opstod et hul da trafikken rykkede sig 10 meter med ca 5kmt) eyeballede taxaman ogdyttede lidt.
    Han dyttede så igen og jeg signalerede med den ene arm "luk røven din flab".

Han blev ekstra sur og jeg ku se han hev selen arrigt af og sagde "så kom"

Så jeg stoppede hårdt op (han skulle være velkommen til at vælte min 45scooter med hans taxa) stillede scooteren på støttefod og gik ham i møde mens han kom ud af døren og råbte "VED DU HVAD EN ELLER ANDEN DAG SÅ KOMMER DU RIGTIG GALT AF STED MED DEN MÅDE DU KØRER PÅ"

Så jeg råbte til ham "JA FORDI EN IDIOT SOM DIG SYNES DU SKAL REDDE MIG VED AT KØRE I VEJEN FOR MIG!! ER DU KLAR OVER HVOR LÆNGE KEG HAR GJORT DET HER OG HVOR MANGE GANGE DET ER GÅET GALT HVA? NUL!!! KUN NÅR FUCKHOVEDER SOM DIG SKAL.."

På det tidspunkt så hr taxaman lidt klemt ud over at jeg var større når jeg rejste mig fra scooteren, pegede på hans næse og tydeligvis ikke var uforberedt på hans "skældud/varslingsord"..

Så han afbrød mig i ovenstående sætning med "ja jeg hjælper dig satme ikke når det går galt" mens han daffede tilbage ind i sin taxa, hvor der til min store forbavselse sad en kunde på bagsædet smiley

Det korte af det lange er:
    Du får ikke nogen nævneværdige problemer, især ikke hvis du gør det forsigtigt og på mc.

På scooter har jeg oplevet en del gamle idioter, men jeg er heller ikke ked af at tage konfrontationen smiley

Hvis man kører bare en lille smule forsigtigt, så er der heller ikke nævneværdig risiko for uheld.

De fleste bilister ænser ikke en før man er ved siden af dem.

Gør det gør det gør det smiley

• #12   10. jun 2013 altså man kan jo se sådan her på det hva taber man som bilist ved at lukke en mc forbi

• #13   10. jun 2013 Kim j, den diskussion havde jeg med scigerfar i går. Han kunne slet ikke se at jo flere trafikanter der smutter igennem jo bedre flyder trafikken, og derfor er det til gavn for alle at lanesplitte smiley

• #14   10. jun 2013 Det er en spøjs ting, lanesplitting er lovligt hvis du holder dig til at køre venstre om , men enhver færdselsbetjent er frit stillet for at bonge dig for "hazarderet kørsel"

så lovligt, men alligevel ikke..

• #15   10. jun 2013 Det vigtigste ved lanesplitting er at ikke køre stærkt. Hvis man triller stille og roligt og ikke blokere andres kørsel og hele tiden kan bremse eller køre uden om så sker der ikke noget.

• #17   10. jun 2013 Gør det hver eneste dag, og har haft næsten aldrig oplevet noget. Og det er på 3 år i London. Gjorde det også dagligt i dk før, og mindst hver dag var der en eller anden småborgerlig selvforanstaldiget midalderne forstads idiot der med vilje lukkede ens vej. Så tror sq aldrig det vil blive til noget med alle de borgersvin der tror de er politi der er i danmark. Mange er så forsmåede at de får ondt i røven. Nogen fordi man har mc, andre fordi de ikke vil give andre bilister de 30 sek forspring som de selv syntes de skulle have...

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #18   10. jun 2013 Mellem malling/beder og Århus er der et stykke med to vejbaner som så fletter til en ved højbjerg. Der er altid kø om morgenen mellem 7.15 og 8.15. Jeg ser næsten dagligt andre MCs, der kører frem imellem bilerne. Nogle af disse gør det gerne med 40-50 km/t og det er altså ALT for hurtigt når der nogen steder er biler som næsten holder dør om dør. Det er den slags som gør bilisterne mugne tror jeg.

• #19   10. jun 2013 Kom til at tænke på en sjov episode jeg havde i århus. Kørte venstre om en bil og han åbnede døren. Jeg kørte så helt op så han ikke kunne lukke den og følgte ham de næste 400-500 meter i køen med mit forhjul ved hans døråbning. Endte med at han var gasblå af raseri. Og så det bedste af det hele var at hans kone råbte og skreg af ham. Hun lænte sig så hen over ham sagde undskyld for hans opførsel til mig og lukkede døren så jeg kunne komme forbi. Jeg var flad af grin smiley

• #21   10. jun 2013 politiet må ikke gøre noget

• #22   10. jun 2013 Den må du lige uddybe Mirza? smiley

• #24   10. jun 2013 per f.. de kan ikke give dig en bøde, nogle vil påstå at de kan, og sågar gøre det, men så tager man dem bare med i retten, det er fuldt ud lovligt at køre mellem bilerne, så længe man ikke overskride linjerne..

• #26   10. jun 2013 Du tager fuldstændig fejl Mirza..

Det er ikke lovligt at foretage lanesplitting i Danmark.

Jf. FL § 21 Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem sit køretøj og det køre- tøj, der overhales.

Og jf. FL § 52 Stk. 1. Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj.

• #27   10. jun 2013 "Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem sit køretøj og det køre- tøj, der overhales."

Nøgleordet er TILSTRÆKKELIG afstand.. der står ikke at der max må være et køretøj pr. vejbane, der står tilstrækkelig.. og hvis man kan komme forbi uden at røre nogen, så er der netop tilstrækkelig afstand.

"Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj."

Du kører jo ikke ved siden af et køretøj som står stille i en kø, du passerer/overhaler det..

Jeg beklager at skuffe dig, men jeg tager IKKE fejl smiley

• #29   10. jun 2013 Nu har jeg lige undersøgt det lidt.

Hvis der er to vognbaner med kødannelse, og du ligger og kører i første vognbane. Så vil lanesplitting i dette tilfælde være en lovlig overhaling venstre om. MEN det kan så diskuteres, om der så sker en overtrædelse af ovenstående (§ 21 og § 52) i stedet for.

Ligger du i anden vognbane, så vil lanesplitting i dette tilfælde være en overhaling højre om, som er en overtrædelse af § 21 stk. 1.

Faktum er, at det vil være et skøn fra betjentens side, om hvorvidt der sker en overtrædelse af færdselslovens § 21 eller § 52. Det er ikke direkte reguleret i færdselsloven, men betjenten kan sagtens argumentere for overtrædelsen i retten.

• #30   10. jun 2013 Og du kører ved siden af et andet køretøj, idet du ikke kan komme ind i egen vognbane igen. Du placerer dig i midten, når du laver lanesplitting. Ved en overhaling forstås at du ender i samme vognbane, som du startede i.

• #32   10. jun 2013 Det er hjemlet ved lov, som jeg skriver ovenover. Det er et vurderingsspørgsmål..

Moralen må være, at det er smartest at lade være. Både med hensyn til egen sikkerhed og grundet mulige overtrædelser i FL..

• #34   10. jun 2013 De kan stoppe de, de kan give dig en bøde, de kan hive dig i retten, men de TABER.. det er ok at lanesplitte

• #35   10. jun 2013 Alle ignorerer åbenbart det link til FDM, så her er et billede der fuldstændigt udpensler reglerne.
    Det kan vist ikke misforståes, at det kun er lovligt at køre venstre om en bil.

Jeg siger ikke jeg overholder det selv, men sådan er færdselsloven.

profilbillede
  • #36   10. jun 2013 Mirza nu ved jeg ikke hvor meget forstand du har på Jura, men det vil altid være et vurderingsspørgsmål i retten baseret på anklagers og forsvarers argumenter. Sådan fungerer en retsag. Hvilket er hvorfor kan man klage byrettens afgørelse til landsretten og derefter højesteret, som kan omstøde afgørelsen, hvis de finder belæg herfor.

Du kan ikke sætte det så firkantet op, fordi du drager dine erfaringer fra enkelte sager.

• #37   10. jun 2013 Kasper, den artikel er ikke lov. Det er forkert blot at sige det er lovligt. Som jeg skriver længere oppe, så er en overhaling venstre om i orden. Men der kan være andre overtrædelser i forbindelse med det!! Alene det, at du ikke kommer ind i egen vognbane igen, gør at der så alligevel ikke er tale om en overhaling, men forbikørsel i samme vognbane, hvilket er ulovligt jf. § 21..

• #39   10. jun 2013 Jesus christ.. Hvad er det i ikke forstår? smiley Det er reguleret ved lov jf. forskellige paragraffer for filan da... !

Jeg kører sgu da selv mc, og ville ønske man bare kunne gøre det uden at ende med en sanktion..

• #41   10. jun 2013 Love har aldrig været, og bliver aldrig til andet end streger på et papir som gælder for dem der accepterer "reglerne"

De fleste love laves når man vil fremskynde udviklingen mod et mål, men også ofte uden at udviklingen nogensinde har gået, eller vil gå i retning af det mål der ses med lovgiverens øjne.

En lov er sjældent bedre end dens giver smiley

• #43   10. jun 2013 Når man overhaler på mc skal der værre en hvis portion plads, faktisk skulle der i 1979 være en vognbane fri, den klarede jeg lige i sidste sekund, sagkyndigen måtte skære det ud i pap, jeg havde ikke hørt om det til teori aftnerne.

• #44   10. jun 2013 Jeg vil give dig ret Mirza men det er jo bare ikke det der sker. Man vil jo altid overskride vejstriberne i praksis. Ellers ville man ligge for tæt på bilerne. Dog skal der ret meget til før en mc betjent gider bruge krudt på det her... hehe

• #45   14. jun 2013 Det der er det reelle problem er at bilisterne tit er flinke til at give plads i midten selvom de burde give plads længst til venstre... Jeg oplever at mange bilister dytter når jeg overhaler venstre om som jeg skal fordi de åbenbart ikke kender reglerne... Tror så også at mange får et chok når man overhaler og det kan også udløse et aggressivt dyt. Tænk hvis alle bare gav lidt plads til venstre! M
    an burde lave en gennemgribende kampagne for det een gang for alle...

• #46   14. jun 2013 Man skulle bare ha en hvid mc, den grønne vest og så se hvor mange der gad dytte eller spærre, hehe.

• #47   14. jun 2013 Apropos smiley

Er på udkig efter en hvid hjelm, men har ikke tænkt mig at køre med fluorescerende grønt smiley tror hvid hjelm og neutralt tøj er tilstrækkeligt til at mange lige lægger telefonen og lign.

profilbillede
  • #48   15. jun 2013 Så skal du bare finde den i Large, så skal du nok få respekt

profilbillede
Kommentér på:
kørsel mellem bilerne myldretid?

Annonce