1.061 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Dækskifte Dækskifte

Hej, jeg har pillet hjulene af min MC og købt dæk, og mangler nu bare nogen der kan pille de gamle dæk af og sætte de nye på omkring Aarhus. MC-værksteder tager ca. 1000 kr i alt for begge hjul, hvilket jeg synes lyder dyrt.

Er der nogen der kan anbefale et sted der kan gøre det billigere i nærheden af Aarhus?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækskifte
  • #1   7. maj Det er vist meget normalt når man kommer med dæk der er købt andet sted.

• #2   7. maj Har aldrig selv benyttet mig af det men tænker prisen er hvis man kommer ind med mcen, parkerer den, giver dem nøglerne og lader dem om det hele.
    Har fået det gratis de to gange jeg har gået til et dækcenter med et hjul jeg sloges med at skifte dæk på, og fået dem til at hjælpe. Ellers selv gjort det eller fået det gjort uden regning hos bekendte. Vennepris en hund i hånden pr dæk med afbalncering. Bekendte 0-200kr pr dæk inkl afbalncering. Altid med afmontering af hjul osv.

Sidst jeg fik hjælp hos et dækcenter for 8 år siden var prisen vist 425 pr dæk på mc. I storkøbenhavn.
    De gir nok ikke rabat uden du aftaler en pris med dem på forhånd.
    Så ring og få en snak med dem eller endnu bedre kør forbi inden, og lav en aftale om f.eks. 500 for begge hjul med afbalancering, hvis du kommer i bil med dem afmonteret fra cyklen og evt rene endda smiley

• #3   7. maj Jeg har lige betalt 1000kr ved Kolding mc for skift af to dæk, jeg medbragte to stk løse hjul og dæk... der er andre her i området som tager 800kr pr hjul, hvilket er for dyrt efter mit hovede smiley

• #4   7. maj Køb er manuelt dæk apparat og skift selv resten af livet.

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 42
    #6   8. maj Ville ikke være "nærig" på det punkt.
    Ikke sjovt at dækket bliver utæt, fordi man ikke har gjort det ordentligt. smiley
    Skal ikke nyde noget, hvis dækket springer, når man strækker helt ud på min Vmax. smiley

• #7   8. maj Jeg købte dæk online hos Sortedæk i vinter.
    På hjemmesiden kan man se de samarbejdspartnere han har over hele Danmark.

Nu bor jeg i nærheden af Sortedæk, så han skiftede dæk, afbalancerede, nye ventiler og bortskaffelse af de gamle for kr. 200,00 pr dæk.

Han gav en super service.

• #8   9. maj Ind på MC dækonline. Find montør. https://www.mcdaekonline.dk/monteringspartner
    De spørger ikke hvor lakriset kommer fra. 1000 kilo Så er det skifte osse betalt.

• #9   10. maj Ja, 1000kilo er alligevel en del...

Til OP: Husk at meld tilbage hvilken løsning du ender med og hvad det kostede så andre kan få gavn af det. De sidste par gange har jeg taget til den lokale MC mekaniker og købt dækkene og fået dem skiftet hos dem. Min oplevelse er at der ikke er meget at spare når man skal betale den "høje" pris for montering af egne dæk.

• #10   10. maj Mit Setup er altid flg.
    Dæk fra Daekleader i Andorra. Har pristjekket med andre sites. De kan osse levere på ens arbejde.
    Ind og find montør på MC dækonline. De er jo reg til at kunne skifte medbragte dæk. Er tit kommet af med 150-200 pr hjul inkl balancering.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2025

Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
    #11   20. jun Det er omsider lykkedes mig at få skiftet dækkende, så her kommer blot en tilbagemelding på hvad det endte med.

Jeg forsøgte at bruge MC dækonline til at finde steder omkring Aarhus, men de steder der blev vist gjorde det enten ikke længere, fandtes ikke mere, eller havde dårlige anmeldelser.

Min onkel havde anbefalet Dæk Kompagniet i Korning (Horsens), som jeg derfor endte med at bruge, selvom det ligger et stykke væk. De tager 200 kr pr. hjul.

• #12   21. jun Dit indlæg om dette emne er langt fra det første.
    Det synes som om nogle vælger at købe dæk det billigste sted de lige kan finde på nettet og så først bagefter kommer i tanke om at de jo også skal skiftes. Den del af manøvren vil det nok være en god ide at have styr på inden man køber dækkene.
    Alternativt kan man jo vælge at lave en aftale med en forhandler om at stille cyklen og så klarer de de hele, eller at man kommer med hjulene og får det ordnet.

• #13   23. jun Synes dem jeg finder inde på Dækonline har været fine nok. Det er korrekt, at nogle er lukkede og andre ikke vidste at de stod der :). Men så tager man bare en anden, Har aldrig fået dårlig servis eller fejl på afbalanceringen. 200 pr hjul, er fin pris også for dækonline. Hverfald langt fra de 1000 spir. smiley

Kommentér på:
Dækskifte

Annonce