{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Jeg forstår det ikke!!! {{forumTopicSubject}}

Der må være nogle der kan give mig en god forklaring.
Når man ser på bagdækket, har de fleste et spor på ca en cm yderst på dækket hvor der ikke bliver kørt på, det fatter jeg simpelthen ikke, sådan et spor har jeg aldrig haft på mine cykler, og det er på alle de dækmærker jeg har prøvet, for jeg ved godt at der kan være forskel på rundingen af dækket!
Det er ikke fordi jeg køre som Rossi, men kan selvfølgelig godt li at gi den noget gas, det er jo derfor jeg har en sports maskine!
Er det fordi folk køre meget langsomt i svingene, eller er der en teknik jeg ikke kender til?????????
Se lige på jeres bagdæk og kom med en kommentar ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg forstår det ikke!!!
  • #1   8. okt 2005 I kan se billeder af mit bagdæk på min profil, det har kørt ca 1000 km, men er jo slidt over det hele http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3503

  • #2   8. okt 2005 Hmm....jeg hørte lige igår det har meget med fabrikant at gøre. Udover det, er der vel nogle som har bredere dæk på end fælgen bør kører med. Så blir kanterne i enderne jo mere lodrette.....

    Kører selv mine touring dæk til kanten (og fodhvilerne skraber på).....så....


  • #3   8. okt 2005 Og det har nok også noget at sige om man en gang imellem kører på bane eller kun i trafikken....

  • #4   8. okt 2005 ja naturligvis kommer man længere ned på bane, men jeg har ikke været på bane med de sidste 2 bagdæk, og en alligevel helt nede.

  • #5   8. okt 2005 selvfølgelig skal man da bruge hele dækket
    morbror


  • #7   8. okt 2005 Selv om jeg kører by så kan jeg sku ik lade være med at give den lidt ekstra gas og ligge mig ned i de sving jeg ellers kender, Thomas det sku fordi du er så sindsyg!!!! smiley

    Jo ik sikkert alle kører så de kan plukke stråene i vejkanten vel!!!


  • #8   8. okt 2005 så så Tim, så stærkt køre jeg da heller ikke,,,,,,,,,,,,
    Det er fordi du har den der knallert, du ikke kan følge med ;o)


  • #9   8. okt 2005 Hehe... det er jo bare et blære indlæg det her Thomas smiley Men hatten af for det !
    Jeg syntes selv jeg kommer godt ned i svingene når jeg kører. I sær dem jeg kender ! Men man kan uden tvivl komme længere ned endnu...
    Og så endnu en gang må jeg fortælle dig hvor fed din kværn er !! Stor misundelse her fra smiley
    Hvor mange bøder har du fået i løbet af sommeren for den nr. plade der ?

    MVH Nordskov


  • #10   8. okt 2005 Ja godt så!!! bare vi enige om jeg at jeg ville kunne følge med hvis den ku give mere gas, yes yes (:D)

    Siger ik du kører stærkt, men du køre fedt, aldrig kedeligt at være på vejen med dig smiley


  • #11   8. okt 2005 Hvornår tar du egentlig med ud og kører nordskov?? sys slet ik jeg har set dig med derude smiley

  • #12   8. okt 2005 Jeg har ikke kasko på min, så derfor bruger jeg ikke den sidste cm ud til kanten på dækkene :o)

  • #13   8. okt 2005 Slap af mand! (Thomas)Måske hænger det sammen med at der er betalt dansk reg. afgift på de fleste af folks cykler smiley
    Langt de fleste km. er jo ligeud.
    Lad jer endelig ikke presse til at køre som idioter på gaden. Det med at ligge cyklen ned i sving ligger mellem ørene, oftest os selv der sætter grænsen og ikke dæk/cykel.
    De første mange tusinde gadekm blev mine dæk sq oxo kun slidt på midten.
    Så kom BrianPshyco-perioden og nu er jeg som hans tilbage til at køre som en kælling på gaden. (måske en lidt premenstruel kælling men alligevel)


  • #14   8. okt 2005 peter: som jeg startede med at sige, syntes jeg ikke at jeg køre som en sindsyg, men køre måske lige lidt hurtigere end andre i svingene, måske er der også lidt bedre veje her i det svenske, dem der var med på turen "race i det svenske" var også kommet lidt længere ned på dækkene da vi var færdige, så måske har det også noget at sige!!


  • #15   8. okt 2005 Thomas: hva jeg sagde var sagt med et smil smiley

    Tror gennerelt at de fleste lige skal opdage hvor langt om på siden cyklen kan ligges.
    Og få ind i knolden at den vælter ikke, på vej rundt i svinget med neutral gas.
    Først ved gasgivning eller slip af gassen kan der ske noget.
    Men syntes der er meget langt mellem de gode sving på offentlig vej, især hvis man skal køre på en bare lidt forsvarlig måde.
    De fleste kan finde ud af give gas når det går lige ud smiley
    Personligt syntes jeg at det sværeste er at bremse....
    Og det jeg er mest "bange" for. Her jeg har haft de fleste af mine scarry moments og styrt både på banen og gaden.
    Syntes der er mange flere ting at tænke over (og derved gøre forkert).




  • #16   9. okt 2005 hehe jeg kan fandme ikke køre på det yderste af mine dæk... så går centralstøtte benet på og det larme og gnister en del smiley

    men når jeg endelig prøver på at kommer derned, syntes jeg at cykel vakler lidt, og derved tør jeg ikke komme længere ned.. men nu har jeg jo heller ikke lige en racer maskine...


  • #17   9. okt 2005 Jeg tror også det er fordi at der er betalt dansk afgift på de cykler du sammenligner med..Din hele cykel koster jo det en kåbe koster på en dansk indregistreret cykel..
    Og for mit vedkommende...Den kan ikk ikk dreje,den har det bedst med at køre ligeud...


  • #18   9. okt 2005 Jeg mangler lige det sidste på min nye cykel men jeg kan ikke lide mine dæk. På blackbirden jeg havde før kom jeg helt ned og sled michelin manden væk efter ca 1500-2000 km. Der havde jeg også Pilot Power på

  • #19   9. okt 2005 Hvis man kører sine gade dæk helt til skuldrene, så kører man som en spasser på vejen.. de der Rossi Wannabe tendenser kan man sku holde pål banen!!

    Thomas syntes ikke du skrev når du var på sjælland, sku jo lige sætte din HK svage gixxer på plads jo! (-:
    Men det må være næste år, og som strada siger, så har man os andre ting at tænke på børn osv,

    Koma


  • #20   9. okt 2005 Martin......... Jeg er ked af at meddele dig at jeg ikke køre på en hk svag gixxer,,,,,,,,, det er en hk svag Blade!!!!!!!!! Jeg skal nok sige til når jeg kommer til Sjælland igen, ellers kunne du jo have meldt dig til turen "race i det svenske" og sat mig på plads der, det ville da ha været lækket, nu de andre ikke kunne ;o)
    Selvom min mc er for gamle pensionister i forhold til din, så har jeg sagt til konen, at når jeg kommer hjem og vil ha en ny mc fordi Bladen er for langsom, så skal hun slå mig hårdt og sælge min mc, for så er det vist til til at købe en gammel amrikanerbil istedet, til at køre 40 km/t med armen ude at vinduet,,,,,,,,,, ;o)
    Forøvrigt sidder jeg af h,,,,,,, til på sådan en kawa, så jeg er ikke et sekund misundelig.......... ;o)


  • #21   9. okt 2005
    Måske har du alt for smalle dæk på biken??
    Prøv med radialdæk.


  • #22   9. okt 2005 Kawa-Frede: det er nok rigtigt, køre jo kun med 190/50-17 på en 6" fælg, de har nok skrevet forkert i instruktion bogen ;o)

  • #23   9. okt 2005 Mit bagdæk er slidt til kanten, men det er gjort på bane. Jeg kører noget mere konservativt på vejen og det har jeg det sgu' fint med, har ikke vildt meget lyst til at ende på fronten af en madkasse.



  • #24   9. okt 2005 Nu skal i jo ikke tage det ilde op, det er ikke fordi jeg vil håne dem der ikke køre helt ud på kanterne, det er folks egen sag.
    Jeg syntes bare ikke det er så farligt at komme der ned, og havde entlig ikke rigtig tænkt over det før, så det var ikke en angreb på jer der køre mere forsigtigt end jeg gør!!!
    Bare lige for at slå det fast!!
    Faktist ver det også en forspørgsel om der fantes en bedre teknik i svingene, som jeg ikke kendte til, og det var ikke ironi!!


  • #25   9. okt 2005 Thomas, det gør der jo - hæng af cyklen så behøves den ikke at blive lagt så langt ned smiley

  • #26   9. okt 2005 øhhhhhhhhh det gør jeg også, ellers føler jeg ikke at jeg har fuld kontrol ovet situationen, eks. der er en stor dejlig frakørsel, fra en motorvej til en anden, hvis jeg bare sidder på cyklen tør jeg ikke køre mere end ca 80-85 km/t og når jeg "hænger" på cyklen går det fint med ca 105 km/t og jeg føler mig meget mere tryg, selv med den højere hastighed.

Kommentér på:
Jeg forstår det ikke!!!

Annonce