{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Jeg forstår det ikke {{forumTopicSubject}}

Hvordan er følgende billede krænkende?
http://politiken.dk/indland/article632142.ece

Det er da bare to tilfange tagene personer (det er forkert at kalde dem soldater, for det er de ikke)

Og at de skulle være underlagt geneve konventionen, som intet siger om civile forbrydere... De personer er jo ikke et hak anderledes end en person som røver en 7-eleven og derefter skyder efter politiet, så hvorfor blande geneve konventionen ind i et ganske almindelig politi sag?..

Og igen.. hvor er det krænkende.. er det så også krænkende når politiet herhjemme sætter folk i futtog?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg forstår det ikke
  • #1   19. jan 2009 Det sagt, jeg mener stadig den danske soldat skal straffes for at lægge sådanne billeder på nettet.. man bør ikke tage "ferie" billeder når man er udstationeret soldat i en krigszone, og da slet ikke når det kan have alvorlige konsekvenser for dem på billedet...

  • #2   19. jan 2009 han er da også lidt af en hat, der er nogen ting der sker på mission med forsvaret der bliver på missions området.. ved heller ikke hvad han lige skulle med sådan et billede der^^

    og til alle jer hippier, så mener jeg ikke på nogen måder at der sker en masse barne mord og andre ting fra amerikanske film, i missions områder, så pak bare den røde baner ind i skabet og fyr en fed mere:-)


  • #3   19. jan 2009 jeg syntes i det hele taget at folk er lidt for hurtige til bare at smide billeder ind på facebook. sgu ikke alle der er lige interesseret i at blive eksponeret på den måde.

  • #4   19. jan 2009 Største griner jeg indtil videre har hørt fra en kammerat i bastion dog... Tjekkerne har en puddel med et bekræftet drab..

  • #5   19. jan 2009 en puddel ? døde Acmet af hjertestop da den gøede af ham

  • #6   19. jan 2009 Puddelhunde skulle eftersigende have et ret veludviklet kæbeparti smiley

  • #7   19. jan 2009 det er nok en konge puddel så.. de er eftersigende nogle hidsige sataner...

  • #8   19. jan 2009 De herrer er tilbageholdt i en militær aktion. Tilbageholdt uden uniform betyder krigsfanger, de kunne grundlæggende være skudt som spioner.

    Geneve konventionen forbyder at udstille krigsfanger - vi har tiltrådt Geneve konventionen - derfor er det her forbudt.


  • #9   19. jan 2009 Ja for den Knud... Nu er de abekatte til muslimer, jo også lige dem der tænker på Geneve konventionen, når de fremstiller en allieret soldat, og hugger hovedet af ham for rullende kamera.. Regler gælder måske kun for vesten ?

  • #10   19. jan 2009 tjaaaaa man ser jo også gang på gang når politiet har bustet nogle at de kommer i div medier,,, Så lad endelig bare de sølle soldater more sig med de har været dumme nok til at tage derned og sætte deres liv på spil for en flok hale.....

  • #11   19. jan 2009 Næ Triko, de gælder ikke kun for vesten, men bare fordi en eller anden afgahner i sit system tiltager sig retten til som politimand at voldtage en ensom kvinde på gaden, så får du jo ikke automatisk den samme ret - du får heller ikke automatisk ret til at begå ulovligheder bare fordi andre tiltager sig den ret.

  • #12   19. jan 2009 lyt til knud, selv hans profil billede oser af klogskab, nu ville jeg jo helst undgå ordet gammel hehe

  • #13   19. jan 2009 "du får heller ikke automatisk ret til at begå ulovligheder bare fordi andre tiltager sig den ret...."
    Ret..! Skal man have en ret for at latterlig gøre de muslimer.. De er en flok kujoner, der gemmer sig blandt civile og børn.. Bruger skoler og hospitaler som skjul... Ser stort på Krigens regler.. Ret...! Glem det Knud det er ikke små spejderdrenge..
    Heldigvis har vi et land, som Israel, der ved hvordan man behandler den slags folk.. De ryster ikke på hænderne, fordi der ryger en FN bygning eller en skole..
    Ang. Dit profil billed.. Så har Kent T helt ret.. Du ligner slet ikke træt gammel mand.. ;o)


  • #14   19. jan 2009 Knud, krigsfange.. for at opnå den status skal du repræsentere et land.. der er heller ikke krigsfanger i en borgerkrig...

    Bare fordi det er en militant aktion, gør ikke folk til krigsfanger.. når de danske soldater patruljere i green zone ud for camp price, og de tilbageholder de civile der f.eks kaster med sten eller lign bliver den pågældende civilist ikke en krigsfange, men derimod en normal fange, nøjagtig lige som hvis politiet anholder dig for at kaste med sten herhjemme...


  • #15   19. jan 2009 Triko:

    Jeg talar ikke om din ret til at mene, men jeg taler om overholdelse af de regler vi som land har tiltrådt.

    Tore: Som jeg forstod i nyhederne både i går og i dag, var de to fanger tilbageholdt efter en skærmydsel mellem militært personel og bevæbneder militsgrupper. De betragtes af forsvaret som militære enheder, og de er som sådan krigsfanger på dette tidspunkt. Også ifølge talsmanden for forsvarets auditørkorps - det tror jeg faktisk han virderer bedre end både dig og mig.

    Og nej, jeg er ikke en træt gammel mand - gammel måske nok, men ikke træt.

    Vi og vore allierede påberåber os at være i mellemøsten af humanitære grunde - så nytter det simpelthen ikke, at militære aktioners humanitære regler tilsidesættes - derved mister vore udmærkede soldater respekt blandt de mennesker de færdes iblandt. Det er årsagen til, at forsvaret selv har gevaldig interesse i at stoppe disse "turistbilleder" og signalere, at de simpelthen ikke kan tolereres.

    Jeg siger ikke hvad jeg sympatiserer med, Jeg siger bare at det for mig er meget forståeligt, at de billeder ikke er tolerable for det danske forsvar.


  • #16   20. jan 2009 Artikel 2 under geneve conventionen siger, at den ikke er gyldig hvis det er en konflikt mellem en underskriver og en ikke underskriver, og ikke underskriveren har forbrudt sig mod geneve konventionen. Ergo.. Han kan ikke påkalde sig beskyttelse under geneve konventionen, da hans "part" har halshugget krigsfanger.. så uanset hvad, vil en dansk soldat ikke kunne dømmes under geneve konventionen, så vi er sådan set lige vidt..



  • #17   20. jan 2009 Tore:

    Nu er der jo ingen af os to, der overhovedet ved, hvilken "part" eller fraktion de her to fanger kommer fra. Netop derfor henviser jeg til forsvarets auditørkorps' udtalelser.


Kommentér på:
Jeg forstår det ikke

Annonce