802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvilken MC til lille kort? :) Hvilken MC til lille kort? :)

Ja. Har svært ved at finde noget, da jeg selv er blank på alle områder omkring MC'ere da det er min første jeg skal til at finde, men jeg har nogle ting jeg gerne ser opfyldt, hvis i kunne hjælpe mig med det smiley

Egentligt vil jeg gerne have en 250 crosser, men da det ikke lader sig gøre kunne jeg godt tænke mig:

1: Den skal være lige så vild som en crosser!
2: Den skal kunne tage noget terren
3: Skal have crosserlook
4: Helst ikke over 15-20k

Alle forslag er velkommende, men vær venlig at udfylde hvor godt jeres forslag passer til mine krav.
Fx gi point 1-5 ved hver af de 4 krav. Vil virkelig hjælpe med at give mig indblik i hvordan cyklen er sat sammen smiley

Håber i vil hjælpe mig med den her drenge

/Stephan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken MC til lille kort? :)
  • #1   11. okt 2005 RACE-X 4 er mht penge smiley men okay

Kan man ikke lave en motorcykel om til at have samme moment? Altså bare den ikke har over 34 hk?

• #2   11. okt 2005 Samme moment, men ændret ydelse i kW/hk...

... kan du sige NEJ smiley

• #3   11. okt 2005 Simon: det kan ikke rigitg lade sig gøre da gearingen er helt anderledes og motoren ikke ligeså tunet.

Af hvad jeg kender til har en 125 crosser ikke mere end 34hk. Dvs at det kun kan være noget med gearingen og evt. lidt fin pudseri at gøre...

Så jeg spør om det kan lade sig gøre kun med gearing eller der også skal andet til!

• #4   11. okt 2005 stephan... hvis du giver den en mindre gearing bliver den selfølgelig mere hidsig... men tror bare ikke at motoren holder til at være så hidsig når den skal køre på vej... en dt175 har jo ikke den vildeste topfart så hjælper det jo ikke at geare den ned for så ligger den jo med maks omdrejninger ved lav hastighed... og ud af en lige vej er det jo i længere tid... hvor imod i cross er det op og ned i omdrejninger hele tiden.... men altså hvis du køber en cykel er det helt din egen holdning der sætter grænsen... personligt ville jeg ikke gøre det... men tror nok det mere eller mindre kan lade sig gøre..........

• #5   11. okt 2005 Der er jo adskillige brugte 125cc 2-takts offroadere at finde, f.eks. Aprilia ETX 125, Honda MTX 125, Husqvarna WRE 125, Yamaha TDR/DTR 125 osv.
    Mit råd er at du måske skulle overveje om ikke du vil være bedre tjent med en 4-takts offroader på 250 eller 350cc. Her får du maskiner som er noget mere anvendelige i dagligdagen, samtidigt med at omkostningerne til vedligeholdelse og reperationer sandsynligvis er mindre end tilsvarende 2-taktere. Kig f.eks. på Yamaha XT 250/350, Honda XL 250/350, Kawasaki KLR 250 eller Suzuki DR 250/350.
    Men tag ud og prøv nogle stykker, der er ikke andre end dig til at træffe valget smiley

• #6   11. okt 2005 Og forresten så har moderne 125cc crossere vist omkring 40hp, så vidt jeg ved smiley

• #7   11. okt 2005 Dvs. at det ikke er muligt at finde en hidsig begynder maskine med topfart på de 130-140? smiley

• #8   11. okt 2005 jo da, jeg skulle da mene at mange af dem jeg nævner godt kan klemmes op på 140. Men hvis det er topfart du går efter burde du nok se dig om efter en Aprilia RS 125, Cagiva Mito 125 eller noget i den stil. Men så bevæger vi os jo ligesom lidt væk fra offroaderne smiley

• #9   11. okt 2005 Det ser da vist ud til at denne Husqvarna WRE 125 er til salg:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2857

Han nævner i et andet indlæg at den skal koste omkring 25K, men også at han er til at handle med smiley

Derudover mener jeg at kunne huske at der for noget tid siden var et par Honda XL 350 til salg her på galleriet også.

• #10   11. okt 2005 Okay tak Mathias. Men er optræk også godt så?

• #11   11. okt 2005 Aner det ikke, har ikke prøvet maskinen. Det er sikkert som så mange andre i den klasse. Da det jo er en hidsig 2-takter skal der nok arbejdes flittigt med venstrefoden for at få noget skub i den.

Kommentér på:
Hvilken MC til lille kort? :)

Annonce