{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

Banecykel på vejen {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, jeg tænkte på, at hvis nu man lige havde et par småting man ville tjekke på sin banecykel, og man hev den ud og trillede på vejen, hvordan taktserer hr betjent det så når han kommer forbi smiley
Jeg ha fundet dem her der nok er gældende

FL § 67, stk. 2 Ikke forsynet med spejl/spejle 500kr

FL § 72, stk. 1
Kørsel med uindregistreret køretøj eller kørsel uden nummerplader 500kr

FL § 105, stk. 1, jf. § 106, stk. 1
Ansvarsforsikring for motorkøretøj ikke tegnet/holdt i kraft 500kr

Men jeg tænker så, at de siger vel så at man skal tage den til syn, eller hvad, og så skal man af med afgift smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Banecykel på vejen
  • peter  p
    peter p Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 18
    #1   18. jun 2008 Man kunne også bare droppe ind på det nærmeste skattekontor og få et sæt prøveplader for en dag til en hund eller to smiley

    Det ville nok være en del billigere end hvis man skulle være så uheldig at støde ind i policen


  • #2   18. jun 2008 Den vil jo stadig mangle lygter, spejle osv. og så kan de vel hive den til syn, og så er vi tilbage til spørgsmålet om afgiften smiley

  • #3   18. jun 2008 Hallo ???
    Man kan sgu da ikke leje prøveplader uden reg. attest og det har en banecykel jo ikke !!

    ;O)


  • #4   18. jun 2008 Nemlig smiley

  • #5   18. jun 2008 i værste tilfælde kan polisen konfiskere den, ligesom de konfiskerer crossere, pocket bikes etc.

  • #6   18. jun 2008 Der har efterhånden være rigtig,rigtig mange spørgsmål oppe omkring bøde/straf for eks:
    Kørsel uden kørekort
    Kørsel på ikke droslet cykel
    Kørsel på uindreg. cykel

    Og hver gang kommer der 20 forskellige svar fra 20 brugere, hvilket gør det stort set umuligt at bruge til noget fornuftigt.
    I realiteten er politiets strafudmålinger også være vidt forskellige, afhængig af omstændigheder, betjentens humør og vejrforholdene.

    Så på en dårlig dag vil du få lov at betale afgift af dyret plus tilsvarende bøde og på en god dag vil du slippe med 500kr for at køre uden plade.

    Nogen ting skal man bare ikke spørge om eller have lov til! smiley


  • #7   18. jun 2008 Ja ja, så må den op på en trailer i stedet for at køre den på den når jeg skal ud og ha den nye dæmper på smiley Altså ikke fordi jeg overvejede det...

  • #8   18. jun 2008 Jeg er helt sikker på at hr. betjent vil sige at en banecykel hører til på en bane, og hvis man ikke kan forstå det, skal han nok hjælpe med at få den fjernet fra vejen.....

    Jeg vil tro at man får en stor bøde, og hvis der er skærpende omstændighed, eller det sker mere end 1 gang, så bliver den konfiskeret...

    Og det vil jo være træls, ikke...

    Det er nøjagtigt det samme som at køre på vejen med en crosser...


  • #9   18. jun 2008 selvfølgelig kan man leje prøveskilte uden at ha en reg attest, stelnummer er alt de behøver.

    de kan ikke kalde den til syn da den ikke er indregistreret.

    lej prøveskilte, så er du forsikret.

    det eneste der kan ske er bøde for manglende lygter og evt. spejle, men mener faktisk ikke at de SKAL være der.


  • #10   18. jun 2008 Kim - du må ikke køre på prøveskilte, hvis den ikke opfylder færdselsloven krav om lys osv.

    Men du kan selvfølgelig da bare hænge et par kraftige NEFA-lygter på... smiley


  • #11   18. jun 2008 (link fjernet)

  • #12   18. jun 2008 James B: Hallooo. Har man kan sagtens leje prøveplade uden at vise reg.attest. De gange jeg har skulle bruge sådan en, har jeg brugt stelnr og vist mit kørekort.

  • #13   18. jun 2008 Nu er den afleveret, men er da rart at vide hvad der sker hvis det skulle ske at man fik forvildet sig ud på vejen en dag:-)

    Og mht prøveplader
    "Ved aflevering af denne blanket skal du samtidig fremvise bilens registreringsattest, hvis du har en sådan, samt legitimation med foto."
    Skal det så forstås at den SKAL være indreg. og man bare skal have papirer med hvis man har dem, eller at den ikke behøvedes indreg.
    Og hvis man får prøveplader på, så får man vel stadig de ovenstående bøder smiley
    Minus
    FL § 72, stk. 1
    Kørsel med uindregistreret køretøj eller kørsel uden nummerplader 500kr


Kommentér på:
Banecykel på vejen

Annonce