1.619 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

18 år og snart kørekort 125 ccm? 18 år og snart kørekort 125 ccm?

Hey mc folket hvilke 125 ccm motorcykler er bedst og hvad har flest krafter

nu er jeg ved tage det lille mc kort på 34 hk og har det snart så vil jeg gerne kunne havde billig forsikring. Jeg har kigget på Yamaha tdr 125 og yamaha ybr 125

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  18 år og snart kørekort 125 ccm?
  • #1   22. jun 2008 Skal det være 125cc? Kawasaki har jo lavet en Ninja 250R. En rigtig fin maskine til lille kørekort og nybegynder. koster 49.999kr så er til at betale sig fra

• #2   22. jun 2008 Jeg vil også foreslå kawas 250cc ninja, det er sq fed lille racer

• #3   22. jun 2008 køb en motardcykel. det er 100 % sjov smiley kan også fås i 125cc

• #4   22. jun 2008 tja jeg vill nok finde en 400 cc og drosler da du bliver træt af en 125 meget hurtigt smiley

en 400 kan sagtens betales i forsikring så længe der ikke står R i navnet smiley

• #5   22. jun 2008 Hvis bare du skal have ansvar på koster det under 2000kr ved GF gav selv 2000kr som 19 årie for min zx9 og det samme for min gamle 400... Nu er jeg nede og give 1600 om året som 20årie

• #6   22. jun 2008 Du kunne jo se sådan en som min.. Monster lækker cykel, billig i forsikring, og stadigvæk fornuftig begynder cykel.

Mvh
    Michael

• #7   22. jun 2008 Ja men det er også på grund af forsikringen det skal helst ikke være en dyr maskine til at starte på:) og synes det er synd at ødelægge en 500 ccm ved at drosle den ned

Yamaha tdr 125 er en offroader/crosser den ser vild fed ud. og nu er det jo også at den skal kunne bruges som et hverdags transportmiddel

• #8   22. jun 2008 Frank S

jeg synes at den nye kawazaki 250 ninja er for dyr i forhold til andre men det er jo hver sin smag og den er nok også dyr i forsikring

• #9   22. jun 2008 Det skal være ansvars forsikring jeg skal have

• #10   22. jun 2008 Michael M

er din ned droslet? jeg må jo kun køre på maskiner med maks 34 hk

• #11   22. jun 2008 Thomas - Tjek din Privat indbakke.

En drosling koster ikke særlig meget. - Og du vil blive tarveligt træt af lyden af knallert, og de høje omdrejninger sådan en 125 ccm skal have.. Kom op i kubik smiley

Mvh
    Michael

• #12   22. jun 2008 Michael M

har set det ja men gider bare ikke at ned drosle en så stor maskine jo den er meget fed

• #13   22. jun 2008 drosling ødelægger hellere ikke noget du mister som sådan intet i træk kaft kun top fart

• #14   22. jun 2008 jeg ville som michael siger anbefale en suzuki gsx F 400 de billige og det gør intet at drosle dem det en virkelig god begynder bike

• #15   22. jun 2008 en RS 125 eller en neddroslet RS 250... dem bliver man ikke trætte af... smiley

• #16   22. jun 2008 Det er jo en smags sag om man blive trætte af dem, vil dog råde til at starte på noget større.

Og motoreren tager somsagt ikke skade af en drosling. Det er blot at købe den og få den monteret, har hørt det ofte er nogle studser i kabu?

Mvh
    Michael

• #18   22. jun 2008 Min GS500 er droslet, og den kører sku stadig fint - jeg er fuldt ud tilfreds med den.
    Jeg stod i samme situation som dig for et par måneder siden, og som du kan se endte det med at jeg købte en 500. Mit råd er bare at komme ud og prøve nogle forskellige cykler, og så vil du hurtigt finde ud af hvad du er til. Men hvis det SKAL være 125cc så tag en Aprilia RS125 (selvom den lyder som en tunet knallert).
    Hvad har du kørt på da du tog kørekort?

• #20   22. jun 2008 prøv og se min, forsikringen er billig, motoren skal ikke drosles og den trækker som et ondt år. Ville bare vise et alternativ til de mere "normale" maskiner der bliver nævnt. Men vil sige at en ybr er fed i byen, men ved landevejs hastigheder og højere bliver den lidt sløv... faktisk meget sløv (synes jeg) skriv hvis du har nogle spørgsmål smiley

• #21   22. jun 2008 har selv haft en ybr 125... den har altså kun 12 heste.... den kan lige følge med en lastbil ude på alm vej hvis du ikke kører i modvind.... hvis du kører i modvind sænker du al anden trafik på landevejene.... blev engang overhalet af en godt tunet scooter.. det er altså nederen.... i byen er den lækker let at køre rundt med.. men på landevejen er du bare i vejen for alt anden trafik

• #22   22. jun 2008 altså.. nu er vi der igen... 125ere er udviklet som knallerter, og at de bliver underlagt danske afgifter gør dem ikke mere til motorcykler.
    250ere kan godt flytte sig hvis de vejer lidt nok, men med en 400 er man sikker på ikke at man ikke er i vejen for nogen biler!
    gsx-f 400 er nok en af de anbefalelsesværdige 400ere, især fordi forsikringen er så latterlig billig i forhold til hvad den rent faktisk formår på vejene!

• #23   22. jun 2008 okay fedt nok men nu er det jo også på grund af forsikringen og at jeg skal til at have mc der er billig at kunne starte på så jeg kan få noget anncenitet hos forsikrings selskabet

det skal lige siges at jeg kørte på Suzuki gs500 og honda cb500 hos manøvre banen

• #24   22. jun 2008 Der var vist 500-1000 kr. forskel på om jeg havde 125 eller 500 ccm da jeg som 18 årig med 0 sek anncenitet kontaktede selskabet, så det er ikke så galt

• #25   22. jun 2008 YBR er en fin MC som et nær transport-middel. Som legetøj bliver den hurtig kedelig. TDR har flere kræfte, er køreegenskaber der inspirerer til sjov, så af de 2 ville jeg klart vælge den.

Men som i samme boldgade er der den Cagiva Canyon 500 som Simon har. Er selv tildligere ejer af en sådan, og det var klart en af de sjoveste MC'er jeg har haft. Og det med tanke på jeg også har haft langt hurtigere og kraftigere maskiner.

• #26   22. jun 2008 Kan sige så meget at trækket ikke er betragtelig dårligere på en droslet GS500 end det er på en udroslet, den trækker sku fint. - Og når du selv har prøvet en GS500 har du jo også noget at sammenligne med..

Iøvrigt giver jeg 2500 kr for ansvar i GF. Er 18 år gammel.

• #27   22. jun 2008 Okay ja nu er jeg også rimelig høj 197 cm så det skal jo også være noget som jeg kan passe men kan sagtens passe en suzuki gs500 og styrer den også let

men det er jo også fordi at jeg tænker på en hverdags mc som jeg kan bruge som billigt transport middel

men har kigget på yamaha tdr 125 som har 30 hk og en topfart på 135 km/t :(link fjernet)

• #28   22. jun 2008 og jeg kan godt lide den der crosser/motard stil

• #29   23. jun 2008 Så skulle du kaste et kig på min TDR125.

• Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #30   23. jun 2008 Ved godt jeg lyder kedelig smiley - men du vil få meget mere glæde af en tungere mc. Hvis du har 35-50k kan du få en næsten ny 500ccm i neddroslet udgave. Du er meget bedre stillet når du om et par år har "stort" kørekort og måske vil have en større cykel med mange hk. Du lærer simpelthen at blive en bedre mc'ist på en "tung" bike.

Det er selvfølgelig kun min personlige mening.

• #31   23. jun 2008 Carsten F: Det er da bedre med en mindre MC man kan kaste rundt, end en stor tung satan.

• #32   23. jun 2008 Hvad skal du bruge mc´en til? Hvis du skal bruge den hver eneste dag, evt. til længere ture, er det helt klart en fordel med en større maskine der er 4-takt.. Hvis det derimod bare er til fis og ballade, så ville jeg vælge de små 125cc 2-taktere smiley

• #33   19. aug 2008 køb noget hurtigt fra start af, fik kørekort i fredags (lille) og købte mig en zx9r. tror ikke jeg drosler den ned, men bare man køre ordenteligt.
    tror med næste 100% sikkerhed at du bliver træt af 125cc eller det meste under 500 cc

Rasmus P

Kommentér på:
18 år og snart kørekort 125 ccm?

Annonce