2.092 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Telt og ligge underlag...? Telt og ligge underlag...?
Hej!
Hvad kan anbefales at købe, til en ferie tur på MC?
Det behøver ikke koste spidsen af en Jet!, men omvendt skal det også holde og være vand tæt.
Teltet skal fylde mindst mulig, og være til 3 personer (Vil have plads).
Link til hvor tingene kan købes (online?), modtages meget gerne… :O)
0 synes godt om
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 129 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 1.087
(link fjernet)
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 81
sep 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 84
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Ide, i stedet for sovepose har jeg forlængst taget komsekvensen og medbringe en let luftmadras og to gode fleece tæpper. Det er mindst lige så varmt som en sovepose, det vejer mindre og er meget bere bekvemt at ligge i:-)
Bliver det en smule koldt, så tag lidt tøj på - håbløst med en sovepose!
jan 2004
Følger: 105 Følgere: 96 MC-er: 5 Emner: 71 Svar: 200
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 130
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 76 Svar: 322
Det har holdt meget fint i flere år og fylder ikk meget. Eneste ulempe, syns jeg, er den manglende ståhøjde, men man kan ikke få alt og jeg værdsatter at jeg kan sætte det op på under 2 minutter alene. Der er ingen stænder, inderteletet hænger på yderteltet og rejses i en og samme omgang. Dejligt hvis det regner, for så er inderteltet ikke vådt og du skal ikke kravle rundt og sætte klips i eller binde bånd for at få sovekabinen på plads. Når teltet er slået op, skal der pløkker i og du kan krybe i posen. Held og lykke
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 121 MC-er: 4 Emner: 229 Svar: 2.709
http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/028-031(1).pdf
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
Jeg har selv en tynd sommersovepose, som jeg kan bruge 3/4 af året. Men jeg har også nemt ved at holde varmen. Ellers kam man fint supplerer med et sæt termo-undertøj. Se efter komfort/extrem temperatur, hvilket fyld og vægt når du handler.
Langt de fleste voksne spejdere/ledere bruger et selvoppusteligt liggeunderlag. De fås i forskellige tykkelser 3-5-7cm, og prisen afhænger deraf. Men sover aldrig bedre, end ens underlag tillader det!!
Telte fås i alle prisklasser fra et par hundrede kroner, til mange tusind. Og kvaliteten følger prisen. Se på vandsøjletryk, og vægt når du handler.
Lad være med at handle dit udstyr i jysk sengetøj harald-nyborg og ligende butikker. Det er kun til brug for børn, i en paracelhushave, efter min mening!
Mit råd er at du går i en rigtig friluftbutik, som spejdersport, friluftland, eventyrsport eller ligende. Du kan enten starte med selv at kigge rundt, eller fange en ekspedient, og forklarer dit behov. Så vil det sikker kunne guide dig.
Hvis du laver at større indkøb, er der basis for lidt rabat, hvis man er typen der prutter.
God jagt
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 112
Og principelt er jeg ikke uenig i det med teltet, gå efter et lidt dyrere telt med høj vandsøjletryk. På den anden side har jeg nu på 10' sæson et harald nyborg telt til 200 kr. Alle syninger er gjort vandtæt med sealingsspray, og trods utallige overnatninger (over 100) og tordenvejr m.m., så er jeg aldrig blevet våd, højest fået et par dryp. Men jeg har nok også været heldig med kvaliteten af mit billige telt...
Telt og ligge underlag...?