2.092 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Telt og ligge underlag...? Telt og ligge underlag...?

Hej!
Hvad kan anbefales at købe, til en ferie tur på MC?
Det behøver ikke koste spidsen af en Jet!, men omvendt skal det også holde og være vand tæt.
Teltet skal fylde mindst mulig, og være til 3 personer (Vil have plads).
Link til hvor tingene kan købes (online?), modtages meget gerne… :O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Telt og ligge underlag...?
  • #1   29. jun 2008 Værså'go de har det hele... smiley

(link fjernet)

• #2   29. jun 2008 spejdersport

• #4   29. jun 2008 Wolfcamper vil du blive rigtig glad for! nem og slå op og rigtig god holdbarhed!

• #5   29. jun 2008 Wolfcamper, spejdersport, jagt-og forstcentret har alle gode varer.

Ide, i stedet for sovepose har jeg forlængst taget komsekvensen og medbringe en let luftmadras og to gode fleece tæpper. Det er mindst lige så varmt som en sovepose, det vejer mindre og er meget bere bekvemt at ligge i:-)

Bliver det en smule koldt, så tag lidt tøj på - håbløst med en sovepose!

• #6   29. jun 2008 (link fjernet)

• #7   29. jun 2008 Super..., tak for alle de gode "indspark", vil straks gå igang med at kigge :O)

• #8   29. jun 2008 Wolf camper, de har sagerne til en rejsehungrende motorcyklist!

• #9   29. jun 2008 Jeg købte et paraplytelt, og har været meget glad for det. Teltet er nemt at slå op og tage ned igen. Der er plads til 2 eller 3 hvis I ligger meget tæt.
    Det har holdt meget fint i flere år og fylder ikk meget. Eneste ulempe, syns jeg, er den manglende ståhøjde, men man kan ikke få alt og jeg værdsatter at jeg kan sætte det op på under 2 minutter alene. Der er ingen stænder, inderteletet hænger på yderteltet og rejses i en og samme omgang. Dejligt hvis det regner, for så er inderteltet ikke vådt og du skal ikke kravle rundt og sætte klips i eller binde bånd for at få sovekabinen på plads. Når teltet er slået op, skal der pløkker i og du kan krybe i posen. Held og lykke

• #10   30. jun 2008 Mere om vandsøjletryk på s. 4 her.
    http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/028-031(1).pdf

• #11   30. jun 2008 Savner du mere info/input omkring udstyr, så find et spejderforum. Ikke fordi jeg vil jage dig væk herfra;-) men der er som regel nogle rigtige udstyrshajer imellem, som har afprøvet en masse forskelligt.

Jeg har selv en tynd sommersovepose, som jeg kan bruge 3/4 af året. Men jeg har også nemt ved at holde varmen. Ellers kam man fint supplerer med et sæt termo-undertøj. Se efter komfort/extrem temperatur, hvilket fyld og vægt når du handler.

Langt de fleste voksne spejdere/ledere bruger et selvoppusteligt liggeunderlag. De fås i forskellige tykkelser 3-5-7cm, og prisen afhænger deraf. Men sover aldrig bedre, end ens underlag tillader det!!

Telte fås i alle prisklasser fra et par hundrede kroner, til mange tusind. Og kvaliteten følger prisen. Se på vandsøjletryk, og vægt når du handler.

Lad være med at handle dit udstyr i jysk sengetøj harald-nyborg og ligende butikker. Det er kun til brug for børn, i en paracelhushave, efter min mening!
    Mit råd er at du går i en rigtig friluftbutik, som spejdersport, friluftland, eventyrsport eller ligende. Du kan enten starte med selv at kigge rundt, eller fange en ekspedient, og forklarer dit behov. Så vil det sikker kunne guide dig.
    Hvis du laver at større indkøb, er der basis for lidt rabat, hvis man er typen der prutter.

God jagt

• #12   30. jun 2008 Vær især opmærksom på hvor kompakt tingene er når de er pakket sammen. Et selvoppusteligt liggerunderlag fylder ikke meget hvis det er et af de lidt dyrere. Det samme for et telt.

Og principelt er jeg ikke uenig i det med teltet, gå efter et lidt dyrere telt med høj vandsøjletryk. På den anden side har jeg nu på 10' sæson et harald nyborg telt til 200 kr. Alle syninger er gjort vandtæt med sealingsspray, og trods utallige overnatninger (over 100) og tordenvejr m.m., så er jeg aldrig blevet våd, højest fået et par dryp. Men jeg har nok også været heldig med kvaliteten af mit billige telt...

Kommentér på:
Telt og ligge underlag...?

Annonce