{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sådan en Kawasaki GPZ 500
  • #1   24. okt 2005 Ja for fandem det er en fed maskine ingen tvivl om det. Ta´ et kig på min. Er igang med at sætte mit eget præg på den. GPZ har flere heste end de to andre og det kan mærkes. Den er vandkølet så motoren har en længere holdbarhed. Den er helt klart de ekstra penge værd! Har du spårgsmål kan du bare smide dem til mig.
    Søren

• #2   24. okt 2005 Jeg er også ganske godt tilfreds med min smiley
    Jeg har desværre ikke prøvet en CB500 (undtagen en meget kort tur i kravlegården for nogle år siden), men i forhold til GS500E er der SÅ meget mere MC-feeling i GPZ'eren efter min mening. Kawa'ens 60 fuldblodshingste trækker altså noget mere igennem end de 45 symaskine-ponyer på GS'eren smiley
    GS500E er da helt sikkert et fornuftigt førstegangskøb, men da jeg prøvede den efter at ha' vænnet mig til GPZ'eren var det noget af et antiklimaks.

Pointen er: Køb GPZ'eren smiley

• #3   24. okt 2005 Søren (Odense)

Vil bare lige tilføje at Honda CB500 altså også er vandkølet.. Nu har jeg aldrig prøvet en GPZ, men har prøvet GS500 og CB500, og der skal man helt klart vælge CB500..

• #4   24. okt 2005 Hmm ja og så Har GPZ jo kun 2 heste mere end Honda CB500, så det er vist ikke den store forskel... Tror helt klart jeg ville vælge CB500 smiley

Mvh Per

• #5   24. okt 2005 efter 2 sœsoner med min GPZ500 synes jeg stadig det er dejlig maskine på trods nogle prooblemer med min motor. hvis man er meget høj er den lidt for lav. den er lidt for lav til mig, det kan mœrkes hvis man kører lœngere ture

så skal man vist hedde Søren for at køre den hehe

Søren

• #6   24. okt 2005 Engelske Bike skriver flg om CB500:
    "The best of the nippers. Reliable, cheap, comfy, well-built and a good handler, you won't go far wrong."
    Om GPZ skriver de dette:
    "The GPZ's almost unchanged after 15 years. Cheap intro to sportsbikes, dut Honda CB500 is better.

CB500 har 57/58 Hk og GPZ har 60. I praksis kan man ikke, som Søren påstår, mærke de 2 ekstra Hk som kawa'en har. For Honda'en har større moment og går roligere ved lave omdrejninger, og derfor føles den stærkere i bunden. Kawa'en skal have flere omdrejninger for at gå rent.

Men ligegyldigt hvad du vælger er du ikke dårligt stillet. Tag den du bedst kan holde ud at se og sidde på.

/
    Jesper

• #7   24. okt 2005 Som Jesper skriver, skal du nok næsten vælge efter komfort, og hvor godt et tilbud du kan få smiley

De er garanteret ligeså gode begge to.

Jeg har selv lige snuppet en GPZ'er mere på ebay her til aften, som jeg skal hente i næste uge - jeg skal primært bruge motoren fra den, men ud fra billederne at bedømme, så er både tank og kåbedele pænere end min nuværende, så det snupper jeg nok også smiley

(link fjernet)

• #8   24. okt 2005 Sorry
    Referede mest til GS 500 da jeg bla. tog kortet på sådan en og den er meget dårligere i gearskiftet og generelt dens køreegnskaber er noget dårligere.
    Har ikke endnu haft nogle problemer med min GPZ så derfor er der ikke nogen tvivl i mine øjne.

Klaus: Den ser fornuftig ud. Godt at høre at du ikke helt har droppet GPZ´en til fordel for toget!!

• #9   24. okt 2005 Klaus: den ser spøjs ud med det lille kåbeglas, men ok jeg havde en flip-up skærm på min gpz'er. Så jeg er vandt til at se dem med et læskur. Husk ikke at bruge karburatorne fra tyskeren. Den er droslet.

/
    Jesper

• #10   25. okt 2005 Jesper,
    Ja den lille skærm ser underlig ud - men der har jeg heldigvis en selv der er tilpas smiley

Mht. drosling, så er jeg lidt i tvivl om den er drosslet eller ej - jeg læser det nemlig som om at den har været, men at det er fjernet nu (men han/hun kan sætte det i igen, hvis nødvendigt?) eftersom det ifølge papirerne stadig skulle sidde der. Men either way, hvis det er samme drosling som min egen havde, er det bare en hurtig tur omkring mekker smiley Eller, genbruge mine egne karbs...

• #11   25. okt 2005 her er måske noget for dig

(link fjernet)

• #12   25. okt 2005 Hej mange tak for kommentarer, rart at høre der tilsyneladende ikke er grelle problemer med GPZ.

Jeg vil følge rådet og prøve & vurdere.

vh

Lars

Kommentér på:
Sådan en Kawasaki GPZ 500

Annonce