{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.546 visninger | Oprettet:

Punkteret. {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen..

Min kærestes mc er punkteret smiley
Har hørt en lille fulg synge om at man helst ikke skal lappe på et mc dæk? kan det passe?? det er et næsten spritnyt metzler Z6 dæk, og det ville sgu være ærgeligt bare at smide det ud.. men selvfølgelig skal sikkerheden jo også være i top..

er sikker på at den er op til flere personer herinde der kan gøre mig en del klogere på det emne..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Punkteret.
  • #1   11. jul 2008 Hejsa.

    der er lige så mange meninger, som der er regioner.. prøv at søg ordet PUNKTERING i forumet, du vil blive overrasket!!!

    Lars


  • #2   11. jul 2008 nuvel ja.... punktering i søgefeltet..... hvad tænker jeg dog på smiley he he. for det ik skal være løgn havde jeg faktisk slet ikke tænkt på at søge efter det...

  • #3   11. jul 2008 Ja folk siger så meget herinde..! er selv punkteret for en uges tid siden, men da dækket alligevel var voldtaget og skulle skiftes, er der bestilt et nyt.

    En bekendt der også lieg er punkteret for et par dage siden har fået lappet sit med en "gummi-prop" og der er flere historier herinde om dækket kører upåklageligt herefter i adskillige tusinde km.

    Hvis det ikke er til ræs eller andet vild kørsel og dækket er helt nyt - så ville jeg absolut få det "lappet".


  • #4   11. jul 2008 Skal måske lige siges at "knallerten" jævnligt kommer over 200kmt ;-)..

  • #5   11. jul 2008 SKIFT

  • #6   11. jul 2008 LAP

    Hvis det bliver lavet hos en proffesionel dækmand kan det sagtens holde. Også til +200 hastigheder. Det kommer dog an på om dækket har taget skade, men det ser dækmanden efter når han skal lappe det.
    Dem der råder dig til at skifte, ved ikke hvad de taler om, eller også har de et dæk til salg...


  • #7   11. jul 2008 Jesper helt enig!

    Peter s, fin argumentation..! suk!


  • #8   11. jul 2008 Du kan spørge ham her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=2912
    Han har lappet en del MC dæk der sagtens kan holde til +200km/t


  • #10   11. jul 2008 SKIF DÆK det er kun en nødløsning en prop og man skal ABSOLUT ikke ligge og køre stærkt på et defekt dæk............................................

  • #11   11. jul 2008 Der findes flere typer prop at lappe med. Nogle kan kun bruges som nødløsning, indtil man finder et andet dæk. Jeg havde en punktering på min gamle cykel som blev lappet. Sættet var fra Tyskland og godkendt til 300km/h. Sættet var TÜV godkendt. Men hvad det hedder ved jeg ikke.
    Men hvis du er tvivl så skift dækket, så er du på den sikre side.


  • #12   11. jul 2008 hold da op.. det er sgu lidt som vinden blæser med meninger..

    første tanke var at skifte dækket. men tænker også at det kan sgu ikke være rigtigt at i disse moderne tider, det ikke kan lade sig gøre at lappe et sådanne dæk...

    kan godt se på det hele at vi kommer til at tage den med til en god dækmand, så må de vurdere om det kan lappes..

    men tak for alle svarene..


  • #14   11. jul 2008 kørte op i et søm for 14 dage siden.... på et helt nyt dæk der ikke kunne ses det var blevet kørt....

    Skiftede, på opfordring fra venner. Ikke en ville anbefale en lapning, nødløsning.

    Sikkerheden er i højere kurs end en en lapning på et helt nyt dæk. Øv var det, men har fået er rigtig sjovt dæk, der bare er kanon. BT 016 r er helt sikkert noget der kan bruges.


  • #15   11. jul 2008 Ricki: Så må det være fordi bilmekanikkere ved mindre end dæksmede.
    Det skal laves indefra. De propper man sætter i udefra har ikke samme sikkerhed. Det er en kegleformet prop det sættes i og vulkaniseres fast. Det holder som det skal, og rotationen i dækket gør at keglen bliver presset mod hullet og ikke væk fra det.

    Når man kigger alle tråde igennem om emnet, er det sådan, at dem der taler for at lappe et dæk gør det pga. bekymringer og "råd" fra andre. Der der taler for lapning af dæk, taler af erfaring...


  • #16   11. jul 2008 SKIF DÆK jeg pumteret i går en lille skruge i dækket det blev skilte det hade kun kørt 1800 km fordæk surt det var de 1600 kr hellere det er at smide den

  • #17   11. jul 2008 Michelin Pilot Road CT2 kan holde 25.000km efter en punktering, og det er endda kun lappet med dækpilot.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5657
    Så mon ikke en rigtig lap kan gøre det med større sikekrhed?

    Af alle jer der taler imod lapning, har i selv nogen erfaring med det??


  • #18   11. jul 2008 Tjaaaa Dene tråd har været oppe flere gange.. Jeg har flere steder fået at vide at det ikke var smart at gøre med en prop. ligesom jeg også har fået at vide det godt kan holde med en prop som nødløsning. Jeg har prøvet og pungtere med 120-130 kmt Der troede jeg det var slut... Derfor mener jeg spicelt dæk skal være iorden og ikke noget man fusker på...
    10000% rigtigt mener jeg hvad ricki siger


  • #19   11. jul 2008 Jeg har ingen erfaring herom, og vil heller ikke råde til noget, men havde det været mit eget, så havde jeg skiftet! Ville det ikke være surt, hvis man skulle være den første til at opleve at en lapning ikke duer, og måske gøre det med 200 km/t? smiley

  • #20   11. jul 2008 hmmmm jævnligt over 200 kmt...
    i er vel fornuftige mennesker alle på forummet og overholder de fart grænser der er ska vi ik bare sige det smiley


  • #21   11. jul 2008 Det er sjovt at læse, at alle der skriver SKIFT ikke har nogen erfaring med dette overhovedet...

    :o)


  • #22   11. jul 2008 Personligt ville jeg smutte til min professionelle dækmand, og høre om han mener det er iorden at smide en prop i.
    Jeg har af ren interesse spurgt ham, hvor han svarede, at de fleste punkteringer på en mc kan lappes. Så istedet for 1600 til et dæk, nøjes man med 300 til en lapning...


  • #24   11. jul 2008 Ricky: Nej jeg skriver at hvis du mener et MC dæk ikke kan lappes, er det fordi du som bilmekanikker ved mindre end de gode dæksmede.

  • #25   11. jul 2008 læste det som kæreste er punkteret smiley lap hende

    Mon ikke en prof dækfætter kan råde bedst, end det meste "jeg har hørt"


  • #27   11. jul 2008 Så lige indlæget.. Det er min cykel det drejer sig om.. Og kommer bestemt ikke omkring de 200;-) Men hvis jeg gjorde ( host host) ville jeg føle mig mere sikker på at nyt dæk, fremfor en lapning. Sidste år punkterede jeg også, selvom jeg egentlig skulle have nyt dæk på, valgte jeg at lappe indtil jeg fik kronerne til at købe nye dæk. Det fungerede fint, men synes jeg bliver mere og mere obs på sikkerhed og tør ikke tage nogle chancer på det område.

  • #28   12. jul 2008 Har lige fået lappet mit baghjul hos Toftlund MC. BMW / KAWA det var en dykker der var årsagen ikke noget problem sagde de. der er selvfølgelig huller der er umulige at lappe.

    Hilsen Keld.


Kommentér på:
Punkteret.

Annonce