605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

HerVogterJeg *
HerVogterJeg *
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83

Tips til når man handler brugt? Tips til når man handler brugt?

Hej alle.

Jeg har forsøgt at bruge søgefunktionen herinde, men det lykkedes mig ikke helt at finde hvad jeg ville.

Når man tager ud og kigger på brugt mc/mc-scooter, hvad bør man så i hvert fald teste og hvordan?

Min kørelærer nævnte en række (egentlig ret simple) ting vi skulle gøre ved cyklen og checke var i orden, inden vi købte; de ting har jeg naturligvis glemt nu.

Kan huske en af tingene og det var at checke styrtøjet ved f.eks. at køre cyklen hen til en væg, med forhjulet op mod væggen og så rokke frem og tilbage i styret, og så skulle man netop ikke gerne kunne rokke frem og tilbage med skidtet.

Sorry jeg ikke er så god til at gengive hvad han sagde, men det er jo så her I kommer ind i billedet...

Hvilke virkeligt alvorlige ting kan og skal man checke, efter ovennævnte princip, når man er ude og kigge? - og hvordan?

Jeg mener ikke så meget småtingene, der er overskuelige at få lavet, men de virkeligt kritiske ting, som en ikke-mekaniker som jeg ville have møgsvært ved at gøre noget ved, og som ville koste spidsen af en rumraket at få lavet.. (f.eks. et totalt f**ked styrtøj, som næppe er helt billigt at få fikset).

Håber I forstår hvad jeg mener og kan give nogle fif. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tips til når man handler brugt?
  • #2   18. jul 2008 Generelt kan man også sige at en pæn cykel, sandsynligvis er passet bedre på... Altså hvis sælger lige har gidet at shine kværnen lidt op inden du kommer og kigger, ja så betyder det nok at den betyder noget for ham... Ligeledes kig efter små rust-pletter og rust-udbrud på de nederste dele af cyklen. Rust kan være et tegn på vinterkørsel, hvilket du kan finde mange emner om her på forum. Ellers tag en nogenlunde kyndig kammerat med ud at se på dyret... Der er garanteret også nogle her på forum der vil kigge der over skulderen, ved vudering af køb...

Men som sagt, lyt til cyklen og læg mærke til om sælger virker seriøs...

Kommentér på:
Tips til når man handler brugt?

Annonce