{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Tips til rene fingre. {{forumTopicSubject}}

Vi kender det nok alle, at når vi roder med mc-en, bilen eller i mit tilfælde i dag med traktoren, så får man tit beskidte fingre.
Er der ikke mere håndrens på lager, så kan ganske almindeligt vaskepulver bruges.
Det er meget effektivt og jeg synes ikke fingrene tager skade af en enkelt gangs brug.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til rene fingre.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   28. dec 2020 Jeg får aldrig beskidte fingre for det kan mine fingre ikke tåle uden at revne og blive mega tørre. Jeg har desværre vasket dem for mange gange med alverdens ting, i løbet af min ungdom - deriblandt vaskepulver, så nu kan fedtlaget i huden ikke regerere hurtigt nok.

    Grunden til at vaskepulver eller benzin er så effektivt til at gøre pøllerne rene med, er at det opløser fedtstoffet - men sidegevinsten er at det samme sker med fedtstoffet i huden.

    Jeg bruger altid gummihandsker. Gør som mig - uanset hvad man "synes".... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   28. dec 2020 Og med ordet "regerere", menes der "regenerere"... smiley

  • #3   28. dec 2020 Handsker er altid det bedste, men har du ingen handsker, så er kaffegrums ganske fortrinlig og det renser stort set alt og indeholder ikke noget der er skadeligt.

  • #4   28. dec 2020 Du har fuldstændig ret, men i en nødsituation kan vaskepulver godt forsvares en enkelt gang.
    Jeg mener at huske man også kan bruge smør. Om det virker, ved jeg ikke.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   28. dec 2020 #3 - Ja det er faktisk rigtigt. Kaffegrums og almindelig håndsæbe, dur ganske fortrinligt. smiley

  • #6   28. dec 2020 Den mildeste sæbe og kaffegrums er en god kombi, desværre drikker vi kun instant kaffe her, men jeg har noget fortrinligt på spand der hedder Sandexon, købt på Ebay, billigt, bruger det max 3-4 gange om året, dset tager alt.

    Margarine kan også gøre tricket, gnid godt ind, tør af med tør klud, vask efterfølgende med håndsæbe.


  • #8   28. dec 2020 Vaskepulver indeholder stoffer der er ekstremt farlige for mennesket.
    MÅ IKKE KOMMES PÅ HUDEN.
    Læs etiket eller goggle det.....


  • #9   28. dec 2020 Så er der forskel på vaskepulver. På min er eneste advarsel, at man skal undgå at få det i øjnene.

  • #11   29. dec 2020 Det håndtens man køber er stort set bare almindelig sæbe tilsat et pudsemiddel - det er derfor kaffegrums og savsmuld også virker ganske fint. Sand kan også bruges. Det gælder bare om at have noget der "pudser" sammen med sæben.

  • #12   29. dec 2020 Hvorfor løbe risikoen for at få beskidte fingre? Lad andre om alt arbejde, så er det ikke dit problem! Men i går måske også i bad flere gange om året? Jeg har jo lige fået mit årlige julebad, så nu kan jeg klare mig et år mere smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   29. dec 2020 #12 - Spild af ressourcer. Jeg tager 5 knæbøjninger - så falder skidtet af i flager.
    Røvgardinerne kan vendes.


  • #14   29. dec 2020 #13 Ha, jeg har luret dig, du er skabsfan af Grete Tunfisk! "Spild af ressourcer." - det lyder jo også godt når du kører en tur på pedalcyklen i dit hjemmestrikkede tøj af økologisk uldgarn smiley
    Godt nytår, din lille økoslyngel smiley


  • #15   29. dec 2020 Gummihandsker på - og tager du to par på hver hånd, så tager du blot det yderste af, og så er du parat til lillemor med det samme.

  • Martin D
    Martin D Tilmeldt:
    dec 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #16   31. dec 2020 Handywhipes til industri har aldrig svigtet mig smiley

Kommentér på:
Tips til rene fingre.

Annonce