{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.852 visninger | Oprettet:

Forsikringspriser :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har lige betalt for min basisbruger idag så nu kan jeg for alvor være med her. Og endnu bedre, så starter jeg på MC-kortet i morgen, mandag smiley

Jeg har allerede (mere eller mindre) bestemt mig for hvilken cykel jeg skal have og valget er faldet på Honda's lille CBR 125 R.
(Hvis du/I har nogen kommentare til den maskine må du/I meget gerne skrive om den under den tråd jeg har lavet der hedder "Honda CBR 125 R")

Jeg har snakket med et hav af forsikringsselvskaber og har listet deres priser op på både ansvarsforsikring og kasko. Desuden vil jeg komme med lidt ekstra info som jeg synes man skal være opmærksom på når man tegner sin forsikring.

Først lidt om mig selv, hvilket jo er det forsikringsselskaberne tager udgangspunkt i:

Jeg er mand(sjovt nok smiley ) er 23 år og bor på Vesterbro i KBH. Jeg har haft kørekort til bil i 3½år og starter som sagt på MC-kortet i morgen.

Ud fra disse oplysninger har forsikringsselskaberne givet mig deres priser. Det er gennerelt høje priser, men det bunder i følgende ting:

- Jeg er mand. Mænd laver flere skader end kvinder.
- Jeg er 23 år. Alle under 25 år (Nogen steder 30år) betaler meget høje forsikringspremier da der laves flest skader blandt unge.
- Jeg bor på Vesterbro i KBH. I de større byer er priserne højere da der er større risiko for uheld end på landet.
- Jeg er nybegynder. Ingen erfaring = Høj forsikringspremie.

Umeldbart er jeg nok blandt den gruppe der betaler allermest, så du kan måske med lidt held hos nogen selskaber for din forsikring lidt billigere.

Her kommer så en liste med forsikringspriser baseret på mig. Til trods for at vi snakker om en lille MC på 125ccm med en nyværdi på 30.000kr, er der nogle helt forrykte priser imellem.

Alle priser er baseret på
- 9 månederskørsel. Altså INGEN vinterkørsel.
- at man iIKKE har fået nogen særlig rabat. Fx ved at samle sine forsikringer i ét selskab.

Priserne er sorteret efter de billigste ansvarspriser i toppen og de dyreste i bunden:


GF-forsikring - Ansvar ca 1550kr - Kasko ydes ikke til folk under 30år.

Top Danmark - Ansvar ca. 2200 kr - Kasko ca 8500kr

Tryg-forsikring - Ansvar ca. 3200kr - Kasko ca. 14100kr (Selvrisiko 7600kr)

Codan - Ansvar ca. 3400kr - Kasko ca. 26000kr !!!!!

RUNA-forsikring - Ansvar ca. 4050kr - Kasko ca. 9100kr (Selvrisiko 17.800kr)

Alm. Brand - Ansvar ca. 4750kr. - Kasko ca. 6600kr

If-forsikring - Ansvar ca. 10500kr !!!!! - Kasko er efter If's eget udsagn (sjovt nok) urimelig.

Fair-forsikring - Kan forsikre, men de indrømmede selv at det ville blive helt urimeligt. Jeg fik ikke engang priserne. Det er jo meget Fair smiley

Jeg skal forøvrigt beklage at jeg ikke har fået selvrisikopriser på alle selskabernes kaskoforsikringer.

Jeg skal lige nævne et par ting der skal tages højde for når man kigger på priserne:

Nogle af de selskaber der har meget høje priser begrunder det med at denne model hedder "R" til sidst. (Honda CBR 125 R). For dem betyder "R" racing hvilket igen betyder en racermaskine som er meget farlig og som man let køre galt med. Derfor behøver en tilsvarende 125ccm-model IKKE at blive så dyr.

Nogle selskaber har selvrisiko på deres ANSVARS-forsikring. (Ja, du hørte rigtigt). Dette betyder at hvis du kører ind i en anden skal DU betale noget af skaden på HANS køretøj før forsikringen går ind og dækker. Så husk at spørge det forsikringsselskab du vælger.

Og så lige en god ting (Huraaa!!). Top Danmark giver 20% i rabat på deres forsikringer hvis du er medlem af Touring Nyt (TN). Dog skal man vist opfylde mindst én af to ting: Enten skal man have haft kørekort i 5 år eller have haft motorcykel i 2 år (i eget navn).


Afslutningsvis ville jeg lige gøre opmærksom på at dette IKKE skal tages som en generel liste over dyre og billige selskaber. Priserne kan ændre sig meget i forhold til det enkelte motorcykelmærke, model, motorstørrelse og udstyr. – Og så selvfølgelige ens personlige oplysninger.


Jeg håber at der er nogen der kan bruge dette samt at det ikke er alt for uoverskuelig læsning. Skriv endelig indlæg eller en mail til mig hvis du har flere spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringspriser :)
  • #1   20. jul 2008 Så er alm Brand lige dig med den mindste pris på kasko

  • #5   20. jul 2008 Synes det lyder vildt, jeg er 20 år, og har en fireblade 900RR jeg giver 16500 for kasko, så er det vildt du skal give så meget for dig, og det her er min først mc.

  • #6   20. jul 2008 Det er forrykt med de forsikringer, fuldstændig sindssygt. Og de vil slet ikke have med det at gøre hvis det hedder noget med "R". For så må det jo være en meget farlig dræbermaskine. Selvfølgelig.. Man kunne godt ønske sig at de gad sætte sig lidt ind i hvad det er for nogle MC'er, hvor mange HK osv.. Men nej nej.

    Nu er jeg selv så heldig at jeg kan få forsikret min Ninja 250R til elitepris, igennem min kærestes forsikring, for ellers havde jeg nok også haft et problem med den. Den hedder jo også "R" til efternavn..

    Jeg overvejede på et tidspunkt en Aprilia RS 250 - Den ville koste 7000 kr - til elitepris!! Vil slet ikke tænke på hvad det vil koste, hvis det var til alm. pris. Eller hvis det havde været en ZX10R..

    Sådan er det desværre, så enten må du køre med ansvar, ellers skal du måske overveje en anden MC som ikke hedder "R", men det er jo også surt når det nu er den du gerne vil have..


  • #7   21. jul 2008 Bare lige for god ordens skyld så har Gf-forsikring 500kr i selvrisiko på deres ansvars forsikrning, så det er sq billigt!.



Kommentér på:
Forsikringspriser :)

Annonce