240 visninger
|
Oprettet:
Køb af BMW R 80/7 {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har kig på en BMW R80/7 fra 84, som jeg vil ombygge til en scrambler eller caferacer. Jeg ar også haft kig på en R65 fra 79, og er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gå efter.
Begge er med dobbelte støddæmpere i bag.
Nogle eksperter herinde der kan hjælpe mig videre?
Pft.
Mvh. Mads
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.399
De to førstnævnte er dejlig at bygge på og har god trækkraft.
Du kan få alt til begge modeller og hvis du mangler ideer, så tag et kik ind på mit fotoalbum, der er næsten alle de ombygninger der findes.
Skulle du mangle stumper, så har jeg stadig en del på lager.
maj 2008
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 10
Dog skal du være opmærksom på at 65 mangler bund det kan klares med et Siebenrock 860cc kit
Til 8000kr så det skal tænkes ind.
65 er en swb short wheel base 5 cm kortere end 80 og 100 som gør den mere sving ivrig.
Det betyder noget hvis bygger bagenden om til bobber eller køber et andet bagstel.
Men skal jeg være ærlig så fin en 85-88 det er med monostel og her kan du lave alt det fede lovligt
maj 2008
R80 og R100 passer stumper sammen og behøver ikke tuningssæt, de har bundtrækket fra fødslen og hvad angår svingvillighed, så skal du være Valentino Rossi for at mærke forskel.
Både R80 og R100 fås også med mono swinger og du kan også få et Siebenrock til dem og få meget større effekt, for samme pris.
Så hvorfor købe en R65, når de to andre er bedre
jan 2023
Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 68
Du har allerede fået nogle gode input.
Mit interessefelt ligger fjernt fra scrambler og caferacer, men jeg forestiller mig, at dit ønske er at ændre en originalt udseende BMW til en BMW med dit personlige præg.
Og når der er tale om noget kosmetisk, kan det vel være underordnet om motoren har 50, 60 eller 70 HK og hvor meget bundtræk, den måtte have.
Ved overhalinger og lange ture ved høj hastighed har effekten større betydning.
Men ikke ved korte ture og kørsel i byen. Så i stedet for at proppe penge i effekt, så brug dem på lak, specielt sæde eller noget designmæssigt.
Glem ikke fornuften - hvis altså du vil køre sikkert.
Knopdæk forringer vejgreb på asfalt. Spejle kan se smarte ud - men giver de nu også godt udsyn bagud osv.
vh Poul
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 10
Fordi du får en langt federe motor med en tunet r65 en med en 100 og ofte kan det laves for samme pris som en 100. 80 er for kedelig og koster det samme at tune som en 65 du betaler bare mere for den.
Jeg har 3 65 og 2 100 lige nu 2 af 65 er tunet og de er langt federe i motoren end min 100
maj 2008
Hvis du tuner på en større motor, der er født med flere hk, så har du da meget nemmere ved at få større effekt med små midler, end at tune på en mindre motor med færre Hk, det er da logik.
Hvis du ikke har fået meget ud at din R100, så er der gået noget helt galt med din tuning eller også er den total nedslidt.
Vi har leget med R100 og fået 85 Hk og et hysterisk godt optræk og den kan holde til det, få lige det ud af en R65 :D.
Køb af BMW R 80/7