Garanti på mc værkstedsarbejde {{forumTopicSubject}}
Hej folkens. Jeg fik lavet service på min forgaffel, da de lækkede olie. Der blev skiftet olie og pakninger, det blev lavet i juli måned på et værksted.
Nu kan jeg så se, at det lækker fra den ene side igen, er der garanti på sådan noget arbejde?
Tak på forhånd for svar!
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.914
Reklamationsretten dækker mangler. Det vil sige, hvis en fejl var til stede på leveringstidspunktet og ligger ud over det forventelige, så udgør det en mangel. Hvis fejl konstateres inden for de første seks måneder efter reparationen, formodes de at have været til stede på leveringstidspunktet, medmindre værkstedet kan sandsynliggøre noget andet. De resterende 18 måneder er det dig, der skal bevise, at der er en fejl eller mangel, og at årsagen var til stede, da bilen kom fra værkstedet.
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 420
Det burde ikke volde problemer..
jan 2023
Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 71
Andre har skrevet om garanti.
Jeg tænker som Hans Erik foreslår, at du snakker med værkstedet.
Med nye pakdåser, burde den stadig holde tæt.
Du har ikke beskrevet, hvilken mc der er tale om.
Hvis det er en gammel eller lidt medtaget mc kan der være små huller eller ridser i den del forgaffelrøret, der glider gennem pakdåsen. Måske har værkstedet ikke bemærket, eller rusten kan være genopblusset efter evt. let afslibning. Det kan i hvert fald være en fejlkilde. Især når det kun er i den ene side.
Giv gerne respons, når du har fundet en løsning.
vh Poul
jul 2025
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 4
Jeg ringede til værkstedet, og de var fine at snakke med. Jeg tog forbi og brugte min reklamationsret, og et par dage efter fik den igen. De kunne ikke lige se noget revet på pakdåserne, så svært at sige hvad der udløste problemet. Nu det i hvertfald lavet igen, så kan kun håbe det holder denne gang!
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.914
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.235
Købeloven blev ændret i 2022, så formodningsreglen nu er 12 og ikke længere 6 måneder ??
Garanti på mc værkstedsarbejde