{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Vayo
Vayo
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 4

Garanti på mc værkstedsarbejde {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Jeg fik lavet service på min forgaffel, da de lækkede olie. Der blev skiftet olie og pakninger, det blev lavet i juli måned på et værksted.
Nu kan jeg så se, at det lækker fra den ene side igen, er der garanti på sådan noget arbejde?

Tak på forhånd for svar!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti på mc værkstedsarbejde
  • #1   11. nov Når du skal have repareret din bil på værksted, har du altid to års reklamationsret på eventuelle mangler, som måtte opstå på de dele, som er sat i bilen. Såfremt det udførte arbejde ikke er udført fagmæssigt korrekt, kan du også reklamere over dette til værkstedet. Du kan reklamere i op til tre år. Du skal dog være opmærksom på, at det er dig, der skal bevise, at værkstedet har udført arbejdet ufagmæssigt, og det kan være en svær bevisbyrde.

Reklamationsretten dækker mangler. Det vil sige, hvis en fejl var til stede på leveringstidspunktet og ligger ud over det forventelige, så udgør det en mangel. Hvis fejl konstateres inden for de første seks måneder efter reparationen, formodes de at have været til stede på leveringstidspunktet, medmindre værkstedet kan sandsynliggøre noget andet. De resterende 18 måneder er det dig, der skal bevise, at der er en fejl eller mangel, og at årsagen var til stede, da bilen kom fra værkstedet.

• #2   11. nov Tag da forbi værkstedet og få en snak med dem smiley
    Det burde ikke volde problemer..

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 71
    #3   11. nov Hej Vayo.
    Andre har skrevet om garanti.
    Jeg tænker som Hans Erik foreslår, at du snakker med værkstedet.
    Med nye pakdåser, burde den stadig holde tæt.
    Du har ikke beskrevet, hvilken mc der er tale om.
    Hvis det er en gammel eller lidt medtaget mc kan der være små huller eller ridser i den del forgaffelrøret, der glider gennem pakdåsen. Måske har værkstedet ikke bemærket, eller rusten kan være genopblusset efter evt. let afslibning. Det kan i hvert fald være en fejlkilde. Især når det kun er i den ene side.
    Giv gerne respons, når du har fundet en løsning.
    vh Poul

• Vayo
    Vayo Tilmeldt:
    jul 2025

Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 4
    #4   15. nov Tak for svarene alle sammen! Det er en Suzuki gsf NA fra 09. Gået ca 30.000. Der var et par grater på gaffelrøret, men ikke store nok at være alarmerende, men hvem ved. De sad ihvertfald for højt til at kunne påvirke under normal kørsel, og ville kun kunne have revet i pakdåsen under monteringen.
    Jeg ringede til værkstedet, og de var fine at snakke med. Jeg tog forbi og brugte min reklamationsret, og et par dage efter fik den igen. De kunne ikke lige se noget revet på pakdåserne, så svært at sige hvad der udløste problemet. Nu det i hvertfald lavet igen, så kan kun håbe det holder denne gang!

• #5   16. nov Godt du fik det lavet. Bare alle værksteder var som dit.

• #6   22. nov #1:
    Købeloven blev ændret i 2022, så formodningsreglen nu er 12 og ikke længere 6 måneder ?? smiley

Kommentér på:
Garanti på mc værkstedsarbejde

Annonce