1.605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 80 Svar

Mc tøj til Ninja 250R Mc tøj til Ninja 250R

Hej Alle (:

Jeg står og skal ud og købe noget motorcykeltøj indenfor et par måneder, da jeg lige skal have kørekortet først. Vi snakker om jakke og bukser, da jeg har handsker.

Hvilket tøj vil i sige der passer godt til en Ninja 250R, det skal siges at jeg gerne vil have noget tøj der er til at komme i nærheden af af penge. Så det skal ikke være frygtelig dyrt!

På forhånd tak for alle svarene. (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc tøj til Ninja 250R
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   22. jul 2008 Så er det du skal fortælle hvad dit max budget er, og hvorfor du ikke skal have rygskjold og støvler også?

• #2   22. jul 2008 jeg har egentlig ikke en god grund til at lade vær med at købe rygskjold og støvler. Skal bruge min motorcykel til arbejde og små-ture, ikke de rigtig lange ture. Derfor har jeg fravalgt sko og rygskjold.

Altså til begge dele, jakke og bukser, der har jeg vel omkring 2000kr? har selv fundet lidt fedt tøj som sagtens kan holde sig indenfor budgettet, ville bare høre jeres mening.

• #3   22. jul 2008 Jeg vil hellere køre uden bukser end uden støvler! og jeg vil ikke ret gerne køre uden bukser smiley - mit råd til dig er at spare lidt ekstra op så du kan få dig et par støvler osse... Du kan jo prøve at spørge et par af dem herinde der har fået kvadret deres fod/ankel om de tror det havde været sjovt uden støvler på....

• #4   22. jul 2008 >>DEN RØDE GIRAF!

Det har du ret i, men jeg vælger at tage 'chancen' at køre uden støvler ..

• #5   22. jul 2008 Find det brugt. Mange penge at spare. Gå efter 2 delt læder sæt. Det skal sidde stramt når du tager det på.

• #6   22. jul 2008 Glemte så lige at sige at det ikke skal være læder tøj. smiley

• #7   22. jul 2008 haha sjovt (; ... eller ikke ? ..

• Sajmon ™

#8   22. jul 2008 Jeg synes egentlig Hans M's spørgsmål er relevant nok.

Det er sørgeligt at se folk tage så let på sikkerheden... Om du "kun" skal på arbejde eller skal køre for sjov, eller i det hele taget sidde på en MC, så er det da 100% komplet tåbeligt ikke at beskytte sine fødder og ryg bedre.

• Sajmon ™

#9   22. jul 2008 Kører du også uden hjelm - eller har du sårn en skuutaH ting fra t.hansen til 349 kroner?

• #10   22. jul 2008 Det kan du have ret i men det jo mit valg. Nok det forkerte forum jeg valgte at henvende mig til.

• #11   22. jul 2008 Nej jeg får en hjelm fra min køreskole som har en værdi af 1000kr.

kan ikke se det sjove i det her..

• Sajmon ™

#12   22. jul 2008 Nej jeg kan sådan set heller ikke se det sjove i at du ikke passer på dig selv.

Hvis ikke du tager din egen sikkerhed mere seriøst end det der, så er det nok en ide at holde dig til offentlige transportmidler eller en go gammel sort skærveknuser.

• #13   22. jul 2008 Enig med sajmon.

Chancen for at vælte på de korte tur er vel ligeså stor som på de langeture????

skal du heller ingen hjelm ha??

• #14   22. jul 2008 Rasmus A , det er svært at finde et sæt ( jakke , buks ) til 2000 kr
    prøv at finde noget brugt
    Hvorfor ikke læder ? Det ser sku da bedre ud på en Ninja.

• #15   22. jul 2008 hov var lidt lang tid om at poste smiley hehe

• #16   22. jul 2008 Rasmus[ 7000 ]

jo, jeg skal have en hjelm, hvis du læste de foregående poster så står der at jeg får en hjelm.

• #17   22. jul 2008 Rasmus[ 7000 ]
    fair nok (: .

Mikkel Dige J
    Jeg er ikke så meget for lædertøj, synes ikke det er så pænt, altså set i min smag.

• #18   22. jul 2008 Rasmus A , jeg tror ikke der er nogen her , der vil gøre grin med dig , men sikkerhed på en MC er ikke noget man skal tage for let på.
    Det gør sku ond når man styrter , så et ordenligt kit er en rigtig god ting.

• #19   22. jul 2008 Rasmus , Textil er også godt nok og så er det billigere...

• #20   22. jul 2008 Har heller aldrig sagt at man ikke kan styrte på de små ture.
    Tror folk lidt misforstår mig. Eller også kan de bare ikke følge min tankegang, for det ikke frygtelig mange alternativer der kommer frem, mere rettelser på min meninger.

• #21   22. jul 2008 hjelm til en tusse .. damn .. en lav pris til sit hoved...

• #22   22. jul 2008 >> Mikkel Dige J

Kan sagtens følge dig mikkel. Vil bare hellere have nogle fede forslag til idéer til noget fedt tekstil tøj istedet for at blive rettet på mine meninger.
    Men ja self er sikkerhed utrolig vigtig.

• #23   22. jul 2008 >>
    Henning F( Odense )

Tak for råd'et smiley

• Sajmon ™

#24   22. jul 2008 Din tankegang? Tager du pis på os?

Til 2000 kroner, kan du jo futte ned i t.hansen og købe et textil sæt - med dertil hørende kina kvalitet syninger og beskyttelsesskaller som ikke sidder det rigtige sted fordi tøjet sidder for løst. Det er ca hvad du får for de penge, chef.

Men hey - hvorfor også bruge mange penge på den slags? Smerte er jo kun midlertidigt og det offentlige lapper dig sammen igen - og det har INGEN konsekvenser at få revet en fod halvt af eller få skubbet ryghvirvler skæve eller endda brække ryggen. Læger kan jo lave ALT i disse dage.

Næ du - det er sgu vigtigere at designet passer sammen med cyklen...!

• #25   22. jul 2008 Og tak til Sajmon for den latterlige kommentar.

• #26   22. jul 2008 Sjovt nok var det første jeg fik anbefalet af min kusines mand var et sæt gode støvler !! Han sagde det nok var en af de vigtigste ting man overhovedet kunne iføres sig når man skulle køre mc.

Men det jo også dit valg om du vil smadre din fod hvis den uheldigvis kommer under baghjulet.....

• #27   23. jul 2008 >> Rasmus , prøv at ringe rundt til div. mc forhandlere i nærheden af dig og spørg efter udgående modeller , du kan sikkert finde noget i din pris klasse , da "gamle" modeller falder meget i pris i løbet af sæsonen.
    Evt. pres forhandleren hvor du køber din 250 R . Der er næsten altid lidt plads til rabat smiley

• #28   23. jul 2008 jeg har lige brugt 2700 for nyt udstyr i det jeg væltede og smadrede det gamle.

jeg gav 499 for en HELD hjelm

900. for HELD bukser.

1300 for bss jakke.

og det er sku udemærket. støvler skal jeg have senere men har ikke råd ligenu.

og handsker havde jeg.

det hele er købt i Mc-shoppen i thisted.

• Sajmon ™

#29   23. jul 2008 Selv tak - altid til tjeneste, bassemand.

Du skal heller ikke lytte til garvede motorcyklister - de er kun ude på at genere dig når de hælder ud af egen erfaring.

• #30   23. jul 2008 >> Mikkel Dige J

Tak for dine gode svar, i forhold til andres mindre gode.

er skuffet over forumets funktion denne gang, man spørger om noget for at få svar på det man spørger om, og istedet for bare at være hjælpsom og svare, så begyner nogle folk at snakke udenom, om hvor latterligt det er i forhold til min priotering af sikkerheden.

Men igen, tak til dem der kunne finde ud af at svare på mit spørgsmål.
    Godnat.

• #32   23. jul 2008 Stoppede for lidt tid siden at lytte til dig Sajmon, sorry, men den er du vidst selv skyld i.

• Sajmon ™

#33   23. jul 2008 Ja det siger vist mere om dig end om mig. smiley

• #34   23. jul 2008 jaja du får ret, jeg får fred.

THE END.

• #35   23. jul 2008 Tror Hans har ret - hehe

• #38   23. jul 2008 LOL

• #39   23. jul 2008 Sajmon , rolig nu . Vi var vel alle sammen 17 år engang .
    Jeg startede sku også med korte ærmer og gummisko , ikke fordi det var skide klogt , men der skal startes et sted.
    Første gang Rasmus tilter kommer der nok andre boller på suppen.
    Men Du har ret i at 2000 ,- ikke holder til det helt store smiley

• #40   23. jul 2008 Jens E

kunne ikke være mere enig.

problemet er at nogle folk tænker ikke over at det ikke er alle som har råd til at smide 8000 og få noget dyrt tøj.

• #42   23. jul 2008 Jens E

TAK! at last..

som min lære siger når man siger noget fantastisk. 'Det er jo lyrik!'

ej, jeg holder på Jens E's råd, det lyder fornuftigt og frygtelig klogt! smiley

tak Jens E! smiley

• #43   23. jul 2008 Mikkel Dige J

også var vi ikke 17 engang (;

foretrækker du fremhæver min nuværende alder som er 19. (;

• #44   23. jul 2008 LOL for dælen den er sjov

• #46   23. jul 2008 Har man få penge så køb brugt markederne svømmer i brugt udstyr, glem design og udseende, se på funktion. herved strækker du kvaliteten for pengene

udseende er kun til grill baren.

• #47   23. jul 2008 hæhæ , sorry Rasmus smiley 19 ok

• #48   23. jul 2008 kenneth har jo ret, folk skriver nogle gange uden at tænke over hvad de egentlig skriver, tror sq der er mange der bare skriver noget der lyder fedt, hvor de også inddrager erfaring, men mest fordi det lyder fedt og klogt. Også hopper folk på den med at tro på at de er frygtelig kloge og ved ALT hvad der er værd at vide.

(:

• #50   23. jul 2008 johnny,

jo jo men mener at det er jo ikke alle der har råd til det dyre, og hvis man nu gerne vil have en kværn, og self. noget tøj alligevel, så bliver man jo nødt til at købe noget billigere. som også kan være ganske fint.

• #51   23. jul 2008 Mikkel Dige J

undskyldning godkendt (;

ej tager det ikke så tungt, men vil helst ikke fremstilles som en 17-årig når jeg nu er 19 smiley

• Sajmon ™

#52   23. jul 2008 Jens E - Det tror jeg helt sikkert du har ret i.

Hjelme er jo som udgangspunkt CE godkendte ud fra nogle minimums krav til slagsikkerheden - og der må ikke sælges hjelme på det danske marked som ikke ER godkendte.

Men et andet aspekt som mange glemmer når de skal være fortalere for "prisstærke" (billige) hjelme, er at sikkerhed ikke kun er fysisk påvirkning når det ER gået galt. Det er også en "sekundær" ting som støj der meget hurtigt kan blive en stressfaktor i trafikken.
    Har man en hjelm som er god til at dæmpe støj, er man mere koncentreret og kan fokusere på de ting som er vigtige for ens færden i trafikken, bedre og i længere tid ad gangen.
    Har man en hjelm som ikke dugger til hver eneste gang der er rødt lys, og som der er god udluftning i, er det også medvirkende til at undgå stress og irritation - som igen giver mere sikker kørsel.

Der er nok ting at bekymre sig om i forvejen - så jo mere fokuseret man er i trafikken, jo bedre.

At Rasmus så ikke vil anerkende at man har brug for den passive sikkerhed når det ER gået galt, kan jeg jo kun ryste på hovedet over.

Og det tror jeg som sådan ikke jeg er alene om.

• #53   23. jul 2008 værsgo at røste på hovedet sajmon, så kan vi gøre det sammen, for jeg røster da lidt på hovedet når jeg ser det du skriver (;

• #55   23. jul 2008 Som min kørerlære sagde..... SAFETY FIRST smiley

• #56   23. jul 2008 kørelærer

• #57   23. jul 2008 jeg kan sagtens se det smarte i det, men han har bare lige haft snuden lidt for langt ude.

• #58   23. jul 2008 man kan godt få en ventileret hjelm til en rimlig pris.

• #59   23. jul 2008 >> Kenneth (Snedsted) A

begynder at kunne lide dig! (; hehe

• #60   23. jul 2008 beklædning behøver ikke koste en formue , men der er en forskel på de billige og de dyre mærker. Hvis du styrter med 200 km/t er det lige fedt.
    for så er du død , men efter en stille røvtur kan de bedre kits klare en tur mere , hvor budget modellen er færdig.

• #62   23. jul 2008 >>Johnny aka. j0ppE .

på en god dag bruger jeg 44 (; hehe

• #64   23. jul 2008 >> Johnny aka. j0ppE .
    hvad hedder modellen så kan jeg lige se et billede på google ? (:

og hvad pris forventer du ?

• #65   23. jul 2008 vil sige at selvfølgelig skal man da ha noget godt tøj, men det er da 10 gange bedre at faktisk køre i noget motorcykeltøj end at købe en skidragt uden beskyttelse som nogen gør.

rasmus.

Mærket HELD er udemærket, og også rimlig billigt. prøv at kigge efter det.
    og vær sikker på at det passer 100 % for det er det vigtigste.

og jeg kan så komme med den erfaring jeg har, jeg styrtede for 1½ måned siden cirka. og jeg havde noget tøj på til cirka 2000 kr.
    hvis ikke jeg havde det, ville jeg nok ikke kunne køre mc nu.
    har som sagt lige købt nyt fordi det andet lignede lort.

• #66   23. jul 2008 >> Kenneth (Snedsted) A

Tak for de gode råd ! smiley de hjalp meget, jeg vil gå ud og kigge lidt på mærket HELD smiley

• #68   23. jul 2008 Johnny aka. j0ppE .

de ser da rigtig fede ud :).

Pris ?

• Sajmon ™

#70   23. jul 2008 Ja jeg "ryster" på hovedet - det andet ved jeg ikke hvad er... smiley

Hvis du kan finde et sted hvor jeg har skrevet at det skal koste en formue at iklæde sig komplet udstyr, så kom frisk med det.

Et sæt solide støvler koster fra 400 kroner og opad - og det samme gør sig gældende for et rygskjold - det har du vel råd til? Hvis ikke, så er det vist ikke meget benzin du får hældt på din nye maskine... smiley

Jeg spurgte i starten - du svarede - og ud fra det konkluderede jeg at du ikke havde samme erfaring som de fleste andre herinde, siden du (snart) er nyslået MC'ist og 19 år gammel.

DERFOR siger jeg som jeg gør - og derfor bruger jeg den lidt direkte talemåde - ikke for at spille klog eller smart, men for at undgå at du begår de samme fejl som os andre. Det er vel bl.a det et forum er til, right?

Jeg taler af bitter erfaring når jeg siger at du skal passe på dine fødder og ryg - længere er den ik.

Som det vist tydeligt fremgår er jeg ikke den eneste med min mening - men du kan ikke forvente at alle folk pakker det de siger ind i vat, for at du skal kunne lide det.

• #71   23. jul 2008 gider du det ?! smiley du ville da være dagens helt så! smiley

adressen er.

Rasmus Faurschou Andersen
    J. P. Larsensvej 25 1.tv
    8220 Brabrand

• #72   23. jul 2008 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=36344

brug lidt tid i markedet, der kan handles rigtig fint udstyr til en fornuftig penge, og mon ikke de fleste kan handles lidt ned, nogen tror det er guld.

jeg aner intet om dragten jeg linker til, det er som eksempel.

og som jeg sagde tidligere udseende duer kun på grillen, markederne svømmer i udstyr som er fejlkøbt af førstegangs købere, vær klog og lad være med t gøre det samme, og tag lidt af din stolthed og glem den, de fleste herinde vil det bedste

• #73   23. jul 2008 fint nok sajmon.

trækker det tilbage. okay ? (:

• Sajmon ™

#75   23. jul 2008 Johnny - Det kan man ikke som privatperson mere. smiley

• #76   23. jul 2008 Jeg syntes stadigvæk du skal købe nogle støvler smiley

• #77   23. jul 2008 det lyder fornuftigt.

kan man ikke det længere sajmon ?? - lyder trist smiley

• #78   23. jul 2008 Man kunne også pakke sig selv ind i bobbleplastik smiley

• #80   23. jul 2008 Det er også vandtæt smiley

• #81   23. jul 2008 >> Johnny aka. j0ppE .

det iorden, skal nok lige sørge for at tjekke op på det så.

• #82   23. jul 2008 Tro nok i kan sende som post restante, det vil sige skal hente og betale på nærmeste pothus.

det er værd at undersøg

Go stil ellers

• #83   23. jul 2008 K4

du er selv 19 ? hehe

• #84   23. jul 2008 K4

kan godt li dit motto smiley

Hvad skal man med bundtræk og moment, når maskinen tager omdrejninger nemt. smiley

• #85   23. jul 2008 hehe og så et billede af "ninja-manden" smiley hahaa epic!

• #86   23. jul 2008 K4

jeg står i samme situation smiley

SUZUKI GSX-R 250 POWER!!!

• #87   23. jul 2008 hopper lige ind i tråden med en lille personlig oplevelse..
    jeg har en kammerat som styrtede lørdag på vej hjem fra skagen....jeg kørte lige bag ham og så det ske.

vil gætte på vi kørte omkring 80 - 90 km / t da han mistede koncentrationen eller måske retnings fornemmelsen...han slingrede pludselig og fik hjulene ud i græs rabatten....cykle slog et ordentlig slag med røven og han var air bourne
    en tur hen af græsset og så en rutsje tur på vel ca.15 - 20 m på cykel stien.
    pu ha ...det ser grimt ud og troede squ han var kommet slemt til skade.

han slap heldigvis med blå mærker på hofte og ryg og en stor hud af skarpning på balle og lår.
    han var klædt i fuldt mc udstyr...tekstil buks og jakke fra revitt samt et par solide boots ( ikke mc støvler )
    bukserne er totalt ødelagt og tør ikke tænke på hvad der var sket hvis han kun havde haft cowboy bukser på....tror faktisk de stadig havde ledt efter resten af ham på lande vejen.

moralen må være....

hvis du ikke har pengene til noget ordentlig udstyr så køb en billigere mc eller vent til du har sparet sammen til noget grej der kan holde til en tur hen af asfalten.

• #88   23. jul 2008 Det koster at køre uden støvler...
    Du slider dine sko oven på med gearskiftet!
    Der er hurtigt hul + endnu hurtiger et grimt sort mærke..

• #90   23. jul 2008 køb noget neutralt, sort læderdragt eks. så skal du ikke skifte dragt når du bliver træt af den lille MC...

• #92   23. jul 2008 Hvis man har pengene til at bruge 50.000 kr på en ny MC, så må man sgu da også have penge til at købe noget udstyr, det behøver ikke være det dyreste, men i hvert fald hjelm, rygskjold, støvler, handsker og en dragt. Støvler behøver ikke koste mere end 500 kr og det samme med rygskjold. Og så vil jeg anbefale dig læder, da det beskytter meget bedre imod asfalteksem.
    Jeg har selv kørt med en hjelm til 700 kr. Det bliver man hurtigt træt af, fordi den larmer som bare fanden, blot man kommer op over 50 km/t. Så jeg gik ned og brugte de 3700 kr på en ordentlig hjelm. Hvis jeg havde gjort det til at starte med, kunne jeg have sparet mig selv for pengene og besværet. Men man lærer hen ad vejen, og det kommer du forhåbentlig også til. Hvis du finder ud af at MC-livet er noget for dig, så tror jeg du kommer til at gå ud og bruge de penge på ordentligt udstyr på et tidspunkt alligevel, så hvorfor ikke gøre det fra starten?

Vi udsætter os selv for en stor risiko, som motorcyklister. Det mindste vi kan gøre for vores nærmeste, er da at skaffe noget ordentligt sikkerhedsudstyr.

Og nej, du fik ingen gode råd til billigt, smart "ninjatøj" af mig. Det er et frit forum, så vi har lov til at ytre vores mening, og det er skam ment godt.

• #93   23. jul 2008 jeg må nu også lige smide mine 5 ører at det virker totalt plat at bruge 50k på en motorcykel, for derefter at råbe op om at skulle spare på sit helbred....

Jeg startede med en motorcykel til 16k og købte tøj for godt det samme, nu passer det så stadig til den nye cykel jeg kører på nu...

og ja min hjelm koster 4k men det er ikke for meget for at det ikke er kraniet der knækker...

• #96   24. jul 2008 Det vl jeg osse mene! Der er self noget lowbudget tøj, så er der det "normale" og så er der mærke snobberiet.... Men jeg ville helt klart gå efter at få FULDT udstyr til det budget man nu har.
    Jeg styrtede på en græsmark i min hein geriche textil tøj der var 2år gammel og ikke synderligt slidt, og det blev flæset ved mødet med græsset... :s - det var jeg RET skuffet over

• #97   24. jul 2008 Jeg fandt alt mit tøj over nettet i danske butikker endda. www.mc1.dk er en god hjemmeside at starte ud på.

Jeg har sammenlagt brugt 4300 kr, og har alt udstyr, det sidder perfekt og holder til en god tur hen af asfalten,

Så tilslutter jeg mig de andre, og siger at vis du bruge 50 kilo på en mc, så spare man ikke på sit helbred bagefter.

Kommentér på:
Mc tøj til Ninja 250R

Annonce