1.221 visninger
|
Oprettet:
Jan O i EB {{forumTopicSubject}}
jeg har købt min sv hos Jan O. og jeg synes de virker reelle nok, men synes alligevel i skulle se.
http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1038746.ece
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.919
Han er da direkte useriøs.
Når han vælger at være forhandler af et givent produkt er det forbrugeren totalt uvedkommende om han skal diskutere garanti med importøren eller ej. Kunden har iflg. købeloven visse rettigheder, og dem SKAL han opfylde.
"hvor er mine rettigheder ?" - hvad fanden kommer det kunden ved ???
- så skulle han måske have været lidt smartere da han lavede forhandleraftalen med den givne importør.
Jan O, tag dig da sammen og vis dig som en seriøs forretningsmand i stedet for at opføre dig som en dreng der har fået stjålet sin slikkepind !!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Hørt!
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
tør øjnene og kom videre , der er ca 1 million folk bare i DK. der opfører sig ligesådan !
det tadig ikke forbudt at være vågen i dagens danmark og frk. fede skulle måske ligge mindre på sofaen og købe sig en cykel .........
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 57
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Jeg mener bestemt ikke folk i al almindelighed er fri for ansvar, når de køber en vare.
I denne situation er der imidertid afsagt en kendelse - den har forhandleren bare at rette sig efter. Hans syge undskyldninger om, at importøren ikke vil tage knallerten tilbage, vedkommer kun Jan O og importøren. Så må de se at få deres aftaler på plads
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Vi har en markedsføringslov og en købelov.
Købeloven er præceptiv - dvs en privat køber kan ikke stilles ringere end lovens bogstav - uanset hvad, der indgås af andre aftaler.
Der har så været et reklamationsforløb, som formentlig for begge parter har været utilfredsstillende. Dette har medført en tvist, somforbrugerstyrelsen nu har afgjort - til den ene parts utilfredshed. Ikke desto mindre er afgørelsen gældende.
Det er den risiko en forhandler skal leve med!!!!
Og kan man ikke gå tilbage til sin egen kilde som forhandler i sådan en sag, så har man enten aftalt for dårlige konditioner, eller også har man accepteret at tage konsekvenserne af sådan en sag selv..
Som handelsmand fristes man til at sige.....AMATØR!
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.980
Nu fristes du til at sige amatør.. Fær nok..
Men så vil jeg så lige vende den om også..
Forbrugeren der vil købe sådan en "knallert".. Ber' jo også lidt selv om, at blive taget hårdt i bagen.. *Fnis*
Hvor mange er der ikke her på forummet blevet forrespurgt på sådanne produkter.. (Hvis man vil vælge at kalde det for det).. Som derefter er blevet "skudt" helt i knæ'..?!?
Og lige meget hvad, så er det nu EB's udlæg..
Der er altid to sider af en sag.. J.O. kan ha' en helt anden fortolkning..
Det er dog en sentations avis.. Ingen Jan O.. Ingen nyhed.. =,O)
Så jeg tager sku EB lidt med et gram salt..
>>Giv os så side9 pigen tilbage<< LoL..
/Rass
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 169
Historier om utilfredse kunder er mere interessante end tilfredse kunders - ja!!
Jeg har købt motorcykel og noget af mit mc tøj hos Jan O. Jakken viste sig dog at være noget skrammel, hvorfor jeg gjorde min reklamationsret gældende.
Status: Cyklen kører stadig som den skal og jeg fik pengene retur for jakken.
Konklusion: Jeg har været tilfreds med Jan O.
/Peter
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 7 Emner: 17 Svar: 127
Konklusion: tag lortet retur og få sluttet sagen Jan O og lad nu være med at prøve at bortforklare.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Det synes jeg da er glædeligt at høre.
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
Har iøvrigt en sag med en ældre VW golf ........ imellem køber og sælger.....
bilen er i så ringe stand at den ikke burde findes på vejen , nærmere ho en skrothandler ......... MEN køber bød selv 30000 kr. for bilen der reelt set kun er 1800 kr (skrotpræmien værd) !!! hvem ville sige nej tak ??????
og hvem er fjolset her ?
sagen er på vej i civilretten , ved ikke hvad jeg tror eller håber , men det sidste kødhoved er ikke født endnu !
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 589
For det andet så har det da intet at gører med om hun er tyk, de må sku ikke bore den op alligevel.
Den kunne ikke kører i regnvejr.
Læs nu hele artiklen inden i beskytter forhandlere.
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 589
– Jeg ved ikke, hvad jeg gør. Hvordan kan de bede mig om at betale, når jeg ikke har bedt dem om at behandle sagen?
Bare se på det han svare, det da for latterligt af ham.
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 860
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
hmm hvem savner en motorcykel ?
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 589
Vis han vidste det var så dårlig et produkt, hvorfor i helvede sælger han det så til at starte med ?
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
men du mener sgu ikke i dit ramme alvor at du går ud og køber noget der er mega billigt frem for alt andet også forventer at det kan det samme.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Der er ingen der køber billigt hvis forventningen er at det ikke skal virke...
nov 2005
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 424
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.919
er produktet bestykket med udstyr skal det sgu da virke - gør det ikke det ved leveringen, skal fejlen/manglen udbedres uden omkostning for kunden!
Er en knallert markedsført til at køre 45 km/t, men kun kører 25 - er da et problem både forhandler og importør bør adressere seriøst i stedet for på denne useriøse måde.
Som tidligere nævnt siger Jan O's kommentarer i artiklen alt om hans forretningsmoral - og den type mennesker er mit liv sgu for kort til = der kommer jeg aldrig til at handle !!!
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.919
Er selv sælger ( med eget firma ) og i dagens DK er konkurrencen så hård, at kunder bør man holde på ( selvfølgelig ikke for enhver pris, men i princippet... ) så de skal behandles seriøst og respektfuldt.
Sælgeren sælger kunden det første produkt, men efterfølgende er kundeservicen sandelig med til at sælge det næste !!
Det behøver ikke være så svært...
Jan O i EB