{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jan O i EB
  • #3   31. jul 2008 Notorisk svindlerbule...

• #4   31. jul 2008 undrer mig egentligt at man må hænge en forretning ud med billede og hele svineriet , i den samme verden løber en tyveknægt rundt og plyndrer selvsamme forretninger smiley uden at det kommer for verdens lys ................ er det bare mig eller er der noget helt galt ??????

• #7   31. jul 2008 hans måde at svare på journalistens spørgsmål siger da ALT om mandens forretningsmoral ( eller mangel på samme.... ) !!!
    Han er da direkte useriøs.

Når han vælger at være forhandler af et givent produkt er det forbrugeren totalt uvedkommende om han skal diskutere garanti med importøren eller ej. Kunden har iflg. købeloven visse rettigheder, og dem SKAL han opfylde.

"hvor er mine rettigheder ?" - hvad fanden kommer det kunden ved ???
    - så skulle han måske have været lidt smartere da han lavede forhandleraftalen med den givne importør.

Jan O, tag dig da sammen og vis dig som en seriøs forretningsmand i stedet for at opføre dig som en dreng der har fået stjålet sin slikkepind !!!

• #8   31. jul 2008 Christian B:

Hørt!

• #9   31. jul 2008 så vidt jeg kender EB .......... så bliver historien fremtillet kun fordi det er en tidligere verdenmester involveret ..........
    tør øjnene og kom videre , der er ca 1 million folk bare i DK. der opfører sig ligesådan !
    det tadig ikke forbudt at være vågen i dagens danmark og frk. fede skulle måske ligge mindre på sofaen og købe sig en cykel .........

smiley

• #10   31. jul 2008 det lidt svært at forklare en kunde at det IKKE er en motorcykel selvom det er tydeligt at han drømmer om en motorcykel men ikke har råd til en rigtig så vælger de tit sådan en kineser men troen om de har købt en rigtig motorcykel er der stadig også selvom man prøver mange gange på en pæn åde at forklare dem at det er det ikke. den han har købt der er en kineser og med hans str vil den aldrig kunne komme op på 45km med ham på.....

• #12   31. jul 2008 stefan det nu lige meget...... det er det med at folk tror noget og får noget andet og man kan bare ikke forklare dem det for de vil ikke indse det

• #13   31. jul 2008 de fleste herinde har jo forstand på motorcykler, så nogen synes måske hun er dum at købe noget skrammel. Men det er vel rart at man er beskyttet af loven når man skal købe vaskemaskine, fjernsyn, møbler og andet man måske ikke lige har forstand på.

• #15   31. jul 2008 Spiril og andre:

Jeg mener bestemt ikke folk i al almindelighed er fri for ansvar, når de køber en vare.

I denne situation er der imidertid afsagt en kendelse - den har forhandleren bare at rette sig efter. Hans syge undskyldninger om, at importøren ikke vil tage knallerten tilbage, vedkommer kun Jan O og importøren. Så må de se at få deres aftaler på plads

• #16   31. jul 2008 mt du forstår ikke hvad det er jeg mener...... har været ved mc forhandler en gang... lige meget om man så banket det ind i hovedet på kunden ville de stadig ikke forstå det man sage for de viste bedre selv selv om nogen af dem aldrig hade sidet på en motorcykel før... det gamle ordsprog holder stadig man får hvad man betaler for.... det med rettens ord og det det skal holdes det er der ingen tvil om.

• #17   31. jul 2008 rettelse ansat ved mc forhandler skulle der ha stået

• #18   31. jul 2008 Det er ganske enkelt.

Vi har en markedsføringslov og en købelov.

Købeloven er præceptiv - dvs en privat køber kan ikke stilles ringere end lovens bogstav - uanset hvad, der indgås af andre aftaler.

Der har så været et reklamationsforløb, som formentlig for begge parter har været utilfredsstillende. Dette har medført en tvist, somforbrugerstyrelsen nu har afgjort - til den ene parts utilfredshed. Ikke desto mindre er afgørelsen gældende.

Det er den risiko en forhandler skal leve med!!!!

Og kan man ikke gå tilbage til sin egen kilde som forhandler i sådan en sag, så har man enten aftalt for dårlige konditioner, eller også har man accepteret at tage konsekvenserne af sådan en sag selv..

Som handelsmand fristes man til at sige.....AMATØR!

• #19   31. jul 2008 Knud<<
    Nu fristes du til at sige amatør.. Fær nok..

Men så vil jeg så lige vende den om også..

Forbrugeren der vil købe sådan en "knallert".. Ber' jo også lidt selv om, at blive taget hårdt i bagen.. *Fnis*

Hvor mange er der ikke her på forummet blevet forrespurgt på sådanne produkter.. (Hvis man vil vælge at kalde det for det).. Som derefter er blevet "skudt" helt i knæ'..?!?

Og lige meget hvad, så er det nu EB's udlæg..
    Der er altid to sider af en sag.. J.O. kan ha' en helt anden fortolkning..
    Det er dog en sentations avis.. Ingen Jan O.. Ingen nyhed.. =,O)

Så jeg tager sku EB lidt med et gram salt..
    >>Giv os så side9 pigen tilbage<< LoL..

/Rass

• #20   31. jul 2008 Nogle af bestemmelserne i købeloven er forbruger præceptive - ja!

Historier om utilfredse kunder er mere interessante end tilfredse kunders - ja!!

Jeg har købt motorcykel og noget af mit mc tøj hos Jan O. Jakken viste sig dog at være noget skrammel, hvorfor jeg gjorde min reklamationsret gældende.

Status: Cyklen kører stadig som den skal og jeg fik pengene retur for jakken.

Konklusion: Jeg har været tilfreds med Jan O.

/Peter

• #21   31. jul 2008 Der er fandme altid nogle kunder som man ikke kan blive enige med og det er nok også tilfældet i denne her sag, det er bare beklageligt at man lader sagen køre så langt, man burde forklare køber at den knallert bare ikke kan slæbe hende/ham mere end med 20-25 kmt den har jo også sine begrænsninger og så skulle de have taget lortet retur og lukket sagen, men mange gange så ender sådanne sager med at gå unødigt op i en spids..... dårlig situation for både køber og sælger

Konklusion: tag lortet retur og få sluttet sagen Jan O og lad nu være med at prøve at bortforklare.

• #22   31. jul 2008 Peter 600:

Det synes jeg da er glædeligt at høre.

• #23   31. jul 2008 knud ja ogsådan noget kommer jo ikke frem i EB de sælger jo ikke..... de fortæller heller ikke om hende der også hade købt en kinerser der nede hvor så hendes kæreste lige hade pillet lidt fordi han lige ville "tjekke" om det nu hva iorden det hun hade købt også alt olien hva rendt af den og motoren brandte sammen og hun fik en ny motor på den på forhandlerens regning.

• #24   31. jul 2008 hvem bekytter forhandlerne mod idiotiske kunder ?

Har iøvrigt en sag med en ældre VW golf ........ imellem køber og sælger.....
    bilen er i så ringe stand at den ikke burde findes på vejen , nærmere ho en skrothandler ......... MEN køber bød selv 30000 kr. for bilen der reelt set kun er 1800 kr (skrotpræmien værd) !!! hvem ville sige nej tak ??????
    og hvem er fjolset her ?
    sagen er på vej i civilretten , ved ikke hvad jeg tror eller håber , men det sidste kødhoved er ikke født endnu !

• #25   31. jul 2008 For det første, hvordan ved i om hun er tyk, hende der har købt den til at starte med ?
    For det andet så har det da intet at gører med om hun er tyk, de må sku ikke bore den op alligevel.
    Den kunne ikke kører i regnvejr.
    Læs nu hele artiklen inden i beskytter forhandlere.

• #26   31. jul 2008 – Der står da konkret, at du inden 10. juli skulle have taget knallerten retur og betalt kunden 7700 kroner plus renter. I alt ca. 8600 kr. Hvorfor følger du ikke afgørelsen?

– Jeg ved ikke, hvad jeg gør. Hvordan kan de bede mig om at betale, når jeg ikke har bedt dem om at behandle sagen?

Bare se på det han svare, det da for latterligt af ham.

• #27   31. jul 2008 Rass: Side 9 pigen er kommet tilbage, hvornår har du sidst set E.B.

• #28   31. jul 2008 http://ekstrabladet.dk/112/article1039194.ece

hmm hvem savner en motorcykel ?

• #29   31. jul 2008 kristian kunne det måske tænkes at det er fordi man har snakket med dem på værkstedet måske....??? nej de må ikke bore den op du har helt ret..... men hva skulle de så gøre.... kunden vil ha den skal kører 45 det skriver de jo det er en 45 knallert men de kan godt se at det er en umulig opgave for den lille maskine.... og hvis DU læser hvad folk har skrevet her så beskytter folk ikke forhandleren men siger at rettens ord skal holdes men nogen kunder forventer en busa men vil kun betale for en kineser

• #30   31. jul 2008 Brian M : Det ingen undskyldning, man står inde for et produkt som forhandler.
    Vis han vidste det var så dårlig et produkt, hvorfor i helvede sælger han det så til at starte med ?

• #31   31. jul 2008 alle ved da at en kineser er og bliver en kineser den vil aldrig kunne måle sig med en rigtig motorcykel grunden til man sælger dem ja det er jo at nogen dansker vil ha en maskine og kører på men ikke vil eller ikke har råd eller lyst til at give mere for det.

• #33   31. jul 2008 stefan jo det skulle den og jo kunden her har rettens ord for at hun har ret også skal det også bringes iorden det tror jeg at alle her og så vidt jeg kan læse også mener..... men kender du det man kalder en kopi vare....du køber et rolex men det er det ikke det ligner bare.... det kan intet men det ligner og det er mega billigt.....

• #34   31. jul 2008 du lyder som om du bare vil diskuter vi prøver igen retens ord har talt og den skal følges.... det med at fralægge sig ansvar det også noget pis for den del af sagen skulle han ta med importøren af de kineser.
    men du mener sgu ikke i dit ramme alvor at du går ud og køber noget der er mega billigt frem for alt andet også forventer at det kan det samme.

• #35   31. jul 2008 Brian: Nej det billige skal ikke kunne helt det samme som det dyre. Men du kan da ikke mene, at bare fordi knallerten er billig, så skal man ikke have en forventning om at den virker?
    Der er ingen der køber billigt hvis forventningen er at det ikke skal virke...

• #36   31. jul 2008 jesper den virker skam som den skal har snakket med værkstedet der nede men de kunne godt se på kunden at det hva en umulig opgave for den at komme op på 45km men det du siger er at den lille motor skal bare kører 45km lige meget hvor meget du læser på den om du så sad 8 personer på den så skulle den bare kunne kører 45 for det står der at det er en 45 knallert ellers vil du bare klage

• #37   31. jul 2008 enig stephan,
    er produktet bestykket med udstyr skal det sgu da virke - gør det ikke det ved leveringen, skal fejlen/manglen udbedres uden omkostning for kunden!

Er en knallert markedsført til at køre 45 km/t, men kun kører 25 - er da et problem både forhandler og importør bør adressere seriøst i stedet for på denne useriøse måde.

Som tidligere nævnt siger Jan O's kommentarer i artiklen alt om hans forretningsmoral - og den type mennesker er mit liv sgu for kort til = der kommer jeg aldrig til at handle !!!

• #38   31. jul 2008 Enig MT,
    Er selv sælger ( med eget firma ) og i dagens DK er konkurrencen så hård, at kunder bør man holde på ( selvfølgelig ikke for enhver pris, men i princippet... ) så de skal behandles seriøst og respektfuldt.
    Sælgeren sælger kunden det første produkt, men efterfølgende er kundeservicen sandelig med til at sælge det næste !!
    Det behøver ikke være så svært...

Kommentér på:
Jan O i EB

Annonce