{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

husk nu at spænde hjelmen!! {{forumTopicSubject}}

var sku li på aftentur med et par gutter, som sku være slutningen på en perfekt weekend.. MEN det endte ik så skide godt.. da den ene styrtede og hjelmen fløj af.. fy for den... et grimt styrt/syn.. og ik en rar oplevelse.. han har det godt, men et par grimme hudafskrabninger i ansigtet mv..

så husk altid at tage "hele uniformen på.." og spænd hjelmen til!!!

minutterne er sku lange inden ambulancen kommer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  husk nu at spænde hjelmen!!
  • #1   17. aug 2008 Skidt at høre, men godt at han trods alt er sluppet forholdvis billigt.... Det kunne jo være gået grueligt galt....

    Kører ALTID med fuld uniform.....
    Alt andet er for latterligt....

    / Rikke


  • #2   17. aug 2008 sikke noget øv! men fandme godt at han "slap" så let.
    og det er desværre ikke engang nok at hjelmen er spændt, den skal passe helt perfekt til ens hoved. jeg måtte mange modeller igennem før jeg fandt en som ikke var til at vride af smiley


  • #3   17. aug 2008 Føj for den smiley

  • #4   17. aug 2008 øv sur røv . . god bedring til ham . .



    mvh


  • #5   17. aug 2008 nu har jeg selv ik kæmpe efaring på mc.. men har altid min læderdragt på selv om det kun li er en lille tur.. uheldet skete med ca 60kmt og hans cowboybukser var heller ik for pæne!!! og de har selvfølgelig beholdt ham på hospi.. bare for en sikkerheds skyld..

    men bor tæt på stranden og synes man ser for mange som kommer på mc i shorts.. (smart eller bare dumt)

    nu jeg sikker på jeg at et godt sæt tøj er en go investering og bruger det altid..


  • #7   18. aug 2008 ja lædertøj er en god ting. men 3 ting jeg aldrig vil undvære er:
    - hjelm
    - rygskjold
    - Støvler

    det burde være lovkrav med de 2 sidste..
    Jeg køre alt efter vind og vejr altid med overstående, hansker og læder/textil alt efter vind og vejr.


  • #8   18. aug 2008 hmm. det blev lidt rodet men tror budskabet kom med smiley
    jeg fatter ikke nogle folk køre i shorts/t-shirt. De bliver aldrig kønne igen om de så styrter med 60 km/t


  • #9   18. aug 2008 Ja Kasper og Morten. Det hører mere reglen end undtagelsen at man inde i byen på sommerdage ser folk køre rundt med læder/tekstiljakke, i et af de rette pivdyre mærker som mange herinde forguder, kombineret med cowboybukser, knickers eller sågar shorts, også lige med kondisko der fuldender værket.

    Men det er vel fordi folk tænker, at det er for bøvlet at skulle tage al grejet på til en kort tur eller på et søndagscruise op og ned af Strandvejen, Marselisboulevard eller til Skovsøen.
    Eller også er mange bare af den opfattelse, at MC tøj kun er til de kolde dage. Det kan blive dyre lærepenge og gør al diskussion om læder vs tekstil, mærkevare vs. Thansen underordnet.

    Hellere vælte i komplot Neowell, end i den dyreste Arlen Ness jakke kombineret med camo-knickers fra Fuptex.....Bare mine 5 øre.


  • #10   18. aug 2008 lovkrav om tøj ville være en god ting for unge og uerfarne gamle bange mcister, da det er ganske farligt at færdes på to hjul ???
    hvorfor dælen køber de så ikke en VOLVO stationcar, ruller vinduet ned og lader vinden suse i håret, ja okay det gør også ondt at få en brumbasse i øjet, så på med sikkerhedsbrillerne


  • #11   18. aug 2008 Bodie: Problemet er vel bare at det ikke kun er føren selv det går ud over når man kører under-dressed... Der er jo også nogle der skal samle dig op!

    Kasper: Det lød til at han er sluppet billigt alt taget i betragtning. God bedring til din kammerat, og thumps-up for din holdning (er helt enig smiley )

    Hygge


  • #12   18. aug 2008 (link fjernet) meget mere er der vidst ikke at sige..

  • #13   18. aug 2008 morale morale morale

    Jeg har også altid kørt med alt udstyr indtil denne seson.

    Er blevet for dogen, hvis jeg lige skal om til en kammarat i byen 0-5 km. Kan jeg godt finde på at køre i gummisko og jeans (og handsker, mc-jakke og hjelm). Ja Jeg kender risikoen for et evt. styrt.
    Men hva. Nogle vælger også at gå/cykle hjem fra byen i en ordenlig brandert, som er til fare for sig selv og andre.
    Det er de chancer man tager i livet.


  • #14   18. aug 2008 uha,godt at de "hellige" herpå siden ikke kan se hvad jeg kører i ÅRET RUNDT................

  • #15   18. aug 2008 Grim ulykke!!!

    Nårdet så er sagt,vil jeg da lige - som en af dem, der taler alermest sikkerhed herinde sige, at tøj og udstyr er meget godt, hvis man kommer ned!

    Det vigtigste ved MC sikkerhed er, ikke at komme derned!!!!

    Den lader vi lige stå lidt,

    Så tager vi dem prioriteret.

    Dødelige skader opstår på hoved, krop og til dels rygsøjle.

    Invaliderende skader opstår på rygsøjle og især især hænder og fødder.

    Arme og ben kan da invalideres, men oftest handler det om brud og knusningsskader, som skønt meget kedelige sjældent er egentlig invaliderende.

    Nu kan vi alle enes om, at asfalteksem er grimt og pinefuldt, men det kommer man altså også over.

    Tilbage står prioritering:

    1: Hjelm
    2: Jakke
    3: handsker, 3,a Støvler, 3, b Rygskjold
    4: benklæder

    Jeg skriver 3:som jeg gør, idet en hånd er ufattelig let at ødelægge og svær at undvære, fødder går også let i smadder, men her kan kompenseres temmelig godt, de fleste jakker har en eller anden rygbeskyttelse - måske ikke god, men absolut bedre end intet.

    Jeg mener faktisk, at det er meget op til den enkeltekører, hvad han vil benytte.

    På kortere ture og ved lave hastigheder bruger jeg sjældent andet end jakke, handsker og hjelm. Næste punkt er støvler og sidst benklæder. Jeg anvender altid fastsnøret fodtøj.

    I de varme dagevi har haft, har jeg kørt meget rundt i t-shirt. Det er helt bevidst, fordi jeg så sjældent har chancen, så den skal da benyttes, når man nu kan.


    Igen det allervigtigste er afpasset fart og ordentlig afstand fremad og sideværts - aktiv køresikkerhed - og først derefter (langt derefter) kommer udstyrsstykket - passiv køresikkerhed.

    Hvis man overlever på grund af udstyr alene, er man heldig. Hvis man overlever på grund af aktiv sikkerhed og en passende holdning til udstyr, så er man kvalificeret.

    Hvad vi du helst være?


  • #16   18. aug 2008 Knud (Vestegnen) J
    Du ender jo med at blive talsmand for os der elsker at køre i T-shirt og jeans ha ha


  • #17   18. aug 2008 Der er nogen der tror de overlever mødet med en bil ved 250+ km/t når bare de har læder på

  • #18   18. aug 2008 Junior:-)

    Talsmand - næh, men som alle synder, kan der jo skriftes og tilgives:-)

    Nej - du skriver det selv: tilsyneladende tror mange MC-ister, at de kan købe sikkerhed - det kan man ikke;-(


  • #19   18. aug 2008 Ja "spænd hjelmen makker" kan forståes på mere end en måde
    (tænk dig om ) tænk at det skulle komme fra mig ;o)


  • #20   18. aug 2008 Nej udstyr kan ikke gøre det for at være forudsedende i trafikken og nej det kan ikke rede en i alle tilfælde, men kan det sparre mig fra at få mên eller blive invalid har det været alle pengede værd.

    Da jeg startede med at køre motorcross var det meste af mit udstyr købt billigt eller lånt, på et tidspunkt fik jeg sparret en en del penge sammen fra mit fritidsjob og købte dyrt udstyr (bl.a. støvler til 3k-) - skæbnen ville så kun 1 uge efter jeg havede fået det nye udstyr røg jeg af maskinen hvorefter denne lande på mit venstre ben (fra ca. 2 meters højde - 70kg ca.) og begge lange knogler brækkede - da jeg ankom på sygehuset fik jeg afvide at det var godt jeg havede nogle støvler på der var så stive og meget forstærket ellers ville mine knogler have revet hul på musklerne og startet indre blødninger. Men støvlerne klare jobbet og holdte det hele nogenlunde på plads.

    En af mine venner jeg kørte cross med kørte uden nyrebælte, han var så uheldig at stige af maskine på et hop og denne lande oven på ham. han gik hjemme i 6 måneder hvor han kun måtte løfte 1 kg.

    Jeg kunne blive ved, men pointen er jeg har set effekten af hvad udstyr kan gøre når vi ikke snakker rigtig høj fart, og ønsker ikke det skal ske for jer andre. så må i kalde mig lige hvad i vil, men det eneste der ligger bag er omtanke for sine medmenesker.


  • #21   18. aug 2008 morten.. godt skrevet enig.

    det selvfølgelig ens eget valg..

    men hørte på et "fredags" træf en betjent snakke noget om at det blev lov at man skulle køre med handsker? nogle der har hørt det?

    det synes jeg er en fin ide.


Kommentér på:
husk nu at spænde hjelmen!!

Annonce