1.238 visninger
|
Oprettet:
husk nu at spænde hjelmen!! {{forumTopicSubject}}
var sku li på aftentur med et par gutter, som sku være slutningen på en perfekt weekend.. MEN det endte ik så skide godt.. da den ene styrtede og hjelmen fløj af.. fy for den... et grimt styrt/syn.. og ik en rar oplevelse.. han har det godt, men et par grimme hudafskrabninger i ansigtet mv..
så husk altid at tage "hele uniformen på.." og spænd hjelmen til!!!
minutterne er sku lange inden ambulancen kommer..
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 32 MC-er: 3 Emner: 59 Svar: 248
Kører ALTID med fuld uniform.....
Alt andet er for latterligt....
/ Rikke
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.948
og det er desværre ikke engang nok at hjelmen er spændt, den skal passe helt perfekt til ens hoved. jeg måtte mange modeller igennem før jeg fandt en som ikke var til at vride af
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Annoncer: 1 Emner: 271 Svar: 7.340
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.378
mvh
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 390
men bor tæt på stranden og synes man ser for mange som kommer på mc i shorts.. (smart eller bare dumt)
nu jeg sikker på jeg at et godt sæt tøj er en go investering og bruger det altid..
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 537
- hjelm
- rygskjold
- Støvler
det burde være lovkrav med de 2 sidste..
Jeg køre alt efter vind og vejr altid med overstående, hansker og læder/textil alt efter vind og vejr.
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 537
jeg fatter ikke nogle folk køre i shorts/t-shirt. De bliver aldrig kønne igen om de så styrter med 60 km/t
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 94 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 222 Svar: 2.698
Men det er vel fordi folk tænker, at det er for bøvlet at skulle tage al grejet på til en kort tur eller på et søndagscruise op og ned af Strandvejen, Marselisboulevard eller til Skovsøen.
Eller også er mange bare af den opfattelse, at MC tøj kun er til de kolde dage. Det kan blive dyre lærepenge og gør al diskussion om læder vs tekstil, mærkevare vs. Thansen underordnet.
Hellere vælte i komplot Neowell, end i den dyreste Arlen Ness jakke kombineret med camo-knickers fra Fuptex.....Bare mine 5 øre.
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.813
hvorfor dælen køber de så ikke en VOLVO stationcar, ruller vinduet ned og lader vinden suse i håret, ja okay det gør også ondt at få en brumbasse i øjet, så på med sikkerhedsbrillerne
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.306
Kasper: Det lød til at han er sluppet billigt alt taget i betragtning. God bedring til din kammerat, og thumps-up for din holdning (er helt enig )
Hygge
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 537
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 165 Svar: 1.264
Jeg har også altid kørt med alt udstyr indtil denne seson.
Er blevet for dogen, hvis jeg lige skal om til en kammarat i byen 0-5 km. Kan jeg godt finde på at køre i gummisko og jeans (og handsker, mc-jakke og hjelm). Ja Jeg kender risikoen for et evt. styrt.
Men hva. Nogle vælger også at gå/cykle hjem fra byen i en ordenlig brandert, som er til fare for sig selv og andre.
Det er de chancer man tager i livet.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 31 MC-er: 8 Emner: 70 Svar: 508
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.325
Nårdet så er sagt,vil jeg da lige - som en af dem, der taler alermest sikkerhed herinde sige, at tøj og udstyr er meget godt, hvis man kommer ned!
Det vigtigste ved MC sikkerhed er, ikke at komme derned!!!!
Den lader vi lige stå lidt,
Så tager vi dem prioriteret.
Dødelige skader opstår på hoved, krop og til dels rygsøjle.
Invaliderende skader opstår på rygsøjle og især især hænder og fødder.
Arme og ben kan da invalideres, men oftest handler det om brud og knusningsskader, som skønt meget kedelige sjældent er egentlig invaliderende.
Nu kan vi alle enes om, at asfalteksem er grimt og pinefuldt, men det kommer man altså også over.
Tilbage står prioritering:
1: Hjelm
2: Jakke
3: handsker, 3,a Støvler, 3, b Rygskjold
4: benklæder
Jeg skriver 3:som jeg gør, idet en hånd er ufattelig let at ødelægge og svær at undvære, fødder går også let i smadder, men her kan kompenseres temmelig godt, de fleste jakker har en eller anden rygbeskyttelse - måske ikke god, men absolut bedre end intet.
Jeg mener faktisk, at det er meget op til den enkeltekører, hvad han vil benytte.
På kortere ture og ved lave hastigheder bruger jeg sjældent andet end jakke, handsker og hjelm. Næste punkt er støvler og sidst benklæder. Jeg anvender altid fastsnøret fodtøj.
I de varme dagevi har haft, har jeg kørt meget rundt i t-shirt. Det er helt bevidst, fordi jeg så sjældent har chancen, så den skal da benyttes, når man nu kan.
Igen det allervigtigste er afpasset fart og ordentlig afstand fremad og sideværts - aktiv køresikkerhed - og først derefter (langt derefter) kommer udstyrsstykket - passiv køresikkerhed.
Hvis man overlever på grund af udstyr alene, er man heldig. Hvis man overlever på grund af aktiv sikkerhed og en passende holdning til udstyr, så er man kvalificeret.
Hvad vi du helst være?
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.504
Du ender jo med at blive talsmand for os der elsker at køre i T-shirt og jeans ha ha
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.504
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.325
Talsmand - næh, men som alle synder, kan der jo skriftes og tilgives:-)
Nej - du skriver det selv: tilsyneladende tror mange MC-ister, at de kan købe sikkerhed - det kan man ikke;-(
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.504
(tænk dig om ) tænk at det skulle komme fra mig ;o)
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 537
Da jeg startede med at køre motorcross var det meste af mit udstyr købt billigt eller lånt, på et tidspunkt fik jeg sparret en en del penge sammen fra mit fritidsjob og købte dyrt udstyr (bl.a. støvler til 3k-) - skæbnen ville så kun 1 uge efter jeg havede fået det nye udstyr røg jeg af maskinen hvorefter denne lande på mit venstre ben (fra ca. 2 meters højde - 70kg ca.) og begge lange knogler brækkede - da jeg ankom på sygehuset fik jeg afvide at det var godt jeg havede nogle støvler på der var så stive og meget forstærket ellers ville mine knogler have revet hul på musklerne og startet indre blødninger. Men støvlerne klare jobbet og holdte det hele nogenlunde på plads.
En af mine venner jeg kørte cross med kørte uden nyrebælte, han var så uheldig at stige af maskine på et hop og denne lande oven på ham. han gik hjemme i 6 måneder hvor han kun måtte løfte 1 kg.
Jeg kunne blive ved, men pointen er jeg har set effekten af hvad udstyr kan gøre når vi ikke snakker rigtig høj fart, og ønsker ikke det skal ske for jer andre. så må i kalde mig lige hvad i vil, men det eneste der ligger bag er omtanke for sine medmenesker.
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 390
det selvfølgelig ens eget valg..
men hørte på et "fredags" træf en betjent snakke noget om at det blev lov at man skulle køre med handsker? nogle der har hørt det?
det synes jeg er en fin ide.
husk nu at spænde hjelmen!!