{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.697 visninger | Oprettet:

Kawasaki Ninja 250R vs Aprilia RS 250? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået mit MC kørekort (lille), og skal til at investere i min første motorcykel, problemet er bare, om jeg skal vælge en 250'er eller en 600ccm? Men da jeg ikke regner med at skulle have kasko forsikring på, tror jeg måske det bliver en 250'er, så ville høre hvilken en i vil anbefale af:
Kawasaki Ninja 250R eller Aprilia RS 250?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Ninja 250R vs Aprilia RS 250?
  • #1   21. aug 2008 Hvis du alligevel ikke skal have kasko på synes jeg du skal købe en 600.
    Evt. en 600 bandit.


  • #2   21. aug 2008 Der er jo stor forskel på de to cykler ninjaen er 4-takter og aprillia rs250 er en 2-takt, og yder langt mere end de tilladte 34 hk, men så kan den jo begrænsen, dog kunne jeg ikke forstille mig at en begrænset 2-takter ville køre specielt godt. Jeg ville vælge ninjaen..

  • #3   21. aug 2008 Du er ikke helt klar over hvad 65 totakts heste i et racerstel kan vel?

  • #4   21. aug 2008 Peter K, Neej ikke helt?


  • #5   21. aug 2008 Personligt ville jeg kanon gerne have en RS250, men det skulle være som banejern, ikke til alm. vej.

  • #6   21. aug 2008 Ok, en Rs'er er altså ekstrem på alle måder i forhold til ninjaen.

    Sys du skal tage ud og prøve dem.


  • #7   21. aug 2008 okay, det må jeg jo bare prøve så.. den er måske en tand for vild som begyndersykel? har godt lagt mærke til at mange bruger den som banejern..


  • #8   21. aug 2008 jeg har en aprilia rs 125 med 34 hk....

    den river godt når den får gas... aprilia rs'erne er bedst beregnet til banebrug... da de meget gerne vil rive den af. de er ikke det bedste hvis du kører i en by med meget trafik.


  • #9   21. aug 2008 Der er heldigvis ikke meget trafik hvor jeg bor, men derimod gode muligheder for at kome ud på en vej med plads;)



  • #10   21. aug 2008 kawasaki 250cc hvis det skal være en af dem synes jeg. den er sq pæn. selv lige fået også det lille tog bare noget større. . .

    men tror man hurtig går hen og bliver træt af stort set alt under 500cc
    bare min mening


  • #11   21. aug 2008 Det ville svare sig bedre at sammenligne en aprilia rs125 mod en kawa250.. for de kan det samme. Aprilia'en (imo) er så bare meget sjovere og har den rigtige lyd smiley
    En rs250 er engang blevet beskrevet som en maskine som man køber EFTER man har haft sin r1 osv..
    Et bud vil være at den kawa250 vil være dejlig nem og du skal kun til service og fylde benz på den. På rs250, skal du sørge for at køre på GOD kvalitet 2t olie dvs 100kr literen, og efterse den ofte..


  • #12   22. aug 2008 Kawasaki Ninja 250, helt sikkert. Den anden er sgu ikke nogen begyndercykel, så skal du hellere vælge en RS125, for den har de heste du må have på lille kort. En RS 250 er en fuldblodsracer, og folk har den ofte enten som banejern, eller som en nr. 2 mc - Altså en sekundær mc, man kan tage ud og lege på, når man er i det humør..

    Den kræver mere af dig som kører, for du skal hele tiden skifte gear, da den trækker mellem 8000 til 12.000 omdr. Det er nok ikke det ideelle at vælge, når man er helt ny i faget. Plus at den kræver meget vedligeholdelse og du skal nok ikke regne med at den kører mere end 10 km på literen..

    Så tag Kawa'en, det tror jeg du bliver mest glad for, det er en superskøn maskine, til billige penge.

    Og det med at man bliver træt af alt under 500 ccm.. Det er der nok nogle der gør, men jeg kan så sige at Kawa'en er min nr. 2 250'er, så det kan faktisk lade sig gøre at more sig med få kubik smiley


Kommentér på:
Kawasaki Ninja 250R vs Aprilia RS 250?

Annonce