1.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Motor dele til en ældre Suzuki Motor dele til en ældre Suzuki

Hej.

Jeg har en Suzuki Gsx 1135 (ef?) motor.

Jeg søger ventil dæksel pakninger og "olietyve" (gummi dimser ved ventiler). Ved du/i, hvor det kan købes?

Kan man ud fra motor nummeret bestemme nøjagtig årgang mm. Motor nummeret er: V702-101406.

Hilsen
Bonneville.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor dele til en ældre Suzuki
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #1   27. aug 2008 www.alpha-sports.com

  • #2   27. aug 2008 Det kan købes i MC nøglen, ihvertfald de der ventil dimser. Pakninger kan også men de koster en halv bondegård for et helt sæt.. smiley

  • #3   27. aug 2008 et komplet ventilsliber sæt til din mc koster 1154kr i mcnøglen. og hvis du kun skal ha olietyvr så koster de 104kr for en pose med 10. mvh allan h

  • #4   27. aug 2008 Har du den gamle ventil dæksel pakning? så bare i igen, godt rengjort, og med flydende pakning! det holder!! HVIS alle flader er rengjort!


  • #5   27. aug 2008 Jeg siger også Alpha-sports... lyn hurtig og de har ALT !!

  • #6   27. aug 2008 Prøv at kontakte lydmuren-mc,

    http://www.lydmuren-mc.dk/

    Jenny derinde plejer at være ret skrap til det,


  • #7   27. aug 2008 Ok. Tak for de hurtige svar.

    Jeg har aldrig prøvet det før men regner med at gå i gang her til efteråret. Er der nogen herinde der har prøvet, at skifte olietyvene?


  • #8   27. aug 2008 Jeg har prøvet det før lige her for en måneds tid siden, også på en GSX1100 motor.. smiley Det gik nogenlunde nemt smiley

  • #9   27. aug 2008 jeg har et komplet pakningsæt (uåbnet) hvis du skulle være interesseret.

    se her
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=39450


  • #10   27. aug 2008 Det burde ikke være et problem at skifte dem, men brug magnet til at tage ventillåsene med, det er røv at tabe dem, jeg regner du vil skifte med topstykke på.

    held med arbejdet


  • #11   28. aug 2008 må ærligt indrømme det lyder fandemar som en fusker løsning at skifte olietyve med topstykket på ? men har da topstykket af og sliber ventilerne når nu man er i gang. hvorfor vil du overhovedet skifte dem ?
    Bruger den olie sikker på det ikke er stempelringe hvis det endelig var, der ud over brug den gamle og flydende pakning 20 gange næmmere.


  • #12   28. aug 2008 hvis du er sikker på det er olietyvene der er utætte,så kan du udhule et gammelt tændrør,dvs fjerne porcelænet og skære gevind indvendigt,så det passer på gevindet,på en trykluft adapter.
    så skruer du det udhulet tændrør på motoren og sætter trykluft på,så bliver ventilerne oppe.(pas på hvis stemplet er i top så drejer motoren)
    Jeg har selv gjort det samme og den brugte ikke olie resten af den tid jeg havde motorcyklen.Men man skal være sikker på at det er olietyvene der ikke duer mere ellers er det spildt arbejde.
    Held og lykke med projektet smiley


  • #13   28. aug 2008 Ellers står Per E klar til at overtage den he he he

  • #14   28. aug 2008 Claus ølstykke:

    Hvordan kan jeg være sikker på at det er olietyvene??

    Motoren starter med det samme og går særdeles jævnt hele tiden uden mislyde. Men den bruger tydeligvis olie og går derfor dårligt når jeg begynder, at køre..


    Per E.:
    Faktisk synes jeg også motoren er fed. Den er næsten for god til bare, at tøffe rundt på en cafe racer. På Mantorp så jeg en del af den type motorere i drag bikene.

    Jeg skal tænke over dit ønske måske du har noget i byt? (skriv evt. over pb).


  • #15   28. aug 2008 Cmsnl.com
    Har samme originale stumper som alpha-sports men du slipper for det told ræs der bare forlænger leveringenog hæver prisen der er ikke den store pris forskæl på de to steder har handlet begge steder.

    Mvh Michael


  • #16   28. aug 2008 Ryger den blå ?, det skal ikke bare være utæt for at den dårligt i motoren på grund af olie, det skal være extremt, min åd ½l per 200 km den kørte skam okay alligevel, det der gjorde den store ændring for mig var at skifte stempel og olieskraberinge.og der skal du alligevel have toppen af så køber man et slibesæt.

  • #17   28. aug 2008 Det er faktisk muligt at se om det er olietyvene ved udstødning der er utætte, uden at skille topstykket ad. Hvis du afmontere udstødningen og lyser ind i udstødningsportene kan du se om der er olie omkring ventil stængerne.. Det samme kan du gøre på karburator siden, men det er nok mere bøvlet at få kigget derind.. Men som de andre siger, hvis den kører dårligt skyldes det formentlig ikke olietyvene, men stempler eller ringe..

    Et andet spørgsmål: Nogen der kender nogle hjemmesider hvor man kan købe stempler til en GSX 1100 motor fra 82-84 ca. ?


  • #18   28. aug 2008 Hej igen Bonneville (MILF Hunter)! !

    Mathias U beskriver det meget godt,
    Det skal også siges at min ændrede ikke motorgang når jeg kørte,og brugte ca en ½ til 3/4 liter olie pr 300-400 km,
    Lydmuren i stenløse havde nogle olietyve jeg fik forærende,så jeg tog chancen og var heldig.
    Seees


  • #19   28. aug 2008 Lydmuren ligge jo ikke så langt fra dig (ironi kan være brugt her) smiley

  • #20   28. aug 2008 Idag todg jeg ned til an af de lokale mc forretninger/reperatøre.

    Han sagde, at med de symptomer jeg beskrev (og en lille mobil video jeg havde taget forinden) var det kaburatoren der var gal på den. Han sagde at den kunne han godt få til at gå pænt ved en karburator justering.
    Herefter spurgte han mig om det var mig der havde rodet med motoren sidst og dertil måtte jeg fortælle at cyklen havde stået stille i 15 år og det var en jeg overtog da den forrige ejer (bekendt) døde på en charter ferie..

    Jeg ringede også til lydmuren og de sagde at det kan skyldes, at cyklen har stået stille så længe, at det muligvis kan er stempelringende eller karburator justering. De mente at jeg skulle køre en tur og se om ikke diverse urenheder blot løsnede sig..

    Da jeg så havde talt med dem satte jeg en mindre dyse i kaburator men det hjalp ikke rigtigt måske tværtimod..

    Nå men jeg tænker videre.


  • #21   28. aug 2008 har du renset de kaburatorer ?

  • #22   28. aug 2008 Min havde faktisk tilsvarende, det tog 20 km at fjerne.. efter 4 mdr. stilstand.. og et sammenfaldet batt.

  • #23   28. aug 2008 Mathias U

    Kontakt ham her www.ingana.dk tal med Jørgen han fandt / tilpassede stempelringe til min den gamle - flinker fyr der er til at tale med, han kan en del tricks med de gamle sukier.



Kommentér på:
Motor dele til en ældre Suzuki

Annonce