Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rep af kåbe
  • #1   4. sep 2008 Alt kan laves!

Byg det op i glasfiber og spartle efter med 2-komnponent epoxy spartelmasse. Så er det klar til maler!

• allan q
    allan q Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   4. sep 2008 kan se på shipshop.dk , de har startkits , det ene er glasfiber det andet er epoxy.. hvilken skal jeg bruge

• #3   4. sep 2008 Glasfiber ville jeg bruge. Det er også epoxy man bruger når man arbejder med glasfiber. Så jeg er ikke helt klar over hvad du mener.
    Men man kan få et glasfiberkit hos T. Hansen fra Motip. Det har jeg brugt flere gange, når jeg har haft nogle custom-projekter.

http://thansen.dk/product.asp?c=2081111918&n=-2027215998&pn=-2027215835

• #4   4. sep 2008 Ingen glasfiber på plastik, brug nu noget 2 komponemt lim, det samme man bruger til at lave kofanger med,, din maler har det heldt sikker liggne..

• #5   4. sep 2008 Jan , fordi man siger glasfiber, så betyder det ikke at man bruger epoxy., det kan ligesågodt være polyester man bruger.

Men jeg ville alt efter skaden enten bruge opløst legoklodser, 2 komponet lim, eller få det plastsvejst.

• #6   4. sep 2008 tagrenne lim fra plastmo det er the deal... købes eks. silvan..

• #7   4. sep 2008 Robin> Hvorfor ikke glasfiber på plastik? Jeg har aldrig haft problemer med det.

C-4> Så har det ikke været helt spildt at jeg stod op i dag. Så lærte jeg lidt alligevel :o)

Det kan godt ske at det er overkill at bruge glasfiber. Men som sagt ved vi jo ikke hvor stor skaden er. Jeg tænkte mest på hvis der manglede et stykke af kåben, så kunne man lave et nyt stykke i glasfiber. Men hvis det "bare" er flækket, ja så er det selvfølgelig nærliggende at bruge 2-komponent.

• #8   4. sep 2008 glasfiber kan da godt binde på plast,bare overfladen er ru(slebet) så det har noget at binde på. det nummer har jeg selv lavet og det holder fint.

• #9   4. sep 2008 Hey tjek mit fotoalbum jeg laver kåber til hverdag. Brug 2 komponent plastik lim, glasfiber holder ikke i det lange løb. Plastik og glasfiber kan ikke arbejde sammen, eller jov det kan det godt i et stykke tid, men plasikken og glasfiberen "brænder" sig ikke sammen som plastik limen gør. Du skal også lige være opmærksom på hvad din kåbe er lavet af hvis plastikken er sort så er det nemt og arbejde med, hvis det er hvidt så er det noget lort, den hvide plastik er en special plastik som er af en mærkelig plastik blandning og den er meget svær og få noget til at "binde" på men man kan købe en lim der er beregnet til denne slags plastik, men den koster dyrt.....

• #10   4. sep 2008 Ja hvis der mangler noget af kåben kan glasfiber godt bruges, men glasfiber ligger man oven på skaden/revnen og i den dur

Rigtigt plastik lim samler man revnen med så man kan slibe det heldt rent bagefter, så kan skaden ik ses værken bag eller for på..

• #11   4. sep 2008 Peterpuch ja nemlig det heldt rigtigedu bruger der..

• #12   4. sep 2008 det burde da ikke ha noget at sige hvilken farve plasticen har? det er jo ikke det som bestemmer hvad materialet er.

• #13   4. sep 2008 nej morten v men det er nu sådan det er inden for kåber. Kåbe producenten laver det bare sådan og spørg mig ikke hvorfor !!!!

• allan q
    allan q Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #14   4. sep 2008 der mangler et stykke på kåben ,,?

• #15   4. sep 2008 Robin S det er også helt rigtigt det du siger

• #16   4. sep 2008 okay det er bare min nysgerrighed som pirrer mig, er plastmager og det er altid rart at finde ud af mere om plast og fiber jo. btw det er smart det du makker med på de billeder med lim.

• #17   4. sep 2008 hvad laver du i plast Morten V ???

• #18   4. sep 2008 Allan Q, kan se peterpuch nok også kan bygge det op hvis det ik er for et stort stykke, ser ud til han har meget godt styr på det han laver på han`s billeder der,,

• #19   4. sep 2008 jamen jeg arbejder med glasfiber pt,men er r uddannet plastmager så har været hele turen igennem, sprøjtestøbning ekstrudering osv osv.

• #20   4. sep 2008 Glasfiber og sprøjtestøbt plast kan ikke sammen. At nogle har haft lidt held med det er som i selv siger bare held! Epoxy er vejen frem og det virker. Større stykker bruges fiberdug til at bygge det op i og epoxy.

• #21   4. sep 2008 Tak for de pæne ord Robin S ja vi kan nok finde ud af noget smiley jeg skal måske til og lave en kåbe i morgen ellers bliver det først på mandag så tager jeg lige nogle billeder så i kan se det fra start til slut

• #22   4. sep 2008 Okay Morten V så skulle du jo gerne være den kloge på det her område smiley

• #23   5. sep 2008 Ahh peterpuch . Det er vist en sandhed med modifikationer det du siger ang kåber og farver. de fleste kåber er lavet i ABS plastik, ihvertfald 90'er kåberne, jeg har ikke lige tjekket om de er gået over til en anden plast type på de moderne cykler, og så er det altså ligemeget om de er grønne hvide eller lyserøde. Og ABS er nemt at arbejde med eftersom det er en af de bedste plaste til at lime og fordi den kan opløses ( legoklods tricket) limes , og svejses.

Det er også korrekt at glasfiber ikke binder ordentligt på plast, fordi at fiberen ikke kan binde kemisk med plasten, når man lægger glasfiber oven på glasfiber, så går polysteren ned og opløser så der skabes en kemisk binding imellem de 2 stykker glasfiber. ovenpå plast holder det nok ikke resten af livet, men det kan godt se godt ud i et godt stykke tid hvis der ikke er store vibrationer eller belastning på det kåbestykke, men det mest optimale vil være at lime eller svejse det, har man ikke andet valg end at give det glasfiber, så er Epoxy at fortrække. Min kollega har reppet en flækket kåbe i glasfiber, som ikke holdte, jeg har også selv gjort det , men solgte cyklen inden det blev taget i brug så kan ikke sige hvor længe det holdte.
    Arbejder med glasfiber på 6-7 år nu, og er udlært plastmager næste september.

• #24   5. sep 2008 Hmmmm nu har jeg flere gange stødt på det med lego tricket....
    Har undret mig en del de første gange jeg læste om det, og troede det var en joke..........
    Kunne godt tænke mig at vide hvordan i lige gør det ?

• #25   5. sep 2008 Lego metoden er her :

http://www.motoguzzi.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=9

• #26   5. sep 2008 Som sagt, så er ihvertfald 90'er kåberne lavet i ABS plast, ligesom Legoklodser er lavet i ABS plast..
    Når du hælder ABS i acetone bliver det tæt på opløst, så det bliver en tyk grød ala spartel, og lige ABS er rigtig god til at lime sammen med ABS plast, så man bruger "grøden" af det opløste plast til at spartle skaden med , og acetonen fordamper så og plasten får fast form igen , og så har du en god limning.

• #27   5. sep 2008 C-4 nej ikke helt vil jeg mene smiley Det er rigtigt det du siger med at farven ikke har noget at gøre med om det kan limes eller ej men somregel så er den plastik man ikke kan lime i hvide, når vi altså snakker om kåber til mc´er. Den hvide plast som nogle kåber er lavet af ( heldigvis kun meget få ) har vist et meget højt indhold af enten polyproprolen (PP) eller også er det polyetylen (PE) det er sikkert ikke stavet rigtigt og det gør vist at der er meget af noget olie i plasten så man ikke rigtigt kan lime noget på det, jeg mener også at nogle af KTM`s kåber er lavet af den plast. Hvis det er helt forkert så skal du endelig rette mig, jeg er ikke professor eller udd. inden for noget af det her så ret mig smiley

• #28   5. sep 2008 Jeg ved ihvertfald bare at mine originale hvide Fireblade kåber er af ABS. Men på den anden side er mine hvide TT kåber af PP
    Plast kan være alle regnbuens farver i samme plastart, da det bare er en farve man tilsætter under ekstruderingen, eller som i kåbers tilfælde, sprøjtestøbningen, så du kan slet slet ikke type kende hvilken plast art det er ud fra farven.
    Men jeg skal ikke kunne sige hvad alle kåber i verdenen er lavet af, det står tit på indersiden at kåben hvad plast det er. så jeg vil ikke afvise at der også er kåber i PE og PP,

Man kan også bare gå på kåbejagt på ebay, der ser man at enten er de helt nye kåber man kan købe der enten i ABS eller fiber, det skriver sælger nemlig tit, så man ved at det ikke er noget hjeme juks han sælger.

• #29   20. feb 2009 Jeg kan lave din kåbe. Arbejder på LM glasfiber....

Kommentér på:
rep af kåbe

Annonce