1.588 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Min olielampe lyser. R6-01. Min olielampe lyser. R6-01.

Hvad kan det være? Nogen der har prøvet det før? Men det er kun nogen gange, f.eks. hvis den får lidt hug. Den mangler ingen væsker og olien ser fin ud og den går godt i motor. Men her da jeg kørte hjem for lidt siden faldt tempareturen til 71 grader og den plejer og være på 78-81.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min olielampe lyser. R6-01.
  • #1   18. sep 2008 Det med temp. kan sagtens skyldes vejret. Min falder også et par grader om aftenen når det er køligt. Det med oile, har du tjekket olie standen?

• #2   18. sep 2008 Har spekuleret over det med vejret, men kunne ikke forestille mig det. Men nu når du også siger det :o) Og jaja, der er olie på. Jeg klodsede bremserne første gang jeg så den blinkede.

TheJobbe, hvad mener du med olietrykskontakten?

• #3   18. sep 2008 Det lyder som et fornuftigt bud. Hvad koster sådan en kontakt? Mener jeg købte en til en gammel golf engang for 50 kr. så den kan vel ikke være så dyr.

• #4   18. sep 2008 okay, mange tak for det

• #6   18. sep 2008 Som Carsten skriver, så bruger Yamaha kun olieSTANDsmåler på deres cykler. Dette betyder bl.a at hvis der ikke er fyldt 112 % op, kan man risikere, at olieSTANDslampen lyser under heftig acceleration.
    No problemos!

• #7   18. sep 2008 Kender en som havde en r1, og hvis jeg husker rigtigt var hans ledninger blevet gnavet i fordi mekanikeren ikke havde lagt dem ordentligt. så kan fortandhjulet nemlig røre ved dem. Ved ikke om det kan være det samme på en r6. men den opførte sig på sammen måde

• #8   18. sep 2008 prøv at smid ca 0.25 liter olie på... og se om det ikke løser problemet....

• #9   18. sep 2008 har selv en R6 bare 99 der gør det samme er næste 110 % sikker på du har skidt i din oliestandsføler ud med den og rens den 9 ud af 10 hjælper det

• #10   18. sep 2008 Har prøvet det et par gange med min gamle R6 02 - også selvom der var olie nok på. Jeg skiftede oliefilter og så var problemet løst. Hvor lang tid siden er det du har skiftet oliefilter ?

• #11   19. sep 2008 Mange tak for alle svarene. Jeg prøver lidt af hvert :o)

Renè jeg har ikke haft den i så lang tid, så det har jeg faktisk ikke gjort endnu. Men olien ser helt ny ud.

• #12   19. sep 2008 Mikkel S:
    Måske er der bare skiftet olie uden at skifte oliefilter ! eller olien har været på minimum og så fyldt op med frisk - så ser olien nok ret ny ud.....

Jeg skifter ellers olie/oliefilter oftere end foreskrevet i servicebogen og har som sagt selv prøvet dit problem et par gange alligevel så er ret sikker på at et skift af oliefilteret løser dit problem smiley

men ja prøv da et par af de andre gode forslag oss smiley

• #13   19. sep 2008 Jeg får sgu lige skiftet det olie så. Tak for svaret og god weekend.

Kommentér på:
Min olielampe lyser. R6-01.

Annonce