885 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

forsikring. forsikring.

hej McG.

da jeg så småt er begyndt og kigge efter mc tager jeg forsikringen i samme ombæring.

er det mig der er helt galt på den med at de priser er høje eller skal jeg bare forvente det? eller evt droppe kasko.
¨
det drejer sig om en gsxr k7 600/750 (betyder ikke så meget for dem)

alm Brand - skal jeg være 31.
GF - skal jeg være 30.
Codan - skal jeg være 28.
top Danmark - 20780 hvis alt bliver flyttet over. hus, bil etc.
trekroner - 29300 hvis alt bliver flyttet over.

som jeg ser det nu skal jeg enten droppe kasko eller ´vente de 8 år til jeg bliver 30 smiley

nogen i samme alder der har nogen priser at samligne med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forsikring.
  • #1   22. sep 2008 Ring til en suzuki forhandler og høre om deres tilbud med if ved køb af en ny suzuki.. :o)

• #2   22. sep 2008 tror jeg kan hjælpe.. har i hvertfald samme alder...

jeg spurgte også om noget ligne herinde.. og kasko skal man jo have hvis man tror man smadre sin maskin eller får den stjålet.
    men hvis du kan have den stående et sikkert sted godt låst og så alle som går forbi ikke lige ser den. så kan du jo kun håbe på det ikke sker.

hvis man skulle stunte på den og smadre noget. så kunne man jo hente en ny cykel hjem fra tyskland og så rive delene rundt.

jeg skal selv have en buell og den har jeg kun ansvar på.
    det er igennem GF og der skal jeg give 2500,-

ellers hvis du vil have kasko så har IF samarbejde med suzuki.
    jeg giver 6500,- for fuld kasko og ansvar for min 1400 intruder og det er første gang jeg forsikre.

en kammerat købte en helt ny 750f og han giver 8000,- ved if

nu ved jeg ikke lige hvad prisen på den model du vil have koster i indkøb.
    men fik råd fra flere om at de ikke havde kasko på med mindre deres cykel var meget dyr, men så havde de også alderen og erfaring til den ikke koster så meget..

• #3   22. sep 2008 Morten: jamen det er helt rigtigt hvad du siger.. men tror da næppe folk smider kasko på deres cykel pga de regner med at smide den. men shit happens selv for den mest erfarende smiley

jamen GF ville slet ikke ha mig før jeg var 30. men er det en anden snak hvis jeg ikke nævner kasko?

syntes bare 135k ca er mange penge i indkøb og evt smadre den uden kasko,, men hvis kasko forsikringen lyder på 25k årligt er den jo snart betalt ind i forsikrings penge..

jeg må lige se hvad IF siger:)

• #4   22. sep 2008 Spørg hos forhandleren om ikke de har en forsikringsaftale, du kunne have gavn af. Nu ved jeg ikke om du køber den brugt, men IF har forsikringsaftale med Suzuki, og det gælder vist også brugte MC'er. Men regn med at det koster en formue, sådan er det hvis man vil køre på den type MC. Man betaler prisen. Medmindre du selvfølgelig vil køre uden kasko, og jeg ved der er folk der gerne gør det, selv på MC'er for flere hundrede tusinde. Det synes jeg dog lige er dristigt nok - der er vel ingen der satser på at smadre deres MC, men man kan være uheldig og du kan komme ud i en situation hvor du bare er prisgivet, uanset hvor erfaren du så end er..

Har selv kasko på min, for vil ikke risikere at den totalskades/stjæles og så står jeg med intet andet end gæld tilbage. Og det drejer sig om en MC til "kun" 50.000...

• #5   22. sep 2008 Brian S, GF har typisk den billigste ansvarsforsikring ja. Du starter omkring de 2500,- om året, og efter to år er den nede omkrng 1700,- Det er min erfaring, og jeg har været hos dem siden jeg blev 18.

• #6   22. sep 2008 Ring til tryg !
    De er billige men kender dog kun priserne fra når man er over 25 år.
    I sin tid var jeg 25 da jeg hørte mig ad på en R6ér den ville de have 14900 for med kasko.
    Jeg giver 5600 årligt med kasko for min sv650.
    De kræver dog at man har 3 forsikringer hos dem !
    Men det er vel et forsøg værd smiley

• #7   22. sep 2008 jA TRYG var dog heller ikke meget for at forsikre. jeg vil også sige at IF hvis det er suzuki og man vil have kasko. ellers GF

• #8   22. sep 2008 nå. nu ringede jeg lige til IF. de ville ikke ha mig før jeg var 25 og havde haft mc i eget navn skades fri i 5 år`?

• #9   22. sep 2008 jamen GF vil slet ikke ha mig ind inden jeg var rundet de 30 år.? nævnte os til IF jeg ikke kunne forstå de ikke ville ha mig når nu så mange herinde henviser til dem?

• #10   22. sep 2008 Troede faktisk at IF tilbød forsikring, også til unge og uerfarne.. Surt smiley

• #11   22. sep 2008
    forsikringerne er for de rige... det er helt vanvittigt!

• #12   22. sep 2008 I må bare oparbejde noget ancinnitet først, så skal det nok gå engang

• #13   22. sep 2008 du kunne jo også starte på en ældre model ( K2-K3, hvis det skal være suzuki... ). Så kan du optjene noget anciennitet, oo "nøjes" med ansvarsforsikring.
    Kasko koster en arm når man er yngre.
    Eksempelvis giver jeg for min R1'er (RN12) inkl. fuld kasko 5.800,- årligt ved Trekroner. Det er da kun i kraft af min alder.
    Lad være kun at tegne ansvar medmindre du er parat til at "tabe" penge i tilfælde af at du kommer til at at smide den - det er helt korrekt som Camilla skriver, at det er du absolut ikke kun selv herre over.....
    God jagt på en fornuftig forsikring smiley

• #14   22. sep 2008 ups, finder lige stavepladen *G*

oo = og

• #15   22. sep 2008 Har yamaha ikke en aftale på R6eren? Med noget billigt forsikringhalløj?
    -Kunne være den var mere interresandt, hvis den var til at forsikre.

• #16   22. sep 2008 nå så prøvede jeg tryg. de ville ikke gi mig kasko da jeg er under 25, ansvar lød på 8163. hvis kæresten sku ha den som er 25. sku hun gi 15595 kasko og 3265 ansvar. så indetil videre er det faktisk kun tryg der kan tilbyde mig noget.

• #17   22. sep 2008 alle forsikringerne blev ikke galde med det samme bokstavet R bliver nævnt i min alder desværre. men nu er jeg blevet bidt af en suzuki k7 og det bliver den. så enten må jeg tage chancen eller bide i det sure æble. men må lige prøve og få kæresten til at ringe lidt rundt og forhører hvad hun skal gi.

• #18   22. sep 2008 Tænk på hvad du kan købe uden afgift!

Selv hvis du næsten totalsmadrer din MC, så kan du jo købe en uden afgift for 20-30000.
    Det er dog sjældent du totalsmadrer din mc, med mindre du er direkte dristig smiley Er det en bil der kører ud foran dig eller lignende, er det hans forsikring der betaler dine skader!

Så du skal sådan set bare sørge for den ikke bliver stjålet, det er det eneste der kan trække tæppet væk under dig!

Alle skader kan du sku betale, bare med 1 års forsikring inkl selvrisiko (ved IF er det med Annes eksempel 12500 i forsikring, men så er det vidst 8000 i selvrisiko. Så er du oppe på 20500, og det får du sku meget cykel for i tyskland, især hvis du køber en K1'er istedet!

Det er nemlig lovligt at overføre alt fra en uregistreret cykel over på din, sålænge det er dit eget stel smiley

• #19   22. sep 2008 GF ansvarsforsikrer alt uanset alder.
    Det er kun ved kasko de har 30 års reglen.
    Jeg har da min ansvarsforsikret hos dem.
    Gav 2600 første år.
    2200 andet år.
    1600 nu.

-Lasse

• #20   22. sep 2008 jamen jeg bliver mere og mere forviret når i siger i kan ved de forskellige selvskaber.

GF ville ikke ha mig med mindre jeg var 30. og du siger jeg godt kan.

og tidligere nævnes IF. de ville ikke ha mig før jeg var 25 og havde haft mc i 5 år. så er mildest talt lost

• #21   22. sep 2008 # Mads | Hvidovre #
    Og hvad så hvis man er pisseuheldig og påkører en hjort? Tror sgu ikke den har nogen forsikring, til at betale for skaderne smiley

Der er sikkert meget man kan bygge op igen, men på den anden side synes jeg ikke der skal så meget til, før sådan en MC er skadet for rigtig mange penge. Jeg ville i hvert fald ikke undvære kasko på en ny MC, men det er jo forskelligt hvor stor "tryghedsnarkoman" man er...

• #22   22. sep 2008 Jeg villle heller ikke undvære kasko på en ny MC. Men som jeg også skriver, så råder jeg ham jo til at købe en K1'er istedet, da han så kan få lavet en del, i de penge han sparer i forsikring. OG pengene til forsikring får du jo ikke igen, hvis du ikke laver skader, men hvis man så derimod selv smider 1500 ind på en konto om måneden, så kan man til sidst have mange penge stående smiley

• #23   22. sep 2008 jeg har min forsikre i Bauta, men der kan man så kunvære hvis man er i specielle fabforbund, men ved ik hva din kæreste laver jo smiley

jeg gir 4480,- med fuld kasko og 2500,- i selvrisiko.... ja ja ved godt jeg er over 30, men det er stadig meget billigt ved dem, hvis du kan komme ind i varmen, selvom du er under 30

• #24   22. sep 2008 damn kan sku heller ik stave da.... *fagforbund

• #25   22. sep 2008 hvad er det for et fagforbund du referere til martin?

• #26   22. sep 2008 aah sygeplejsker smiley den må jeg nok hoppe fra smiley

• #27   22. sep 2008 Du kan blive forsikret i Runa, det samme selskab som Bauta, kræver bare du melder dig ind i Amazon Klub Danmark, eller lignende smiley Men om det er billigt for nybegyndere ved jeg ikke, vi har forsikring der, men kæresten er så også elite..

• #28   22. sep 2008 runa, bauta og lærestandens brøndforsikring er det samme. Man skal være medlem af et fagforbund inde for sunheds væsenet.. Sygeplejerske/hjælpere, fysioterapeuter og også pædagoer mm. men det kan man alt sammen se på deres hjemmeside https://www.bauta.dk/bautaexpress/site/bauta
    og så kigge under medlemberretigede

• #29   22. sep 2008 man er elite allerede efter 5 år hos dem. Kender heller ik nybegynder prisen, men de har en rigtig god beregner på siden, som plejer at passe

• #30   22. sep 2008 nå så ringede jeg lige til if igen for at være sikker.. spurgte så ind til ansvar kun. de ville ha godt 20,000 for ANSVAR smiley

• #31   22. sep 2008 puha...

• #32   22. sep 2008 ja det er da helt hen i skoven.. og de har enda samarbejde med suzuki..

• #33   22. sep 2008 Måske noget uden R på, ville hjælpe :-),

• #34   22. sep 2008 jeg er nok i den ende at hvis der ikke skal stå R på skal der slet ikke stå noget smiley kan godt se det koster at være kræsen.

• #35   22. sep 2008 Vil man have noget med R så koster det kassen, især i din alder. Jeg vil dog ikke anbefale at du får den forsikret i kærestens navn - så får du jo aldrig optjent acinitet. Måske en anden cykel til at begynde med.

• #36   22. sep 2008 tror ikke der er så meget andet end jeg må betale eller "tage chancen" med ansvar..

og så vit jeg kan hører på forsikringerne optjener vi begge når vi bor i hus sammen. der er vist ikke noget der hedder gifteregel mere.

• #37   22. sep 2008 Du kunne jo også bare snupper en SV650S, medmindre du har kørt på MC før, så er en SV650S altså et udmærket bud på en cykel man kan have i nogle sæsonner.

Husk på, du skal jo også lære svingteknikken, og ikke kun lære accelerationen ligeud smiley Det er ofte accelerationen ligeud folk bliver trætte af, uden at de egentligt har udfordret deres MC til grænsen i sving, og dermed opnået større erfaring, til bedre at kunne udfordre de store racer maskiner.

• #38   22. sep 2008 Ja, en SV 650 er et ganske udmærket bud på en sjov cykel, der er til at forsikre...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #39   22. sep 2008 Som Mads siger, er der ingen grund til at være kræsen med cyklen. Du lærer ikke en GSXR at kende med det samme, og det er en stor mundfuld at forsikre den. Du er i en højrisiko aldersgruppe, og det kommer du til at betale for hvis du er stædig. Jeg havde valgt en anden cykel - f.eks SV650 eller 1000.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #40   22. sep 2008 Som Mads siger, er der ingen grund til at være kræsen med cyklen. Du lærer ikke en GSXR at kende med det samme, og det er en stor mundfuld at forsikre den. Du er i en højrisiko aldersgruppe, og det kommer du til at betale for hvis du er stædig. Jeg havde valgt en anden cykel - f.eks SV650 eller 1000.

• #41   22. sep 2008 Som mads og sajmon siger.. så er en 650 kubik en god maskine til at starte med.. kig efter en brugt sv 650 eller er-6.. de er gode maskiner :o)

• #42   22. sep 2008 Jeg har selv samme problem, er 26 uden nogen år skadesfri på cykel.. Men nu får jeg den forsikret gennem tjenestemændene,, Mangler lige et ½år skadesfri kørsel og derefter får jeg kasko til 6000kr, så nu ryger den på ansvar de næste 6 mdr i garagen,,,

Etu kunne være din hjælp ellers var mit bedste tilbud genne topdanmark, du får rabat gennem touring nyt

• #43   22. sep 2008 så er der sgu alligevel enkelte fordele ved at være ældre *GG*

• #44   22. sep 2008 MARTIN ESBJERG lige lidt info. Runa er tilknyttet konstruktørforeningen, vil sku ikke kaldes pædagog ;0) men forsikringerne er billige, betaler 1130 kr. for ansvar på min SP1

• #45   22. sep 2008 lige et lille indput mere. da jeg har surfet lidt rundt er jeg kommet frem til at hvis man finansere den får man billigere forsikring. er det noget der kan svare sig i det lange løb? taget omkostninger til finansering og deres forsikring imod bank og alm forsikring?

• #46   22. sep 2008 jamen nu er det jo suzuki jeg er ude efter:) tror jeg ikke yamaha vil tilbyde noget på:)

• #47   22. sep 2008 tror... :o) man skal da vide.... hvis man vil spare penge... :o) prøv nu at ring til yamaha.. jeg er også nysgerrig nu efter at have læst indlægget her.. hehe.. :o)

• #48   22. sep 2008 jamen så er jeg ret sikker på yamaha ikke vil forsikre suzuki til billige penge? det er vel kun en fordel de tilbyder til folk der har yamaha som suzuki gør for deres kørere,

• #49   22. sep 2008 Jeg tænkte nu på, at yamaha forsikre yamaha hehe.. :o)
    Men held og lykke med det......

• #50   22. sep 2008 Nu dækker en kasko ikke kun skader, men også tyveri. Og i det tilfælde er det jo hamrende ligegyldigt om du så kan få en i tyskland til samme pris som hvad kasko koster.

Du er 22 år, har ingen ancinitet og vil kun have en racer maskine. Sansynligheden for at du køre galt, eller laver en meget typisk begynder manøvre (tabe MC'en fra støttebenet) er meget stor, og så finder du ud af, at plasitc er dyrt.

For at kaskoforsikre en GSXR gennem Suzuki/If aftalen, skal man være fyldt 25 år og have 5 års ancinitet. Kan det lykkedes alligevel, skyldes det store bryster.

Dine muligheder er:
    1: Betal for den billigste kasko uden at pive.
    2: Kør med ansvar, og betal hvad det koster hvis du kører galt eller den bliver stjålet uden at pive.
    3: Start på en GSX650f. Kan garantere dig for. at de første par år, kan du alligevel ikke komme hurtigere rundt på en GSXR600/750 end du kan på sådan en. Og lakering og design får den til at ligne en racer for det utrænet øje. Desuden er den også til at kaskoforsikre hos If.

/
    Jesper

• #51   22. sep 2008 Ville nu nok til hver en tid hellere vælge en sv650 fremfor for gsx650f, der er da ihvertfald mere race over sv end gsx og det er jo det han går efter.

• #52   22. sep 2008 du kan kun forsikre den billigt (hmmn) ved en forhandler hvis han får lov til at financere den. så det er et ? om du har pengene kontant el alligevel skal låne i banken...

els køb en ældre gsxr til ca65 kg og smid ansvar på.. så kan man sku hurtig finde en brugt i tyskland meget billigt, hvis uheldet sku ske.

jeg fik dem til at overføre 7års skadefri kørsel i bil til mc.. så gik det.. men ville os bare ha min cykel, så må man jo betale prisen smiley

Kommentér på:
forsikring.

Annonce