{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svært at sælge !
  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 191
    #1   21. okt 2008 Jamen - Ja, det kan jeg sku heller ikke lige forstå, det jo nok bare ikke lige sælgers market p.t smiley

Nu har du godt nok skrevet "Kanon Begyndercykel"

Og jeg leder efter noget at starte på, desværre har jeg bare ikke lige 86.000 at starte ud for smiley

Men held og lykke med salget - bare tro på det, så kommer den rette pludselig forbi smiley

• #2   21. okt 2008 ja det er desværre sådan markedet er lige nu, der er for mange brugt maskiner i omløb

• #3   21. okt 2008 Tjaeeee, når man vælger en MC der findes 15 af på dusinet, så er man nød til at prissætte sin som den billigste og dermed medst attraktive. Især i det marked der er pt.
    Du har prissat din, for kun 10K under en ny...

• #4   21. okt 2008 Mon ikke finans krisen rammer Købere af MC på et tidspunkt? Så skal der nok komme salg i de gamle bikes igen.... (Håber jeg da....) Men ja en SV650 er der altså bare rigtig rigtig mange af, så den er nok ikke helt nem at komme af med igen...... Men held og lykke!!!

• #5   21. okt 2008 Måske "spiller" det osse ind at særsonen er ved at gå på hæld.

• #6   21. okt 2008 Nu vi er ved det, tror I så at en Yamaha XV 250 som denne, rettere denne:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16368
    Vil være til at komme af med for omkring 15000,-? Den har gået lige over 60.000 og kører fint og upåklageligt. Inden salg vil baghjulet blive skiftet.

• #7   21. okt 2008 Generelt ligger prisen 10.000 højere på DBA, men de har gået mindre.

• #8   21. okt 2008 Undskyld mig... Men jeg synes den er alt for dyr! Ved godt at det er en K8 med ABS og en lidt udstyr, men... alt det udstyr for du ikke en skid for, undskyld mit franske!

Og ligesom jesper siger så kan du få en helt ny for "kun" 10.000kr mere. Og din har altså kørt 9.000km.

Jeg fik min Gsx-r 600 solgt for nogle måneder siden og jeg fik 110.000 for den. Den var et år gammel og havde kørt det samme som din ca. Det er 35.000kr mindre end hvad en ny koster!

Min pointe er at du skal væsenligt længere ned i pris for overhovedet at komme af med den i år. Der er jo også kun halvanden måned tilbage af sæsonen...

• #9   21. okt 2008 Undskyld mig MIT franske men den er jo sådan set 14.000 billigere end en ny, og har du set hvad alle andre (med samme udstyr, alder osv) ligger til ???

• #10   21. okt 2008 Det er slet ikke umuligt at sælge, men tiderne med urealistiske høje brugtpriser er forbi. Desuden er årstiden bare ikke optimal til et "godt" salg.
    SV'eren er dog en populær model, så den er relativ nem at sælge. Selvom der er mange til salg, er der ligeledes også mange købere til den model. De mere specielle modeller er ofte langt sværere at sælge uden et kæmpetab.

• #11   21. okt 2008 Ok, så 14K under pris.
    Men værdien af dit ekstraudstyr er = 0kr.
    Pil det af og sælg MC'en originalt og sælg udstyret ved siden af.

• #12   21. okt 2008 Patty, hvis du har lyttet lidt til tonen herinde, så skal du nok regne med at give den væk gratis, den er jo AAALLLT for dyr (eller hvad siger de kloge?)... smiley

• #13   21. okt 2008 Min kammerat har i sidste uge købt en SV 1000 N K5 privat for kr. 77000 og min søn har lige købt privat en Ninja 250 08 for kr. 43000. sååå jeg synes at der sker lidt. Sæt prisen rigtig, når der handles privat imellem. ( så lavt som muligt ) så skal du se.......

• #14   21. okt 2008 Ja, det er jeg også lidt bange for. Og så må man jo tænke på at man kan få en "Virago 250" fra stort set enhver kinesergrill med respekt for sig selv. Gad vide om en japaner er til at sælge når man kan få en sprit ny kineser til samme pris..?

• #15   21. okt 2008 Emil -Sv650 til salg- [Odense] N

Jeg er da ligeglad med alle andre. Nu er det din vi snakker om, og nej jeg ville stadig ikke betale det du vil have...

Jeg "mistede" 50.000kr da jeg solgte min, men sådan er livet.
    Og igen vil jeg give Jesper ret. Ekstraudsyr = 0 kr...

• #16   21. okt 2008 Jeg ville dog heller vælge en ny og så købe mit egen udstyr hen af vejen. Sådan tro jeg mange har det især når der kun er tale om få 1000 kr forskel.
    Så er den NY - ingen andre har kørt på den og skamskudt den.
    (ikke at jeg siger du har gjordt det - men det kunne jo være)

Mange brugt priser er også all fro høje - selv om de ikke tro det. for nu har jeg set flere cykler bliver solg denne md. og det har nok været noget med stand og udstyr - men især pris i forhold til mc.

Og der er rigtiig mange SV til salg for tiden.

• #17   21. okt 2008 Sv'eren er også en fin cykel, men ja der er mange af dem og det gør det ekstra svært a komme af med dem. Min kammerat er sin Gsxr 600 i sort til salg. Den har kun gået 4000km og er til salg for 119.900kr. Det er 25000 under prisen for en ny, men alligevel har der ikke været en eneste henvændelse...

• #18   21. okt 2008 Emil -Sv650 til salg- [Odense] N

Hvorfor spørger du? Når du ikke kan klare de svar du får!! 14000,- under hvad en ny koster... Hvad ville du selv købe hvis du stod og skulle købe en ny?? hvis du kun skal give 14000,- mere for at få en ny med fuld garanti og sikkerhed for at den ikke er kørt af en røv /-:

De fleste vælger altså at købe en ny.. Men det er jo dig som bestemmer prisen, men det er jo køberne som bestemmer om de vil købe!! Prisen skal længere ned. Desværre.

• #19   21. okt 2008 Det er vel i bund og grund positivt at brugtmarkedet dykker lidt, vi har i aaaalt for mange år betalt kunstigt høje priser for brugte cykler!!!

Man må vel regne med en eller anden for for afskrivning når man køber nyt, der er og vil altid være et tab på biler og mc, alt andet ville da også være unaturligt !!!

Kim.

• #20   21. okt 2008 Patty. tror ikke din pris er helt ved siden af:-)

• #21   21. okt 2008 Der er kun en grund til man ikke kan sælge:prisen.Sæt den ned,alt kan sælges til den rigtige pris længere er den ikke

• #22   21. okt 2008 ned med prisen.. smiley

• #23   21. okt 2008 brugte cykler har været alt for dyre længe.. så der er på tide der sker noget.... og der er også ved og været så meget på markedet... men fx yamaha R6 som jeg kigger lidt på er folk stadig fulde... de tror at de kan få 80.. 90 for deres gamle 1999 der har fået 30.. 40 tusind når den billigeste 2007 står til 105... det lyder defekt...

• #24   21. okt 2008 tjaa Emil, jeg fik solgt min k7 som havde gået 7000km og som havde for 10.000kr mere udstyr end din, til.... 86000kr tadaaaa smiley

Udbud og efterspørgsel min fine ven... og eftersom jeg tror kun at enkelte købere som lige har fået kortet kunne finde på at slå SÅ sent til på året, så er din altså for dyr...

• #25   21. okt 2008 lån Marked | MC Marked-forsiden | Søg i Markedet | Opret annonce
    Annonce

Sælges: Suzuki SV650 SA K8 Hvid -SE PRISEN-
    Annonce

Suzuki SV650SA K8 Pearl White.
    Indreg. første gang 14 Marts 2008
    Kørt 9000 km.
    Service: 1k og 6k udført

Extraudstyr det får man ikke noget for jeg tror ikke du får den solgt til den pris det koster at køre på dyret service skal jo laves d vil nok kunne få mellem 75 og 80 for den

• #26   21. okt 2008 nypris - kørte km x 2,- = salgspris, derudover fradrag for evt. defekter.

udstyr desværre = 0,- pil det af og sælg det i løs vægt hvis du vil have penge for det.

De fleste har i den sidste periode belånt friværdi, ågerrentelån osv. for at finansiere MC'er, vintage-biler husombygninger osv, nu kradser krisen alle sælger ud og ingen tør at købe = faldende priser og stigende udbud, som igen presser priserne. Der vil ALTTID være en afskrivning, og den garanteret når du køber ny MC. Du skriver at du har sat den ned flere gange, må man spørge hvad du regnede med? (bil, MC, Båd o.lign er IKKE en investering, det er legetøj med afskrivning)

• #27   21. okt 2008 - Kedde
    "Nypris - kørte km x 2,- = salgspris" - den teori håber jeg ikke holder, for så er min mc ikke mange stykker rugbrød værd;-)
    99.995 - 48.000 x2 = 3.995,- for en '04 V-Strom...

• #29   21. okt 2008 jeppe, kurven knækker ganske vist når cyklen bliver en ældre sag som din, men det havde du nok lurret ;o) Men regner du da med at den er værd?

• #30   21. okt 2008 markedet er dødt og sådan er det bare.. ser du ikke nyheder eller læsser aviser,, Det gælder alt brugt biler, huser mc osv osv osv,,
    Men nu har du da lavet lidt opmærksomhed om din profil ved at lave sådan et indlæg her som du sagtens kunne have fundet svar på i søgefunktionen..

• #31   21. okt 2008 -Kedde
    Nu vil jeg ikke kalde min en ældre mc, men der er man jo så forskellige. Jeg vil tro min er 55-60.000,- værd, hvis den skulle sælges nu.

• #33   21. okt 2008 Jeg syntes stadig ikke min Honda fra '83 er gammel. Den er jo med el-start, overliggende knast, og blinklys. Det må i sandhed betragtes som en moderne motorcykel! Eller hvad..?

Ej, jeg må indrømme at jeg er rigtig glad for ældre maskiner, for langt de fleste af mine drømmemaskiner kan anskaffes for mellem 30 og 80 tusinde kroner... Ja, det er ikke os alle der ser skønheden i en Ducati 1098 eller en Ultra Classic ElectraGlide...

• #34   21. okt 2008 Patty V... din pris er sq helt fair det skal du nok få for den men find lige et andet sted at sælge den da jeg har en i marked til 25 K ...lol...

• #35   21. okt 2008 Hvis jeg antager at nyprisen for en Honda CB 650 fra '83 er omkring 70.000, så vil regnestykket se sådan ud:

70.000 - 160.000 = - 90.000,-

Nogle jeg kan betale 90.000,- for at afhente min Honda?

Håber du kan tage lidt pjat, Kredde smiley

• #36   21. okt 2008 synes der er en del piveri over brugtmarkedet...men man skal jo huske at det er tve-ægget sværd, hvor nye mc også er blevet billigere, hvilket jo er fedt for alle...

generelt har afskrivningen på mc'er jo også været fuldstændig urealistisk lille set i forhold til biler... men de tider er heldigvis ved at være forbi nu, hvilket er godt for dem som kan "nøjes" med brugte mc...

til dem der stadig piver over at markedet er helt dødt, så har jeg et alletiders salgstip...prisen skal ned, svære er det ikke!!!!

• #37   21. okt 2008 Røv med dig, Junior... Hvis det er kan jeg godt tage den i bytte med din Triumph, hvis du lige får den omlarkeret.. Hehe. Kan være man kan sætte den op til 18-90.000 smiley

Under alle omstændigheder kommer den ikke tilsalg før foråret, så du må lige skynde dig Junior.

• #38   21. okt 2008 - Patty
    En CB 650 kostede kun 33K i '83, så du skal af med over 120.000 danske skatteramte kroner til mig, når jeg kommer forbi og henter den i morgen:-D

http://www.sydfynmc.dk/indexdele/mcdatamenu/hondaaargange/1983/cb650.html

• #39   21. okt 2008 Patty V
    Det tager jeg helt roligt den er 11 år nyere end din og har kørt 40.000 mindre så den skal koste over 20K plus den spiser ingen brød imens den står og hviler sig i stuen ;o)

Men jeg er ret sikker på du nok skal få de 15 for din , det er jo en kanon bllig og god starter cykel (til en pige) deee gas ;o)

• #40   21. okt 2008 Kredde se lige her
    Daytona 675. nypris 192.900 kr - 2 x10.000 km = pris 172.900
    yes yes hvornår kommer du og henter den ???????????

• #41   21. okt 2008 Ja, det kan sq godt være, men pga folk er lang tid om at finde ud af hvad deres mc i "virkeligheden" koster så hopper folk som mig selv fra. da jeg for 1 måned siden skulle ud og købe cykel kiggede jeg på cykler til 103k max, og jeg havde bla kig på denne http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=42463 men pga prisen på, ja jeg mener den var 115k på det tidspunkt, hoppede jeg fra. Den havde ellers alt det jeg gerne ville have pc3 udstødning, kørt ind osv. Så det er om at finde den pris man kan tåle, og så have lidt tålmodighed smiley

• #43   21. okt 2008 Haha i ka' sgu bare købe sådan noget gammelt lort som vi andre køre på, det holder sgu prisen ;-)..... men seriøst: super godt at brugtpriserne er på vej ned, men self. ærgeligt for dem der risikere at sætte mange penge til.

• #44   21. okt 2008 Jeppe, så har jeg sku alligevel ikke råd til at sælge, beklager.

• #46   21. okt 2008 hmm det er heller ikke heeeelt vildt heldigt at man kan læse følgende i dine logmenter:
    "endelig skete det! Min første wheelie - og et par mere. Fedeste følelse!"

mvh Jesper

• #47   22. okt 2008 sæsonen er snart slut, der re jo heller ikke ligefrem det bedste tidspunkt at sælge på smiley

Kommentér på:
Svært at sælge !

Annonce