Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nummerplade på siden?
  • #1   23. okt 2008 Ved ikke hvor mange betjente som går op i det.

Men det ER IKKE lovligt. Der er kommet en ændring/tilføjelse til loven, hvor det direkte står, at nr. pladen skal sidde bagpå.

Bøden er 500 kr.

• #2   23. okt 2008 Jeg forstår det ikke. En chopper med pladen på siden af hjulet er det ikke bagpå? Bare den sidder lodret og der er lys på kan jeg ikke se problemet. Men fightere med pladen monteret inde bag dækket i bagskærmen kan jeg måske godt forstå de ikke brydder sig om.

• #3   23. okt 2008 Direkte fra registreringsbekendtgørelsen: Motorcykler og påhængskøretøjer skal dog kun føre en nummerplade, der anbringes bagpå.

• #4   23. okt 2008 Morten S: Nej, ude på siden er ikke bagpå. Mener faktisk at der er kommet en tilføjelse, hvor der står, at den ikke må sidde på siden, men kan ikke lige finde det.

Hvis du står på den ene side, af cyklen, så kan du ikke aflæse nr. pladen, men ja, det er vist i afdelingen for "flueknepperi"

• #5   23. okt 2008 Som stig skriver, skal den sidde bagpå. Der er krav til de vinkler hvorfra den skal kunne ses. Og når den sidder på siden dækker baghjulet for en stor vinkel.

• #6   23. okt 2008 Havde egentlig forstået det sådan at nr. pladen godt måtte sidde på siden, men at baglygten skulle sidde "bagpå", men jeg har åbentbart taget fejl(er ikke første gang:-))
    BTW. jeg har nrplade på siden, og har ikke "hørt" noget endnu, men har godt nok heller ikke kørt så meget efter den kom derned.

• #7   23. okt 2008 Ja ok. Det havde jeg ikke lige tænkt over det med vinklen.

• #8   23. okt 2008 Kenneth + andre.

Der er jo masser af love og regler for dit og dat, men ofte viser det sig jo ikke som det store problem i praksis.

Ja, du kan godt risikere at løbe ind i en betjent, som skriver dig for et eller andet, som du finder latterligt, men som er en overtrædelse, mens andre vælger at lukke øjnene. Sådan vil tingene altid være.

Love er love og de er til for at blive overholdt. Ikke altid vi er enige, men så må vi prøve at påvirke de folkevalgte. Jeg ønsker f.eks. at hastighedsgrænsen ikke er gældende for mig, men indtil videre, så må jeg prøve at overholde den, indtil jeg får amnesti jf. færdselsloven c",)

• #9   23. okt 2008
    Stig (KBH) N: tror du kommer til at vente MEGET længe på det amnesti:-) men du har ret, der er nogle regler og vælger man at bryde dem må man jo bare betale.

• #10   23. okt 2008 Stig
    Du skal nok ikke regne med det blir i denne sæsson du får amnesti.. smiley
    Bare så du ikke går og glæder dig uden grund.

• #11   23. okt 2008 Er blevet stoppet 2 gange i 2008. Den ene gang uden lys foran og en anden gang for ikke at markere til højresving. Begge gange stoppet af bil.

Det har aldrig været et problem at nummerpladen sidder på siden. Jeg har heller ikke hørt noget for mine dragpipes. Men har indtrykket af, at mc betjentene er meget værre...

• #12   23. okt 2008 Min cykel er synet med nr. pladen siddende på siden

• #13   23. okt 2008 plad på siden er lovlig den skal sidde bag bagakslen og være synlig bagfra vi har lige haft en betjent oppe i kluben og fortælle om regler og love og pragraffer på mc og knalert

• #15   23. okt 2008 Hvornår er det blevet ulovligt fik en vs 800 synet her i sommer og synsmanden nævnte ikke et ord om den så den er synet sådan

• #17   23. okt 2008 Henrik (Aalborg) S, lad os nu lige se den på gaden i DK først (med nummerpladen på siden). Og mht betjentbesøg i klubben i Farsø, så er det da sørgeligt, at han ikke kender loven. Jeg har læst den samme bekendtgørelse som Stig N og der er kommet en tilføjelse i slutningen af sidste år, der direkte siger, at nummerpladen IKKE må sidde på siden af mc'en. Læs iøvrigt min spændende tråd om netop dette emne ;o):

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=67846

Hurra for Forumsidens søgefunktionen - synd den ikke bliver benyttet. En god dag til alle!!!

• #18   23. okt 2008 Og til dem, der stadig tvivler - her er linket til bekendtørelsen:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20070156705-regl

Læs § 70, stk. 2

• #21   23. okt 2008 Martin, du kan godt læse, ikk?? Så prøv nu at læs sidste linie i § 70, stk 2 :

Nummerpladen må ikke monteres på siden af køretøjet

Hvis du nu også vil til at diskutere, hvad "på siden" af et køretøj er, ja så gir jeg op.....

Og nu, da du selv bringer vinklen på banen, så står der i § 71, stk. 2 : skal anbringes i lodret eller næsten lodret position......45 graders vinkel, som man tit ser på gaden, er vist ikke "næsten" lodret, eller???

• #22   23. okt 2008 Ok Martin, fik vist overfortolket dit indlæg - du snakker kun om vinkel (selvom tråden handler om placering på siden), fair nok - my bad!!!!!!!!

• #23   23. okt 2008 Det er da muligt det er ulovligt bare mærkeligt de syner dem uden at side det mindste så og politiet har da set min op til flere gange de har heller ikke nævnt noget

• #24   23. okt 2008 Kan nu ikke lige se det fede i sidemonteret, der er i mine øjne mere harmoni og ro i blikket, når den er symetrisk bagfra. Altså uden der sidder en plade i den ene side, og intet i den anden side.

• #27   23. okt 2008 Martin, jeg læste netop dit indlæg igen.......derfor skrev jeg også: fair nok - my bad (på dansk: beklager).

• #30   23. okt 2008 jacob B, den nye bekendtgørelse er fra d. 20/12-07. Det er her første gang man direkte skriver, at nummerpladen ikke må anbringes på siden af køretøjet. Så en dom fra før 20/12-07 danner ikke længere præcedens..........

• #31   23. okt 2008 den rigtige plads er på venstre side og så langt fremme at det er umuligt at læse hvad der står på den når du bliver blitzet for at køre for stærkt
    aiiiiiiiiii ved ikke om det er derfor men tror at det godt kan være en af de ting der gør at de vil have den bagpå

• #32   23. okt 2008 HenrikCNR, det link du har smidt giver mig en tidligere, ikke længere gældende lovbekendtgørelse... Der står jo "Historisk" i vandmærket.

Dette er den nugældende: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=120450

Men der står stadig det samme i §70, stk. 2 smiley

Ville bare lige gøre opmærksom på "vandmærket" smiley

Kommentér på:
nummerplade på siden?

Annonce