Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor langt køre man i snit på en kæde
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #1   3. nov 2008 Hvis det er en god kvalitet kæde og tandhjul, og er det blevet vedligeholdt ordentligt, så er 30.000 kilometer intet problem på et kædekit.

Når jeg siger kædekit, betyder det at man ikke skifter KUN kæden eller KUN tandhjulene, men det hele på en gang.

Min har kørt 63.000 kilometer og har lige skiftet til mit tredje kædekit, som jeg så kører de første kilometer med i 2009.

• #2   4. nov 2008 Jeg har også hørt 25 - 30000 Km men ville lige høre andre
    Så er der jo dem der siger den skal smøre hvær 3 gang man tanken men det er vel også meget forskelligt.

• #3   4. nov 2008 Vil lige høre herinde, overvejer at skifte kædekit på min her til vinter. men hvordan ved jeg om det gamle er dødt? hvilke ting skal man primært kikke efter?

• #4   4. nov 2008 Hvis tandhjulene er "spidse", hvis kæden er "slap" i det,-kan give sig fra side til side og hvis, når du drejer hjulet, så kæden kører rundt, og den ikke er lige stram hele vejen rundt, så er det ved at være tid at skifte smiley

• #5   4. nov 2008 bare vent til der bliver hul i blokken , så det på tide at skifte

skifter når jeg begynder at kunne mærke en irriterende vibrationer i fodhvilerne og kan se kædeledende er slappe og andre er for stramme /stive led

• #6   4. nov 2008 Alexander. Hvis det er en original kæde der sidder på din, så skal du måle længden af 10 led. Den må maksimum være 150 mm.
    Du kan læse mere om hvordan du gør og hvordan dine tandhjul skal se ud her.
    http://www.carlsalter.com/.manuarlz/Yamaha_SZR_660_%2795_service_manual.pdf

• #7   4. nov 2008 Jeg har på nuværende tidspunkt kørt ca 20.000 på et kædesæt på min Kawa GPz 1100, og den er langtfra slidt. Pt har jeg kørt ca 11500 km på min V-Strom 1000, og har stadig til gode at foretage den første justering. Er begyndt at trænge en lille smule, men ikke noget, der ikke kan vente, til det bliver vinter og den skal sættes ind!

Jeg er en flittig bruger af kædespray, og bruger som minimum 1 dåse om året. Som hovedregel, må kæden ikke blive tør, og den skal smøres når den er varm. Altså når du er kommet hjem. Kører jeg i silende regn, eller hvor asfalten er så våd, at det plasker, smører jeg ved hver optankning!

• #8   4. nov 2008 SpiRiLLeN pÅ CoKe. :</ . - Irriterende vibrationer i fodhvilerne? så har du vidst ikke prøvet en szr smiley heh
    Men tak for svarene.

• #9   4. nov 2008 jo har endda ejet en af slagsen , samme der
    men èn og to cylindrede slider gerne lidt mere på kæderne end 4 cyl pga trækket ........ fordi kæden får mere slag end træk

• #10   4. nov 2008 Okay smiley heh

Kommentér på:
Hvor langt køre man i snit på en kæde

Annonce