{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Mike L
Mike L
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 24

Honda CB eller Kawasaki Z {{forumTopicSubject}}

Hey til alle i forummet.
Er nybegynder her i forummet,men har fundet ud af at folk herinde e rmeget seriøse,så håber i vil hjælpe mig lidt..
Jeg begynder med kortet her til foråret,og er allerede nu på udkig efter en cykel.

Jeg elsker old school cykler,og ville gerne have enten noget Honda CB 650/900 eller Kawa Z 650/900/1000..

Er der nogen af jer derude der har noget arfaring med de her cykler,og kan komme med ris&ros til de forskellige modeller?
Jeg har ca 30k at gøre godt med,måske lidt mere smiley

Men hvis nogen ligger inde med noget info på de forskellige cykler,eller kender nogle gode sider,så post lige smiley
Og har prøvet google,men syntes ik jeg kunne finde noget ordentligt..

På forhånd tak gutter--
Mike

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CB eller Kawasaki Z
  • #1   7. dec 2005 du skal kun købe de gamle hvis du har mange penge til rep eller du er god til at rode med mekanik

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#2   7. dec 2005 Når man køber gammel cykel så vil der altid være lidt reperationer,men er i skibsmontør lærer,så er vant til at rode med mekanik.
    så det skal nok gå..

Takker for linket Morten,rigtig fed side.
    Man begynder at ærge sig over man ikke har flere mønter..
    Det er nogle fede cykler der er tilsalg..

kom frit frem gutter,der er ik nogle der kører CB eller Z der kan komme med nogle gode råd

• #3   7. dec 2005 Hej
    jeg kan jo ikke just sige at jeg ved så meget om hvordan de køre. men tilgengæld kan jeg fortælle at motorene på Cb og Z er stortset den samme motor, dog med forskellige skjolde selvfølgelig.

Cb og Z modellerne har jo nogle fantastiske muligheder for at bygge om ( som du jo kan se på mit projekt )

Men jeg må jo nok erkende at Honda er noget lettere at skaffe dele til. og Honda´s motore køre nok også lidt længere.

men alt i alt så er det vel en smagssag smiley

Men synes nu du skulle vælge en zér *GG*

Mvh Rune

• #4   7. dec 2005 Tjaee, der er mere kult omkring Kawa'erne, men Honda'erne er som Rune skriver, nemmere at finde dele til. Og CB650 er en ganske solid motor. Har ikke hørt om nogle typiske fejl ved den motor...

Vælg ud fra din egen smag.

Men lyt ikke til Jonas, for en velholdt Z650/CB650 kræver ikke flere reperationer end en ny GS500...

/
    Jesper

• #5   7. dec 2005 tjek mine udfordringer og find svaret.......:)

• #6   7. dec 2005 jeg er selv helt ny i gamet. Mit budget var det samme som dit. Jeg fortryder ikke købet af min Honda. Jeg fik pappet i aug. 2005 og har kørt små 6000 km på 4 mdr. Der har ikke været nogen uforudsete udgifter med mc´en andet end et fuldstændig eksplodert benzinbudget smiley Jeg har smidt et stort service efter den med ventilstilling, knastkæder, karb osv. Jeg kan varmt anbefale Honda CB750F selvom det ikke helt er den model du søger. Held og lykke.

• #10   8. dec 2005 jesper ... det er jo bare lige det med at finde en velholdt maskine fra den tid af. selvom den ser fin ud uden på kan det jo godt være smadret inden i og det skal du have lidt maskin forståelse for at finde ud. det er godt nok ikke et problem i miks tilfælde. desuden skal du, hvis ikke du har skiftet til elektronisk tæning, justere platinerne på de gamle der en gang i mellem og det kræver da også lidt fingersnilde. men hey jeg syntes også det er nogle fede maskiner

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2005

#11   8. dec 2005 Det lyder helt sikkert til,at der er massere af positive ting ved de gamle slidere..
    Men som Rène siger,så er affjedring og bremser nok ikke det bedste på sådan en gammel svend!
    Men en skønhedskur med anden forgallel med store skiver,anden forfælg,bagfælg en anden bagsvinger,samt noget opdateret affjedring..
    Men man skal dog ikke pille ved det gamle design...

Men beslutningen er dog svær,men er blevet mere og mere hooked på en cb900 boldòr smiley

Jeg er faldet over en anden cykel,en Honda CBX 650 med kardan og hydraliske ventiler,så det er nok bare en slider..
    Er der nogen af jer der kender noget til denne model?
    Den skulle vist ikke være importeret til DK..

Men tak for alle svarene.
    Mike..

Kommentér på:
Honda CB eller Kawasaki Z

Annonce