{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Lidt spørgsmål! {{forumTopicSubject}}

Hej drenge!

Jeg har lidt spørgsmål ang min SP1er:

Jeg er blevet fortalt og har også læst at man med fordel kan fjerne en klap af en slags i undsugningen for at få lidt mere power. Nogen der kan be-afkræfte eller har gjort det selv?

Endvidere har jeg læst på nogle af de udenlandske forums at man med en PC kan vinde en del performance og køreøkonomi på brændstofsiden. Erfaringer? Jeg kører med Akra potter. Ved ikke om der er KN fitler på. Ikke haft den skilt ad der endnu.
Giver det noget med sådan en PC til min opsætning eller er det bare bling at sige man har en PC på?
Kører I alle med det?

Erfaringer og gode råd modtages gerne. smiley

Jeg har nu kørt på den i 3 uger snart, og jeg synes smilet blir større og større. Dog tror jeg godt den kunne trænge til at komme en smut forbi og blive justeret. Deraf mit spørgsmål ang om jeg skal ofre de par tusinde på en PC.

Mvh
Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt spørgsmål!
  • #1   14. maj 2009 Ok, C4. Kan du komme med en uddybende? Jeg kender da flere der har kørt uden PC

  • #2   14. maj 2009 "Klappen", også kaldet Flapper Valve, medvirker til et hul i effektkurven mellem 5500 og 6500 omdr., hvor den reducerer hullet i indsugningen til en 1/3. Klappen er monteret bl.a. på grund af støjreduktion. Du kan nøjes med at afmontere vacuumledningen til "dåsen" under speedometret, og lukke hullet i slangen med en skrue eller lignende. Herefter reagerer klappen ikke. Hvis du vil spare lidt vægt fjerner du også dåsen slanger ventil m.v.

    PC samt en rulning og nyt map er næsten et must, og giver en hel anden kørbarhed. Uden PC kan SP1'eren godt virke lidt on/off-agtig ved gasgivning. Det mærkes specielt ved bykørsel, men bestemt også ved gasgivning ud af sving, hvor det er vigtig at have fuld kontrol med gassen. Du kan måske hente 2-4 hk på toppen - altså umærkeligt i det daglige, men i midterområdet kan det give helt op til 10-12 hk.

    KN-filtre er spild af penge. I bedste fald mister du ikke hk ved at montere dem. Der findes dokumentation på US-fora på dette.

    Med en PC + fuld Akrapovic kan du forvente omkring 125 hk på baghjulet, mod 115-120 som standard.


  • #3   14. maj 2009 Allan B:
    Mange tak for dit udførligt og velskreve svar på mine spørgsmål.

    Jeg vil prøve at afmontere slangen til vacuumdåsen til at starte med og så se hvordan det kører. Er det ligetil at fjerne klappen i indsugningen eller er det en større operation?

    Jeg har lige netop de vanskeligheder med at håndtere den i bytrafik og sving som du beskriver der. Den er ikke specielt nem at holde glidende i bytrafikken og kan være uhyggelig i sving ved hurtig nedgearing og dertil gasgivning.
    Jeg vil helt sikkert have undersøgt de finansielle muligheder for at få en PC på. Ved du om der er kommet en ny version PC eller er det bare varm luft? Synes at have hørt det ude i byen.

    Jeg har også vurderet at KNfilter er spild at tid og penge.

    Kommer du til træf Allan eller hvor kan man evt løbe ind i dig? Jeg smider dig lige en PM.

    Mvh
    Rasmus


  • And J
    And J Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 5
    #4   14. maj 2009 Hej Rasmus
    Kig under mods på linket herunder. der kan du se hvor svært det er.
    http://www.rc51.org/
    Anders


  • #5   14. maj 2009 Tak for dit heads up, Anders. smiley
    der er jo en masse spændende læsning derinde.


  • #6   14. maj 2009 Hvis du ikke har værkstedsmanual, kan du hente den her http://allanbojesen.dk/?Min_VTR1000_SP-1:Download + lidt andet guf.

  • #7   14. maj 2009 Der er kommet en ny PC - 5 mener jeg den hedder, men den passer kun på 09 cykler og er noget mere avanceret. Men har læst at de vist ikke er uden problemer. Hvorom alting er - du skal bare have fat i en PC III usb, og en tur ud omkring FV Motor i Borum - så kører det for dig smiley

  • #8   14. maj 2009 Det er nemlig lige hvad jeg skal Allan! smiley Men køber nu nok PC'en derude også. Det må lige blive når der kommer lidt mere økonomisk overskud. Sgu ikke sjovt at være lærling og skulle forsikre en SP1er. smiley
    Tak for dit link til værkstedsmanualen. Jeg har den både på tysk og engelsk. Kigger lige hvad der ellers ligger af guf.


  • #9   15. maj 2009 Har fået fjernet det hele samt nye filter samt pc, ja og hold kæft hvor er der forskel..... Men vil ikke sige benzin økonomi er bedre... smiley

  • #10   15. maj 2009 Det er AH-Racing som har lavet mit og det kører bare derud af... Han ved hvad der skal gøres ved dem.... Er bare ovenud tilfreds med min.

  • #11   15. maj 2009 Jeg var lige forbi FV Motor og bestille tid til map, rul og pc i dag.
    Så kurven på din Allan, det så jo lækkert ud. smiley
    Finn anbefalede at få KN filter på, så skulle der ske ting og sager.

    Mvh
    Rasmus


  • #12   16. jun 2009 Hvor kan man få en ordenlig kobling, kan det passe, at man skal bruge en kobling om året, hvor kan man få noget der duer, altså komplet kobling, samt fjeder.

  • #13   16. jun 2009 Hvad med at lure på en slipperkobling? Ved at fælleskøbgruppen herinde er ved at kigge på hvad det skal koste hvis vi er nogle stykker der køber sammen.

  • #14   16. jun 2009 1 kobling om året!!!! Har aldrig hørt at koblingen er et problem.
    Enten kører du 50.000 km om året, ellers vil jeg sige du skal ændre din kørestil eller motorolie. Kører du en del bykørsel i for højt gear vil du ubevist file en del på koblingen. Selv bruger jeg kun 1. og 2. gear i bykørsel (50-60 km/t). Hvis du bruger/har brugt en moderne bilolie med masser af friktionsnedsættende stoffer, vil du opleve at additiverne (typisk teflon) sætter sig på koblingspladerne og gør dem glatte. Jeg vil dog tro at en totaludskiftning både begge typer koblingsplader vil kurere koblingen - forudsat du bruger en ordentlig olie. Hvilket vil sige at olien skal være JASO certificeret.


Kommentér på:
Lidt spørgsmål!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce