{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Produkter {{forumTopicSubject}}

Valg af indmad i forgaffel og bagdæmper er en tillidssag...

Der findes forskellige mærker og produkter som kan retrofittes mange forskellige motorcykler, afhængig af behov og pengepung...

Den viden jeg er blevet bekendtgjort i er at produktions tollerencer og kvalitet svinger meget, meget lidt, når vi taler om Öhlin, Hyperpro, White Power og Wilbers... de sidste tre produkter er faktisk produceret af samme slags materialer og efter samme "regneformel"... de samme stempeldiametre og div diametre i huse og andre detaljer er de samme......

Der hvor produkterne kan adskille sig fra hinanden er i den rådgivning og produktservice der følger med produktet...... kvalitetsmæssigt er de stort set ens produceret......

Så at vælge det ene frem for det andet, bør være et spørgsmål om pris, servicemulighed/geografisk placering evt. og rådgivning i forhold til problemer ved opsætning og brug af produktet.

Nogle producenter sværger til liniær fjedring, dvs. fjedre der IKKE ændre karakteristik under brug, og andre anvender helst progressive fjedre som blir hårdere i takt med at de sammentrykkes...

Når et produkt vælges, bør køber afdække sit behov, og derudfra gå i dialog med forhandlere/importører af de respektive produkter, og derigennem vælge hvad der er bedst for dem....

med venlig hilsen Mikael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Produkter
  • #1   8. sep 2010 På min baneged, valgte jeg vinteren 2008, at montere Matris på, da den org. affjedring var helt fucked up.
    Valget faldt på Matris. Hvilket skete af økonomiske årsager og value for money, samt fordi jeg ville prøve noget andet, end det alle andre køre rundt med.
    Matris F05-R, 25mm fork cartridge [FH201R]
    Matris F05-R monoshock [MH204.07R]

    Efter en del hjælp med at få det justeret det ind, virker det intet mindre end perfekt, mit dækslid er minimalt, og jeg har stor føling med cyklen smiley

    Spørgsmål!
    Hvor ofte bør vi servicere affjedringen!?

    Mvh Michael, affjedrings novise ;o)


  • #2   8. sep 2010 Nu citerer jeg Wilbers.....

    Hvert andet år på gademotorcykler, dels for at holde de 5 års garanti, dels for at få udskiftet den olie enhederne indeholder, de bliver "slidt" dvs. skum dæmpende additiver, viskositets bevarende additiver, bliver "slidt ned" og enheden vil ændre sig i karakteristik....

    Til race..... Hver vinter!!

    og det er efter egen erfaring....

    Med venlig hilsen Mikael


  • #3   8. sep 2010 Jeg har netop af samme årsag som efter følgende service mulighed af affjedrings komponenterne valgt Bitubo til min banecykel.

    En af forhandlerne kører med i samme serie som jeg så det vil gøre det noget nemmere at få klarlagt de problemer der eventuelt måtte være.

    Samtidigt med at man også kan få skiftet fjedre så man har den der passer bedst til bane/cykel. Dejligt.

    Glæder mig allerede til at komme igang med at køre med det. For det er lige blevet bestilt i sidste uge.


Kommentér på:
Produkter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce