2.089 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
enduro cykel, hvilken?? enduro cykel, hvilken??
Så havde man det lige mega sjovt på sådan en bmw GS 650 f indtil man fandt ud af prisen... så nu jeg skq lidt lun på en enduro cykel.. og bedre endnu, damen er med på ideen med en mc ferie, så nu det med at købe en inden hun får en bedre ide!
Men hvad skal jeg have?? har i nogen erfaringer med nogle modeller? noget jeg skal gå mere efter end andet?
budget er omkring 60.000
bare lige sådan, jeg har prøvet en AFRICAN TWIN sidste år bare for sjov, jeg er 164 høj, forestiller jer bare selv billedet da jeg skulle op på den
tak for alt hjælp
0 synes godt om
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 3 Emner: 76 Svar: 699
mar 2006
jun 2006
Husaberg.. fra 2004
Meen du kommer nok til at gå på kompromis, hvis du også vil køre transport.
mar 2006
jun 2006
Glemte selvfølgelig Honda Crf modellerne, samt yamahas Wr modeller.
Så er der selvfølgelig også Suzuki Drz, men den skal du nok snakke med Mathias om.
mar 2006
jun 2006
En xt kommer du dæleme til at svede over. Tung tung tung
jan 2005
Følger: 163 Følgere: 146 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.664
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.833
Som Anders er inde på giver det ikke rigtig mening at nævne ordet "endurocykel" i samme sætning som "bagsædepassager".
Det du søger går under det temmelig misvisende navn "rejseenduro" - misvisende fordi det nærmest ingenting har med enduro at gøre. Men AT'eren som du selv nævner vil være et godt bud. Selvom den nok er lige til den høje side for dit vedkommende kan man nu komme langt med at sænke den i affjedringen og pille noget af polstringen ud af sædet.
Du kan også kigge på Pegaso, Ténéré, Super-Ténéré eller DR 750/800. Fælles for dem alle er dog at de ikke er særligt velegnede til offroad.
DRZ ville jeg end ikke overveje til en ferie med kæresten bagpå - i hvert fald ikke hvis du har planer om at beholde hende
Og når nu vi snakker LC4, så kan jeg faktisk ikke helt huske hvor godt polstret sædet på en 640 Adventure er - men hvis du kan få lokket tøsen med op bagpå sådan én er det nok ikke noget dårligt bud på det du søger. Under alle omstændigheder er det den mest offroad-duelige af de maskiner jeg har nævnt her i tråden.
Snak evt. med Thomas fra Vejle, det var ham der købte Rasmus' gamle Adventure. Han har vist kørt lidt rundt med hans kæreste bagpå, så vidt jeg lige husker.
Tag evt. et kig på offroadrevyen her:
http://www.tenere.dk/off-road-revy/
og stik hovedet indenfor på TKD's forum:
http://www.tenere.dk/forumnew/
Der vil du finde masser af brugbar information. Og jeg kan garantere dig for at du ikke er den første der har stillet netop det spørgsmål
Mvh Mathias
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.833
Men det er vel egentlig også rigeligt
enduro cykel, hvilken??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside