{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor går ud
  • #1   16. feb 2011 er det ikke kobling den her gal med så?

  • #2   17. feb 2011 Hej Nicolai jeg ved ikke den synes at virke perfekt og der er nok hydralikolie på men tak

  • #3   17. feb 2011 Går den ikke bare ud, når du lader den løbe op i omdrejninger og derefter pludselig slipper gassen?



  • #4   17. feb 2011 eller hvad med støttefods kontakten ?? eller er det ik så pludseligt den går ud ??

  • #5   18. feb 2011 Hej allesammen til Knud nej jeg har bestemt ikke omdrejninger på, og Martin nej der er ikke kill switch på støttefod heldigvis....

    Nej jeg tror hun bare trænger til lidt opmærksomhed og ikke mindst lange køreture ligesom os andre hehe iguder jeg er træt af vinter.

    Det bliver 4 sæson på hende nu har kørt 31000km ialt problemet startede sidste år men det er ireglen intet problem jeg skal bare være opmærksom på at hun kan finde på det, for hun har aldrigt kørt bedre end nu.

    Forresten har i været inde på min hjside ? i er altid velkommen og tak for svar .mvh John


  • #6   18. feb 2011 John J

    Grunde til at jeg spørger er, at mange mennesker faktisk har deres V2 til at gå for lavt i tomgang. Når man så slipper gassen, vil motorens inerti medføre, at maskine for et lille skud federe blanding, hvilket får omdrejningstallet til kortvarigt at falde lidt. Går den så lidt lavt i forvejen, går den ud!

    Det kan simpelthen også skyldes kulden, så maskinen simpelthen ikke er ordentlig varm.

    NB! husk lige at lade maskinens tomgang være høj nok til at den også smører knaster og ventiler. V2 erne kan sagtens gå i tomgang, der er så lav, at det bliver et problem at presse olie helt op.


  • #7   19. feb 2011 tak Knud jo det var forbistret koldt da vi prøvede her sidst med kold motor men den har også gjort det før sidste år ved driftvarm, den får lidt xtra benz nu, jeg skruer lidt op på tomgang alligevel det lyder som en god ide tak

  • #8   19. feb 2011 OK, læg lige mærke til om den kommer til at trække ujævnt ved lave/mellemomdrejninger, når du har drejet på skruen. VS maskinerne har en mekanisme, der skulle fastholde synkronisering ved tomgangsjustering. Efter min opfattelse virker dette ikke aktid godt, og så kan du risikere, at tabe synkronisering. En VS i stadard opsætning har ret ofte behov for synnkronisering.

    Jeg kan et lille kunstgreb, der fastholder synkronisering meget bedre, men så kan du ikke længere frit lege med tomgangsskruen. Boer du i farvandet (Sjælland) skal jeg gerne modificere den i sommer.


  • #9   20. feb 2011 Hej Knud det er 3 år siden den blev synkroniseret,jeg har faktisk aldrig testet det,dengang var service meget dårligt,til gengæld var den dyr....jeg endte med at lave alt selv,( olieskift ventiljust mm.) jeg vil have god varme på motor nu her, så teste ved at hive kabel af hver cylinder hvor jævnt hun går jeg tror den forreste cyl arbejder mere,

    1000 tak for tilbudet det er bestemt ikke udelukket og især om sommeren, så ville jeg have mit gode telt med, og køre lidt rundt, jeg har aldrig kørt på sjælland før.Igen tak for tilbudet.


  • #10   20. feb 2011 Den er gal! som jeg troede fik jeg ret ,forreste cylinder arbejder noget mere end bagerste fik varmet op til 80`olietemp forreste cyl havde mere end 100 omd mere end bagerste desværre.
    Jeg fandt også ud af at jeg skal have et varmeskjold på forrøret jeg brændte 2 huller i min køredragt surt show, brændte mig heldigvis ikke.

    Måske pakker jeg forrørene ind i udstødnings bandage det virker jo fint på HD så hvorfor ikke lille trudy ? hehe


  • #11   20. feb 2011 Hej John

    Har læst lidt om dit problem,og har lige set hvordan en kammerat havde skiftet tændrør og troded at alt bare var ding dong..Men det viste sig at det ene tændrør var der en fejl i hvilket gjorde at den gik meget ujævnt så på at sætte et gammel tændrør i skiftetvis cyl.1 og to...
    Jeg gør noget andet for hele tiden at holde min 1400 fit for fight.Jeg fik en gang at vide fra en god kammerat at hvis man en gang om året tanker 2 tanke Shell Vpower skulle det rense hele møllen indvendig..
    Syntes det virker ok..
    Med hensyn til huller i tøjet har jeg en god skrædder der har syet noget tykt læder på der hvor udstødninger rør ved...


  • #12   20. feb 2011 Den knallert skal slet og ret synkroniseres:-) Det er en af de få ulemper ved VS maskinerne - det at motoren faktisk er to helt uafhængige motorer, der trække på samme krumtap giver den en rigtig god sjat kraft, men til gengæld skal den synkroniseres.

    Du lan snildt smide tape på rørene, men det gør ikke meget forskel, idet den er født med dobbeltrør:-)

    At du har brændt dine bukser siger mig bare at du nok har fremrykkere på, så kommer venstre underben tæt på afgangsrøret. Lad bare varmeskjoldet sidde og synkroniser dyret med det på, så går det fint:-)


  • #13   21. feb 2011 Hej Søren og knud jeg trækker hen mod Knud må jeg erkende, tændrør er nyt selvfølgelig og jeg har aldrig haft et def. til mc.
    Jeg HAR betalt for at få den synk troede alt var OK men hvad det er jo historie.

    Har også prøvet vpower på den ca.2 år siden, kunne ikke mærke nogen forskel, det der for mig har virket er en tankfuld på motorvej den ene vej -tank- for så at køre hjem igen det virker. og sikke en lyd der også får bagefter.

    Hehe dragten er en vinyl type og det er kun tykkelsen af kraniet der er i vejen, jeg vidste det jo godt griner....

    Trudy har aldrig kørt bedre end nu,og kan jeg få mere kraft ud af hende ved at få synk cylinderne er det genialt.

    Jeg vidste godt at der er dbrør på, men ideen var at få overflade temp lidt ned, men det æder også røret har jeg hørt så jeg gør det ikke.

    Jeg har et varmeskjold i alu nok mest brugt på offroader håber det virker, så mangler jeg kun stål stripser, Tak gutter 1000 tak for tipsene.

    PS der har lige været bikeshow i Fredericia , jeg så ikke en eneste Tøffedyr derovre, det passede fint med så fladt det show var. Så ses vi jo bare ude på vejene.


  • #14   21. feb 2011 VS-en er desværre konstrueret sådan, at hvis man ikke modificerer den som kort nævnt, så har den brug for synkronisering 1-2 gange årligt. Det skyldes, at mekanikken til tomgangsjustering består af et stykke synkroniseringskabel, to justerskruer og et justerbart kabelhus. Dertil kommer at begge karbs har sit eget gaskabel, der også kan give sig lidt. Det er simpelthen for meget mekanik, der kan flytte sig.

    Fjerner man synkroniseringskablet, kan man justere tomgang ind på begge cylindre og låse dem helt, og så er der kun de to gaskabler, hvis justering kan give sig lidt. Det giver en meget mere robust justering, men man kan så ikke pille ved tomgangen ude at pille ved tomgangssynkroniseriongen. Ved gasgivning holdes synkroniseringen rimeligt.


  • #15   22. feb 2011 Hej Knud wow det vidste jeg ikke! det er i nærheden af 3 år siden det sidst skulle være tjekket, jeg har haft karbs af 2 gange gange men ikke rørt synk kabel troede jo at det var i orden, den kørte jo fint.....

    Synk kablet ville jeg have tjekket for det sidder der bare, jeg tror faktisk det bare sidder fast jeg har aldrig set det bevæge sig.

    Det eneste jeg har justeret er gaskablet for at få det stramt det var sidste år da det knækkede, herhjemme ville det tage ca.4 uger at få hjem i Flensborg dag til dag, Jeg kan se nu at bagerste cyl gaskabel trænger til at blive strammet der er mikro slack i inden den bevæger spjældet.

    Endnu engang 1000 tak for de rigtig gode råd Knud , her gik jeg og troede jeg kendte tøsen ud og ind, især motoren.

    MVH John



  • #16   22. feb 2011 Hvis du kigger på synk kablet, vil du se, at det "forbinder" den officielle tomgangsskrue på bageste karb via en vippemekanisme på denne med en vippemekanisme på den forreste karbs venstre side i kørselsretninngen. Ideen er, at man skal kunne tage begge karbs af og lade syn k kablet sidde - så skulle tomgangssynkroniseringen være OK. Desværre er de to vippemekanismer ikke særlig præcise, og selve synk kablet strækker sig også samt skifter lidt længde med temperatur.

    Når man synkroniserer sådan en sjover synkroniserer man først tomgang vha den bageste tomgangsskrue og længdejusteringen på synk. kablet. Fjerner man synk kablet, kan man justere tomgangssynk direkte på begge skruer (selvf. uden tank påsat) og den forreste kan låses med kontramøtrik. Derefter giver man gas til ca. dobbelt tomgang og synkroniserer så igen ved at justere længden på kabelhuset til det ene gaskabel ved en karburator. Derefter stille man passende frigang i begge gaskabler på en gang ved at justere kabelhuslængden foran gashåndtaget. Så har du en helt anden MC, og holder man så bare nallerne fra tomgangsskruen, så får man en meget stabil synkronisering.


  • #17   22. feb 2011 Du er min redningsmand Knud , det er jo lige til at gå til, men det bliver nok bøvlet for som du ved er der bare ingen plads derinde, der er kabler overalt, jeg har så vidt muligt omtrukket dem så det er meget pænere end org. jeg er meget fristet til at fjerne synk kablet så man kører efter kiss princippet.

    Forresten er du på fjæsbog Knud ? jeg er der ikke så tit må jeg erkende Jeg hedder John S.J. hvis du er interesseret.. og igen tak - din forklaring er nemmere end clymers


  • #18   22. feb 2011 John

    Du har fået mine kontaktdetaljer i en PB.

    Du skal ikke spekulere så meget over det med plads. Kabler sidder i bøjler som kan løsnes og med kabelbindere. Kig lidt på det hele, og så kan du se, at det hele kan skubbes til side, så du kan komme til. Nemmeste måde at modificere på er, at pille de til vacuumportskruer ud på karnuratorenes udgangsside og sætte vacuummetre(carbtune) til. Derefter tager man simpelthen en skævbider og skaser synk kablet over!! stumperne kan du tage af, næste gang du har karburatorerne af.

    Så er det ellers at startet og lade knallerten blive varm, og så drejer du bageste tomgangsskrue, til det hele kører stabilt rundt - den går muligvis meget pludrende og ujævnt. Når den er varm, løsner du forreste tongangsskrues kontramøtrik (7mm på skruetrækkerskaft), og så kan du stille den forreste skrue. Derefter arnejder du med begge tomgangsskruer, til der er ENS vacuum på cylindrene og tomgangshastigheden er passende - hellere en anelse høj end en anelse lav(smøring i topstykket). Så låser du møtrikken på den forreste tomgangsskrue og efterjusterer den bageste, til du igen har helt ens vacuum (inden for 1-2 cm HG). Det var tomgang!

    Foran gashåndtaget justerer du kabelhuset så maskinen går ca 2 gange tomgangshastigheden, og så kigger du igen på dine vacuummetre. Juster Gaskablet ved en (den forreste er nemmest) karburator til der er ens vacuum (1-2cm HG som maksimal forskel), og give gas og lad den falde ned et par gang, til den selv finder ens vacuum. Du vil i denne proces opdage, at når maskinen begynder at blive mere synkron, vil omdrejningstallet stige - juster til to gange tomgang foran gasrullen undervejs.

    God fornøjelse


  • #19   22. feb 2011 Forresten - når du er færdig, stiller du selvfølgelig justerskruen foran gasrulle tilbage, så du har en passende frigang. Nu går maskinen synkront i tomgang, og når du drejer rullen, vil du først samle frigangen og derefter gasse synkront op:-)

  • #20   23. feb 2011 Puha jeg tror jeg vil lave en a4 side tætpakket med dine guldkorn Knud, en gammel hund som mig kan da ikke huske alt det, Jeg ejer ikke carbtuner, så de skal findes,og så er jeg spændt på hvor skæve de egentligt er opsat.

    Tak for mail jeg vil ikke misbruge dine info bare rolig.

    mvh John


  • #21   23. feb 2011 Det er sikkert fordi dine kammaratore (karboratore) fryser til i denne kulde.!

    Har du også problemet om sommeren.?


  • #22   23. feb 2011 Hej Nygaard ja det startede sidste år med at bøvle lidt syns jeg, der fandt jeg det bare pudsigt, som om jeg ikke kunne køre ordentligt så jeg grinede bare af det, kammarater kaldte det skolekørsel griner....

    men nu vil jeg til bunds i det og har lige købt et fin vacuummåler en af de få ting jeg manglede, så nu er jeg spændt på resultatet.


  • #23   24. feb 2011 Nygaard:

    Det kunne have været et problem sidste år, men siden september 2010 har al benzin i DK indeholdt 5 % bioethanol, og dermed er der ikke længere karburatoris på listen over problemer.

    Men du har da ret i, at det kunne have været en mulighed. Tidligere var mellem 90 og 05% af alle den slags problemer løsbare blot ved at tilsætte karburatorsprit - dette burde nu været et dødt ,markedssegment:-)


  • #24   24. feb 2011 aha.. se det vidste jeg slet ikke smiley

    Kan bare huske jeg havde et lignende problem i kolde tider på den VS750 jeg havde i sin tid.


  • #25   24. feb 2011 Ja, det er en temmelig velkendt sag. Tidligere har langt størstedelen af motorproblemer forår og efterår kunnet løses med sprit:-)

  • #26   25. feb 2011 Jeg troede også kun at det var statoil der havde etanol i sit 95 benzin der kører jeg på, så det vidste jeg heller ikke igen tak Knud , så har jeg lært dagens lektion endnu engang fra dig...

  • #27   25. feb 2011 Nu har jeg fået en vacuumtester hjem, det er desværre ikke en carbtune, den er fin, min hedder gunson og er billig men ser fin ud, de lover sågar flere års problemfrit brug, næste punkt bliver at finde passene steder jeg kan sætte den fast til at måle med.

    Jeg er spændt på resultatet stadigvæk.


  • #28   25. feb 2011 Hvis du sætter dig på hug på cyklens højre side i kørselsretningen, kan du på forreste karburator se en stjerneskrue - lidt svær at se bag chokerkabelforgreningen. Den skruer du ud og sætter det ene vacuummeter til.

    På venstre side kan du finde en tilsvarende på bageste - nemmere at komme til.


  • #29   25. feb 2011 Tak igen Knud dine forklaringer er bare markant nemmere end clymers uha du kender den maskine fedt ...

Kommentér på:
Motor går ud

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce