{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Nic J
Nic J
Tilmeldt:
10. sep 2020
Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20

Motor går ud i 1 gear {{forumTopicSubject}}

Jeg hentede en Aprilia Pegaso 650 forleden og kørte 250 km hjem uden problemer - pisse fedt tænkte jeg. Men Idag da jeg bare skulle rundt inde i byen blev motoren ved med at sætte ud i 1 gear. Både ved start og ved nedgearing ifb stop lys. Hvad kan det skyldes? Fejl på el benzinindsprøjtningen?

Yderligere info - jeg har meget meget lidt historik på cyklen da den er købt på auktion, men der fulgte en Power Commander med i købet. Den er dog ikke monteret og lå i topboksen, så den var nok ikke til megen hjælp. Derudover bed jeg mærke i at det lyder som om at motoren ryger under tomgang inden motoren sætter ud samt volt indikatoren tager et dyk fra 12 til 10-11 stykker. Den kan reddes hvis man er hurtig, men stadig møg irriterende det ikke bare funger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor går ud i 1 gear
  • #1   14. sep 2020 Går den ud med det samme du smider den i gear?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   15. sep 2020 Hvis din spænding kun er 12 volt når motoren kører, så skal du starte med at finde ud af hvorfor.
    Når spændingen er så lav, kører benzinpumpen ikke lige så hurtigt, og laver derfor mindre tryk, som giver mindre benzin, som derfor gør at motoren er svag i tomgang så den ikke kan holde sig selv i gang når du slipper gassen.

    Den skal helst ligge på over 13 i tomgang, og stige til omkring 14,4 når du kører normalt på den.

    Det er en HELT normal fejl, at spændingsregulatoren er slatten på sådan en - og at at ledningerne og stikkene til den, er sløje.


  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #3   15. sep 2020 Tak Sajmon, det lyder sandsynligt smiley Har kørt dyret på værksted

  • per N
    per N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 79
    #4   15. sep 2020 det kan nemt være din støttebenskontakt der er problemet måske går støttebenet ikke ordeligt på plads har selv prøvet det en gang smørelse og problem løst

  • #6   15. sep 2020 Både støttebenskontakt og koblingkontakt vil vel som udgangspunkt have effekt i alle gear. Det kan selvfølgeligt ikke helt udelukkes, men er nok ikke den primære årsag. Jeg tror som Sajmon skriver at den ligger begravet sammen med den lave spænding.

  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #7   15. sep 2020 Enig, jeg tror heller ikke på det er støttebenskontakten.Det kan sagtens være spændingsregulatoren den er gal med, men ville batteriet ikke tage et naturligt dyk i spænding hvis motoren er ved at sætte ud?

    Jeg undrer mig over hvorfor motorcyklen ikke opførte sig mærkeligt i Lørdags, men der var den jo også løbet godt varm på motorvejen inden der gik bykørsel i den. Kan den besynderlige opførsel i 1 gear skyldes at cyklen har været kold og olien så ikke fungerer optimalt ift koblingen? Jeg har en anelse om at motorcyklen har stået stille siden hvertfald Maj måned og det er en del tid siden at olien og filter er blevet skiftet.


  • #8   16. sep 2020 Din model har (vistnok) en koldstarts anordning ved venstre håndtag? Min Ducati har samme type indsprøjtning, og den er en træls fætter i tomgang indtil den bliver varm skal den helst have lidt justering på koldstarts anordningen.

    Det kunne jo godt forklare hvorfor den gik fint varm men træls kold?

    Check også luftfilter og tændrør, hvis cyklen er lidt misligeholdt har de nok kendt bedre dage.

    Her står beskrevet hvordan koldstarts anordningen skal justeres
    https://www.manualslib.com/manual/363552/Aprilia-Pegaso-650-Ie-2004.html?page=73


  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #9   19. sep 2020 Bingo Per. Nyt tændrør og justering nu ruller den igen smiley Må lige tjek om den har en anordning

Kommentér på:
Motor går ud i 1 gear

Annonce