{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Problemer ved konstant gas {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige blevet den heldige ejer af en gsxr 600 k1, Den er lækker, men kører desværre ikke helt jævnt. hvis jeg fx kører med konstant gas ved 80 km/t i 6. gear, er det som om den hopper lidt. Jeg har også tænkt om det kunne være kæden, men tror det ikke, for det afhænger af hvor meget speeder den får. Når jeg tager koblingen ind og triller, er der ikke noget. Min teori er, at den har været indstillet til en anden udstødning end den der sidder på og derfor kører den ujævnt nu. Kan man resete indsprøjtningen, så den får den normale indstilling igen?

Håber nogen kan hjælpe.

Roar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer ved konstant gas
  • #1   12. mar 2012 Kunne jo godt tænkes din teori passer.
    Hvis du har planer om at sætte en åben potte på skal den jo på felt og køres ind, hvis du ikke har var det måske en go ide at smide den på et felt alligevel just in case.

    Men kan være andre har nogle bedre bud på det smiley


  • #2   12. mar 2012 Jeg er på ingen måde ekspert.. Men af min 750 gsxr og nu 600 gsxr.. Ville jeg aldrig ligge i 6 gear med 80 i timen.. det ville være 3-4 gear..

    Syntes det lyder som noget der svarer til at køre 2-10km/t i 2-3 gear... Så hoster den også som en gammel mormor..

    Jeg lavede en U vending i 2. gear.. Er nok den grimmeste U vending du kan finde i mands minde.. For MC'en kører bare ikke rent når du ligger så lavet i gearet..

    Men ellers er det vel at få den forbi en test bænk og kørt til? koster en 7-1500kr hvis du ikke skal købe ekstra udstyr som K&N - USBIII - Powercommander osv.

    Men syntes måske du skulle prøve at ligge den på en minimum 110 "120" som jo er lovligt! og så smide den i 6 gear og se hvad forskellen er på max gas!


  • #3   12. mar 2012 Jeg har faktisk ikke lige tjekket om der er power commander på, men det tvivler jeg på. Jeg har en anden potte til den, som jeg fik med da jeg købte den, men tror ikke jeg skal have den på.

    Jeg kører normalt heller ikke 80 km/t i 6. gear, men den gør det samme i fjerde.. Det var mere bare som et eksempel.. Den er også meget ujævn hvis jeg starter fra et lyskryds. Der kører den også noget ujævnt. Det kan godt være den bare skal på et felt.. Skulle bare lige høre om man kunne nulstille, for så ville jeg lige prøve det inden jeg evt skulle punge ud..


  • #4   13. mar 2012 Lyder fuldstændig som min gjorde da jeg skiftede potte uden at have fået kørt den ind. Nu er min dog ikke med sprøjt men princippet burde jo være det samme..
    Men min kan nu sagtens køre 80 i 6 gear.


  • #5   13. mar 2012 Hvordan reseter jeg det og har det nogle konsekvenser?


  • #6   13. mar 2012 Det kan også tænkes at den bare får for meget bezin - så skal der blot justeres på "blandeskruen". Meget simpelt at gøre. smiley






  • #7   13. mar 2012 Det kan også tænkes at den bare får for meget benzin - så skal der blot justeres på "blandeskruen". Meget simpelt at gøre. smiley



  • #8   13. mar 2012 Var der nogen der kunne svare på hvordan man enten kunne nulstille ECU'en eller PC'en? Eller hvordan man justere på blandeskruen?

    Jeg takker for svarene, men jeg kan ikke bruge dem til så meget, når der ikke bliver fortalt hvad man skal gøre, men bare at man kan gøre det..


  • #9   13. mar 2012 Måske du kan bruge lidt af disse svar.

    http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=178485


Kommentér på:
Problemer ved konstant gas

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce