trækker ujævnt ved konstant fart - Karburator/manifold problemer.. ZXR750 karburatorer / ZX9B motor trækker ujævnt ved konstant fart - Karburator/manifold problemer.. ZXR750 karburatorer / ZX9B motor
Hej alle, håber i kan hjælpe mig med mit problem.
Problemet er, at når jeg forsøger at holde en konstant fart på f.eks. 80 km/t, kører den meget ujævnt, hvor den trækker i ryk, uden at holde et konstant omdrejningstal. Den gør det ved alle omdrejninger jeg har prøvet at holde en konstant fart i (3000 - 7000 O/min).
I starten (for 2 uger siden) begyndte den at gøre det lidt hvor jeg ignorerede det. Dagen efter kørte den perfekt hvor der ikke var noget bøvl. Men de seneste ture har den gjort det konstant.
Jeg tænkte at karburatoren var beskidt og skulle renses, men efter at have renset den i dag, gør den det stadig.. Jeg har også tjekket benzinpumpen da jeg mistænkte at svømmerhusene blev tømt og den derfor kører i ryk, men den virker som den skal.
Efter det prøvede jeg at smøre lidt olie mellem gummi manifold og karburatorene. Det resulterede i at det boblede lidt, hvorefter jeg nu mistænker at den trækker lidt falsk luft ind der. Derefter viklede jeg lidt gaffatape rundt om karburatorerne og satte dem ned i manifoldene igen. efter det kørte den bedre, men slet ikke godt nok.
Tror i også at det er gummiet der er blevet mørt? og den lille mængde falske luft er nok til at kørslen bliver påvirket så meget? hvis ja, kan man fikse det (evt med silikone) uden at købe nye manifolder (tror ikke kawasaki producerer dem længere).
-Eller tror i at det er noget helt andet?
Vh en frustreret motorcykel-ejer..
apr 2008
Følger: 1 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 64
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 139
Hvordan ser dine tændrør ud?
Vh Jens
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 43 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 171
#2 Tjekkede tændrørene i dag, og de ser fine ud i farven. Gør din maskine det samme når du prøver at holde konstant fart?
aug 2006
Når den bliver driftsvarm, og du kører 80km/T over et stykke tid, og så skal accelere, så hakker og spytter den. På et tidspunkt kommer den og så tager fanden ved den. Min soder på det ene tændrør
Den har fået justeret ventiler, synk karburatorer, så jeg er også ret frustreret
nov 2011
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Og så få synkroniseret dine karburatore.. Ka jeg evt klare hvis det er
nov 2011
Jeg har nu prøvet at sprøjte bremsers på samlingen mellem karburatorene og indsugnings gummi manifolden imens motorcyklen stod i tomgang. Det viste sig at 3 ud af 4 var utætte. På en af manifoldene var det værst hvor motoren ligefrem gik ud når jeg sprayede på den.
Det lykkedes mig at finde nye indsugnings manifoldene i Tyskland efter mange timers søgen på nettet. De er nu bestilt.
Derudover har jeg også prøvet at køre en tur uden luftfilter i dag, og der kørte den MEGET bedre! Dog ikke helt godt, men de utætte indsugnings manifolder sidder jo også stadigvæk på. Så nu er nyt luftfilter og nye tændrør også bestilt.
Jeg skriver en opdatering når de nye dele er kommet på.
Vh Peter
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Ja mon ikk den kommer til at køre noget bedre fremover så?
nov 2011
Jeg har også bestilt udstyr til at synkronisere karburatorene med.
Ellers tak for tilbuddet.
nov 2011
Det efter at have gået stort set ALT igennem besluttede jeg mig for at skille "canister valve" (hedder der på engelsk) ad, hvorefter jeg kunne konstatere at der var en fjeder som var blevet helt slap, og vacuum ventilen ikke lukkede åbnede helt. Det gjorde at svømmerhusene ikke kunne trække vacuum ind så de ikke sugede benzin, således at svømmerhusene blev tømt når jeg prøvede at holde en konstant fart. Nu virker den rigtig godt (selv med utætte manifolder). Så glæder mig meget til at få balanceret karburatorene og få nyt luftfilter på, så den kommer til at køre perfekt!
Vh Peter
aug 2006
nov 2011
nov 2011
nov 2011
Håber det kan hjælpe dig! Skriv endelig hvis du har spørgsmål.
Vh Peter
trækker ujævnt ved konstant fart - Karburator/manifold problemer.. ZXR750 karburatorer / ZX9B motor