2.292 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

trækker ujævnt ved konstant fart - Karburator/manifold problemer.. ZXR750 karburatorer / ZX9B motor trækker ujævnt ved konstant fart - Karburator/manifold problemer.. ZXR750 karburatorer / ZX9B motor

Hej alle, håber i kan hjælpe mig med mit problem.

Problemet er, at når jeg forsøger at holde en konstant fart på f.eks. 80 km/t, kører den meget ujævnt, hvor den trækker i ryk, uden at holde et konstant omdrejningstal. Den gør det ved alle omdrejninger jeg har prøvet at holde en konstant fart i (3000 - 7000 O/min).

I starten (for 2 uger siden) begyndte den at gøre det lidt hvor jeg ignorerede det. Dagen efter kørte den perfekt hvor der ikke var noget bøvl. Men de seneste ture har den gjort det konstant.

Jeg tænkte at karburatoren var beskidt og skulle renses, men efter at have renset den i dag, gør den det stadig.. Jeg har også tjekket benzinpumpen da jeg mistænkte at svømmerhusene blev tømt og den derfor kører i ryk, men den virker som den skal.

Efter det prøvede jeg at smøre lidt olie mellem gummi manifold og karburatorene. Det resulterede i at det boblede lidt, hvorefter jeg nu mistænker at den trækker lidt falsk luft ind der. Derefter viklede jeg lidt gaffatape rundt om karburatorerne og satte dem ned i manifoldene igen. efter det kørte den bedre, men slet ikke godt nok.

Tror i også at det er gummiet der er blevet mørt? og den lille mængde falske luft er nok til at kørslen bliver påvirket så meget? hvis ja, kan man fikse det (evt med silikone) uden at købe nye manifolder (tror ikke kawasaki producerer dem længere).

-Eller tror i at det er noget helt andet?

Vh en frustreret motorcykel-ejer..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trækker ujævnt ved konstant fart - Karburator/manifold problemer.. ZXR750 karburatorer / ZX9B motor
  • #1   31. maj 2016 Jeg tror du selv har fundet fejlen

• #2   31. maj 2016 Jeg lurer lige med, da jeg har noget ala samme problemer på min zx7r.
    Hvordan ser dine tændrør ud?
    Vh Jens

• #3   31. maj 2016 #1 tja, det tror jeg også. Ved du hvad man kan gøre ved det hvis man ikke kan bestille nye?

#2 Tjekkede tændrørene i dag, og de ser fine ud i farven. Gør din maskine det samme når du prøver at holde konstant fart?

• #4   31. maj 2016 Min kører perfekt når den er kold.

Når den bliver driftsvarm, og du kører 80km/T over et stykke tid, og så skal accelere, så hakker og spytter den. På et tidspunkt kommer den og så tager fanden ved den. Min soder på det ene tændrør smiley

Den har fået justeret ventiler, synk karburatorer, så jeg er også ret frustreret smiley

• #5   31. maj 2016 I starten gjorde min det også kun når den var blevet varm. Min teori er at gummiet bliver blødt når det bliver varmt, og falsk luft derfor har lettere ved at trænge ind mellem karburator og manifold. Min hakkede og spruttede også når den fik gas før effekten kom. Men det gør den ikke efter karburator rens.

• #6   1. jun 2016 en lille smule falsk luft, har utrolig meget at sige smiley

• #7   1. jun 2016 Har du prøvet at give den et pulver dieselstart på indsugningsgummiet i tomgang? - Så vil du ihvertfald hurtigt konstatere om den trækker falsk luft..

• #8   1. jun 2016 Skift du de indsugnings gummier.. Falsk luft er skyld i rigtig meget..

Og så få synkroniseret dine karburatore.. Ka jeg evt klare hvis det er smiley

• #9   2. jun 2016 Her er en lille opdatering.
    Jeg har nu prøvet at sprøjte bremsers på samlingen mellem karburatorene og indsugnings gummi manifolden imens motorcyklen stod i tomgang. Det viste sig at 3 ud af 4 var utætte. På en af manifoldene var det værst hvor motoren ligefrem gik ud når jeg sprayede på den.
    Det lykkedes mig at finde nye indsugnings manifoldene i Tyskland efter mange timers søgen på nettet. De er nu bestilt.

Derudover har jeg også prøvet at køre en tur uden luftfilter i dag, og der kørte den MEGET bedre! Dog ikke helt godt, men de utætte indsugnings manifolder sidder jo også stadigvæk på. Så nu er nyt luftfilter og nye tændrør også bestilt.
    Jeg skriver en opdatering når de nye dele er kommet på. smiley
    Vh Peter

• #10   2. jun 2016 Li frem 3 ud af 4 smiley

Ja mon ikk den kommer til at køre noget bedre fremover så? smiley

• #11   3. jun 2016 Det tænker jeg også!
    Jeg har også bestilt udstyr til at synkronisere karburatorene med.
    Ellers tak for tilbuddet. smiley

• #12   5. jun 2016 Så blev mysteriet fandeme løst i dag!
    Det efter at have gået stort set ALT igennem besluttede jeg mig for at skille "canister valve" (hedder der på engelsk) ad, hvorefter jeg kunne konstatere at der var en fjeder som var blevet helt slap, og vacuum ventilen ikke lukkede åbnede helt. Det gjorde at svømmerhusene ikke kunne trække vacuum ind så de ikke sugede benzin, således at svømmerhusene blev tømt når jeg prøvede at holde en konstant fart. Nu virker den rigtig godt (selv med utætte manifolder). Så glæder mig meget til at få balanceret karburatorene og få nyt luftfilter på, så den kommer til at køre perfekt!
    Vh Peter

• #13   5. jun 2016 Kan du lægge et billede op af den? smiley

• #14   5. jun 2016 Ja, selvfølgelig. smiley

profilbillede
  • #15   5. jun 2016 Billede 2

profilbillede
  • #16   5. jun 2016 Jeg skilte den ad og rensede den med bremserens og trykluft, og trak i fjederen (bag den store bronze/kobber skrue - så den blev længere igen. Samlede det hele og kørte en tur, og den kørte lige som den skulle (har aldrig kørt så godt imens jeg har ejet den). smiley
    Håber det kan hjælpe dig! Skriv endelig hvis du har spørgsmål.
    Vh Peter

Kommentér på:
trækker ujævnt ved konstant fart - Karburator/manifold problemer.. ZXR750 karburatorer / ZX9B motor

Annonce