{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

D J
D J
Tilmeldt:
8. aug 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17

Trækker ujævnt {{forumTopicSubject}}

Hej

Måske er der nogen der har et godt bud, på hvad der kan være galt. Jeg plejer at være den lykkelige ejer af en Suzuki bandit 1200 fra 02 med Karburator med ca 30k på klokken.

Min mc trækker meget ujævnt fra ca 5000 RPM og opefter - den nykker helt vildt, samt "skyder" i udstøningen. fra 5000 RPM og nedefter er der ingenting. Det virker lidt som om at den får for meget benzin?, bliver den køret ved feks. 50km/t og så man lukker helt op for gassen, hakker og hoster den helt vildt/skyder.

Sidste år var der ingenting galt med den, ved vinteropbevaring. så det er kommet her i løbet af vinteren smiley

Jeg har lavet følgende i vinters :

- Skift af filter og olie
- lodning af blinklys, montering af GPS
- Motering af plov
- luft filter renset

Jeg har prøvet at lave/skifte følgende her til sæssonstart:

- Skift at tændrør
- Tilsat spit i tanken
- Helt skift at alt benzin
- Rensing af benzinfilter
- Tjekke for falsk luft ved luftfilter
- Måling batteri, samt spoler

Hvad kan jeg ellers gøre smiley ? nogen ideer?- Skulle jo gerne nå, at komme med til bakkeåbning her på Torsdag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trækker ujævnt
  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #1   25. mar 2012 Kunne godt lyde som dine karburatorer skal synkroniseres, min lavede samme nummer sidste forår. Efter en synkronisering, var den bare iorden.

  • #2   25. mar 2012 det der skyldes for mager blanding. enten har du en tilstoppet dyse eller en benzinslange der klemt... når du siger den trækker ujævnt, mener du så den skyder på nogle af cylindrene og ikke går på alle cylindre.

    det tror jeg mest på fejlen er.



  • #3   25. mar 2012 Lyder som det godt kunne være tomgangsdyse/r der er stoppet eller irret efter vinter opbevaring

  • D J
    D J Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #4   25. mar 2012 Når den skyder, er det i udstødning. Har tjekket om min benzin slange er klemt, men den er ok - ligeledes er min vacum slange ok, Men kunne godt være at jeg skulle få justeret hvis man ellers kan finde et værksted som at tid nu:-)

  • #5   25. mar 2012 Rens alle dyser i karburator.. Det er ulempen ved karburator cykler , de skal renses og vedligeholdes

  • #6   25. mar 2012 vil også sige rensning........du kan ik justerer dig ud af det

  • #7   25. mar 2012 Tjæk evt. Også tændrørs ledningerne om de evt. Er lidt løse ved tændspolen.

  • D J
    D J Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #8   26. mar 2012 Nå, jeg vil opdaterer min egen tråd her:-).

    Mener at havde fundet fejlen. Tror mit TPS (Throttle position sensor) stik - havde fået fugt, efter rens og lidt wD40, er problemet umiddelbart væk - Den kørte ihverfald rigtig rigtig godt i dag - hmm lækkert smiley

    Mange tak for jeres tid og svar smiley


  • #9   26. mar 2012 Gammel sur benzin kan også drille en hel del..

    Næste forår ser vi ganske sikkert endnu flere med problemere pga det øgede inhold af ethanol / sprit i benzinen.... :-S


Kommentér på:
Trækker ujævnt

Annonce