{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Starter kører konstant {{forumTopicSubject}}

Hej folkens har problemer med min starter på Kawasaki vn 800 fra 96, skulle starte den igår efter en uges stilstand da jeg ventede på reservedele til den, ved startforsøg bliver starter ved med at kører selvom jeg slår tænding fra og tager nøgle ud måtte rive strøm forsyning af ud til starter for at få den stoppet? Troede først starterknap sad fast men det er alså ikke problemet. Kender nogen løsningen på dette problem og har erfaring med dette.
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter kører konstant
  • #1   24. jun 2020 Kan det være dit starterrelæ der hænger i åben position? Det rimeligt til at måle efter (også uden starteren tilsluttet).

  • #2   24. jun 2020 Måske Jacob??skal da kontrolleres så snart det muligt

  • #3   24. jun 2020 Nu har jeg ikke set hvordan starteren på din mc ser ud, men på (måske kun nogle) biler, trækker en spole/magnet på startmotoren rotoren ind i indgreb med startkransen, og laver samtidigt forbindelse fra dit batteri direkte til startmotoren, så den begynder at køre rundt. Hvis starteren hænger fast med rotoren ude pga. korrosion eller lignende, vil der være skabt forbindelse til batteriet hele tiden og den vil køre rundt. Prøv og pil starteren af, og se om den er konstrueret som beskrevet, og tjek om den hænger fast.


  • #4   24. jun 2020 #3: På langt de fleste MCer styres/tændes starteren ved at et relæ sluttes når startknappen aktiveres. Dette relæ sikrer så at startermotoren får strøm direkte fra batteriet. Hvis relæet virker som det skal vil strømmen blive afbrudt så snart startknappen slippes. Derfor er der umiddelbart 2 muligheder for at ramme den situation Stefan beskriver:
    1. Starterrelæet hænger/er defekt, så det ikke afbrydes når der ikke længere er strøm på lav-strøms siden.
    2. Der er noget galt på lav-strøms siden (f.eks en startknap der ikke afbryder), så der er strøm på lav-strøms siden af relæet når startknappen ikke er trykket ind.

    Det burde være rimeligt ligetil at teste med et voltmeter:
    1. Tag kablet til startermotoren af relæet og mål spændingen på lav-strøms siden af relæet med og uden startknappen trykket ind. Her skal der kun være spænding på når den er aktiveret - hvis dette ikke er tilfældet ligger fejlen i retningen af startknappen (måske den hænger, så den ikke afbryder når du slipper den).
    2. Hvis 1. er som det skal være er det højest sandsynligt relæet der hænger i "åben" position: Mål modstanden mellem de 2 ben på stærk-strøms siden - forbindelsen mellem disse skal være afbrudt når du ikke trykker startknappen ind og være sluttet hvis du går. Hvis ikke dette er tilfældet så har du et defekt relæ.


  • #5   24. jun 2020 Det er dit starter relæ.

  • #6   24. jun 2020 Haynes har en Kawasaki vn 800 håndbog.

  • #7   24. jun 2020 Jakob det lyder rigtigt det du siger, jeg har nu haft voltmeteret igang, der er kun spændning på når startknappen aktiveres.
    men igår var der konstant spænding på men først efter jeg har startet cyklen nogle gange derefter var starter konstant aktiveret og Jeg var nødtil at stoppe starteren ved at fjerne strømforsyning ud til, intet andet hjalp og to timer efter jeg satte kabel i kontakt med starter blev den aktiveret igen selvom tænding var slået fra og nøglen taget ud.
    kan et relæ være ved at gå og inden da virke engang imellem eller ligger fejlen et andet sted?? Tak for hjælp so far alle mand??


Kommentér på:
Starter kører konstant

Annonce