{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

Mystisk lyd fra RSV 1000 motor. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem med min RSV mille.

Den kommer med en klikkende lyd når jeg kører med 5800-7500 rpm. men mest når den får klø, men også under motorbremsning.

hvis jeg giver "langsom" gas, dvs følger den op igennem omdrejningerne med gashåndtaget er der ingen ting.

Det er sådan en "klikkende / tikkende" lyd. måske hvis man forestiller sig en spids genstand der hamres mod en metalplade eller at man forestiller sig en metalkugle i en beholder man ryster.

Der er umiddelbart ikke nogen forskel at spore i effekt, den trækker fint nok.

Jeg har skiftet olie, kontrolleret tændrør de brænder alle fint ren, den er for nyligt rullet ind med powercommander.

min første tanke var nemlig tændingsbanken, men det giver bare ikke så meget mening, når det også kommer når den motorbremser.

Andre der har mystiske lyde ved de omdrejninger ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk lyd fra RSV 1000 motor.
  • #1   29. jul 2012 Nej min har kørt 18000 km
    Hvormeget har din kørt.
    Måske du skal have stillet ventiler


  • #2   29. jul 2012 Mit Bud er at det kan være Knast kæden, hvor meget har den kørt ?


  • #3   29. jul 2012 Den har kørt 25000. umiddelbart ville jeg jo mene, at ventilerne ville gøre sig bemærket konstant, hvis det var dem..

    jeg har tænkt på knastkæden, da det jo er omkring de 6000 rpm, der er de største vibrationer ved træk, så derfor ku det være den lavede resonans evt..


  • #4   29. jul 2012 Er det noget der kommet eller har den haft siden du købte den ?


  • #5   29. jul 2012 jeg tror det er noget der er kommet efter jeg har købt den,..
    jeg har købt den af en god kammerat, og det første stykke tid var det der ikke, ellers lagde jeg ikke mærke til det..

    det skal siges det er min første motorcykel, og at jeg jo self i starten IKKE har givet den ret meget håndtag.

    det jeg har lavet på cykelen er som tidligere nævnt:

    Skiftet motorolie og filter
    Skiftet tændrør
    Skiftet luftfilter.
    Skiftet til öhlins styrdæmper.
    Fået den mappet.

    mekanikeren det mappede den sagde, at det ikke var noget jeg skulle bekymre mig om, den lyd, men tvivler på han har hørt den rigtig, for jeg synes ikke det siger som det skal. og det pussige er, at det kun er i området 5800 til 7500 rpm CA, så hvis jeg kører pænt, altså skifter under 6000 rpm eller kører rådent og skifter ved redline, så er der ingen ting at bemærke rigtig. det er kun hvis jeg kører i mellemområdet.


  • #6   29. jul 2012 Jeg ville køre til mekaniker med med den, har gode erfaring med Midtjysk Mc han er også autoriseret aprilia forhandler. Det kan godt ske at han siger at det ikke betyder noget men det skader jo ikke at høre ham.

    General har RSV motor lidt mekanisk støj, på min støjer kobling lidt samme med Iindsprøjtnings dysserne.


  • #7   29. jul 2012 Hvor ligger midtjysk mc henne i verden ??


  • #8   29. jul 2012 Det ligge i Ikast så en rask lille køretur skal der til

  • #9   27. dec 2012 Ellers så er det Midtfyns MC... Carsten har rigtig godt styr på aprilias V2'ere..

  • Flemming V
    Flemming V Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 2
    #10   8. mar 2013 Jeg har prøvet det samme, og er ret sikker på at det passer med det du skriver. Knasten er presset ind over knastakslen denne har drejet sig lidt på akslen med det resultat at ventil og stempel møder hianden. Jeg har et billede af det liggende jeg kan sende. Det er ret tydeligt at se. Derfor den tikkende lyd. Det er altså noget skidt. Kør ikke med det! Ring gerne til mig på 22120690.

Kommentér på:
Mystisk lyd fra RSV 1000 motor.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce