{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha xs 400 sega
  • #1   21. apr 2013 Er du sikker på at der stadig er olietryk? Det er jo ikke sikkert det er en fejlvisning.

  • Bent M
    Bent M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2
    #2   21. apr 2013 Talte med en hos Fisker, han sagde at lampen kun viser at der er olie på,ikke om der er olietryk.

  • #3   22. apr 2013 Efter at have konsulteret arbejdsmanualen, kan jeg se at en Yamaha XS 400, er monteret med olietryksføler og ikke en olieniveauføler.
    Så det kan være din oliepumpe er stået af, at der er for lidt olie på maskinen eller at føleren er stået af.


  • Bent M
    Bent M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2
    #4   26. apr 2013 Så spørger jeg som ikke handy mand,er det en simpel ting som jeg selv kan skifte,og hvor sidder den,føleren?P.S Yamahaen er fra 87

  • #5   27. apr 2013 Ifølge manualen sidder den lige bag det forreste tandhjul på slutdrevet (det lille tandhjul der sidder på gearkassen og er forbundet til baghjulet med kæden).
    Er det oliepumpen den er gal med (at der ikke dannes olietryk) er det en lidt mere træls affære at adskille, der skal du have dækslet til primærdrevet af og undersøge om der er skader på oliepumpen eller tandhjulene der driver den.

    Jeg vil nok starte med at undersøge om der er skader på ledningsnettet til olietryksføleren, så skal du ikke adskille noget, blot udmåle modstand på ledningen fra olietrykslampen til olietryksføleren.
    Er ledningsnettet OK, så prøv at udmåle olietryk gennem hullet til olietryksføleren. Hvis du ikke har en olietryksmåler, kan du udskifte olietryksføleren og se om det afhjælper problemet.

    Er der ikke tryk, må du ud og investere i en ny oliepumpe eller -drev.


Kommentér på:
yamaha xs 400 sega

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce