{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

yamaha Xs 400 går mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Hej Mc galleri

Jeg har købt mig en gammel Yamaha Xs 400 fra 83. jeg har dog et problem. Den køre OVERHOVEDET IKKE ORDENTLIGT. Jeg kan måske få den op på 100 km/t hvis jeg er heldig. og den går i meget høje omdrejninger i tomgang (ca. 3000). Jeg kan kun få den ned i omdrejninger ved at file på koblinger. Den bliver også meget varm, hakker og tilsidst går den ud, jeg synes det er mærkeligt at en luftkølet motor bliver varm. På papiret burde sådan en i hvert fald at kunne køre 160 km/t. da jeg godt ved at det ikke er en racer smiley

indsugningerne er skiftet og tændrørene er skiftet. og det virker til at den køre på begge cylindere, så jeg ved efterhånden ikke hvad der er galt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha Xs 400 går mærkeligt
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.850
    #1   17. jul 2018 Rens og synkronisering af karburatorer, ville være nærliggende at starte med.
    Mulighederne er mange, og kan du ikke selv, må du jo kontakte en mekaniker.


  • #2   17. jul 2018 tak, tidligere ejer har renset karburatorne, så jeg tror ikke at det er problemet. men kan det forklare hvorfor den bliver varm ( jeg har ikke lige så meget forstand på det) smiley

  • #3   17. jul 2018 Hvad tidligere ejer har gjort har ikke noget med dit problem at gøre, hvis han (heller) ikke vidste hvad han lavede har han måske glemt både klude, vatpinde og et brugt kondom i karburatorerne! Og når den bliver varm, tyder det på at den kører dejligt magert, som #1 skriver så start med det oplagte, eller på værksted!

  • #4   17. jul 2018 tak. Har læst et par gamle indlæg herinde, hvor problemet var nøjagtigt det samme, men desværre har de ikke meldt tilbage, hvad problemet var.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.850
    #5   17. jul 2018 Du skal kigge på dine karburatorer. Slå igang og lad være med at gætte mere.
    Adskil, rens og lav en grundjustering og synkroniser' dem.

    Regn aldrig med at folk laver et ordentligt stykke arbejde, så ordene "tidligere ejer har lavet xxxxx" er værdiløse...


  • #6   17. jul 2018 Måske gik dem fra de andre indlæg du har læst ud og løste problemet med de svar der var smiley
    Men gør som der er skrevet kig på din karburator smiley


  • #7   17. jul 2018 det kan være at de gjorde det, men der var også mange gode bud på, hvad det kunne være. derfor havde jeg lidt håbet på at der var beskrevet hvad problemet var, og hvordan det blev løst. Det var dog ikke tilfældet desværre smiley

  • #8   17. jul 2018 De maskiner er jo dejligt "simple" i den forstand at de er med kæde der nok næppe er hoppet eller pillet ved. Tændingen er elektronisk, og burde ikke kunne justeres. Så debstørste faldgrupper er karburatorerne, eller tændingsmodul / cdi. Så ved jeg ikke hvor ofte der er bøvl med tændingsmodulet på dem men ALLE gamle mc der ikke bliver kørt på regelmæssigt, de gror til i møg og skal renses hysterisk, og grundjusteres samt synkroniseres..

Kommentér på:
yamaha Xs 400 går mærkeligt

Annonce