{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Udstyr og tøj {{forumTopicSubject}}

et godt udpluk taget fra en hjemmeside fra nogen der selv har taget turen til vendens ende
http://grevensrejser.blogspot.dk/p/pa-mc-i-norge.html

Tøj.
Så lidt som muligt. Jeg fatter stadig ikke, at jeg gang på gang slæber for meget med.
Et par bukser. Jeg har nogen i læder, og dem kan jeg både køre i og bruge til at være ”civil” i, men ellers er det fint med cowboybukser. Som regel har man jo kørebukser på.
Tshirts og undertøj har jeg som regel noget med, der skal kasseres. Det har jeg lært af en ven. Dem der skulle have været smidt ud, gemmer jeg til sommerturen. Når de ikke er rene mere, så smider jeg dem ud. Så er der det vasketøj mindre at tage med hjem. Og bagagen er blevet lettere.
Det er godt med et par lette sko, flere sæt strømper. Våde og kolde fødder er nemlig ikke sundt.
Varmt tøj. Din tykkeste sweater får du brug for nogle dage.

Udstyr til regnvejr.
Husk regntøj. Det er sommetider koldt og vådt at køre op i 1000 meters højde, og det undgår du næppe. Deroppe er der ofte skyer som man skal igennem. Skyer udmærker sig ved at overtisse en i rigelige mængder, hvis det passer dem. Mit største problem var mine handsker, så jeg var nødt til at tage nogle frostplastikposer (4 l) udenpå dem mens jeg kørte. Det holdt hænderne varme, selvom handskerne var gennemblødte og temperaturen ikke var over 10 grader. Mine støvler lider af det samme problem, som stort set alle andre mc støvler, nemlig at der siver vand ind når det regner. Så måtte jeg også have plastikposer på fødderne. Det gik også fint.
Hjemmefra havde jeg forventet problemer med våde fødder og havde derfor rigeligt med tørre strømper med.
At køre i regnvejr en hel dag, kan give problemer med det elektriske system. Mit blinkrelæ stod af et par dage, men vågnede til dåd igen lige pludselig. De første dage hvor det regnede, drømte jeg om at have en lille presenning med til mc’en. Denne skulle over om natten tænkte jeg. Så kunne det lille pus stå tørt og hygge sig, mens jeg sov sødt i mit tørre og varme telt.
Hvis du sover i telt, så sørg for at det ikke er teenagerens festivaltelt, men et fornuftigt, der kan tåle regn. Et 2 personers til ca 1000,- vil fuldt ud kunne dække dit behov, hvis du skal være alene i det.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Udstyr og tøj

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce