{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken bike
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   21. aug 2007 Har du prøvet hver af de 3 cykler?

    For det er den eneste måde at finde ud af det på, da de er meget meget forskellige.

    1. Den kører rigtigt fornuftigt, men er efter min mening lidt svagt motoriseret til en mand på f.eks 110 kilo som mig. Rigtigt god begyndercykel - den styrer fint og tager ikke røven på dig.

    2. Glem alt om wheelies på den - den er alt for dyr at smide på jorden da det stort set er en kåbe med motor indeni. Den kører dog ganske fornuftigt, og er heller ikke skidt at starte på da den består af gennemprøvede komponenter.

    3. Uha... Som nybegynder ville jeg nok betænke mig på en SV1000. Den trækker som et godstog, og vil ikke have de mindste problemer med at lave wheelies til dig de særeste steder. Vælg i stedet en SV650 som er noget mere harmonisk sammensat - den vil du stadig kunne køre fra folk på uden problemer, da den styrer fantastisk og bremser endnu bedre da den er lettere end 1000'eren... Men gør dig selv den tjeneste at prøve begge for sammenligningens skyld..

    '98 GSX-R er efter min mening en for hidsig og for gammel cykel til at overveje som nybegynder. Det er en fornuftig cykel, men rendyrket racer med alt hvad der hører sig til af siddestilling og køreegenskaber.

    Det bør og skal være sådan at en MC giver dig et smil på læben når du kører - (også efter 2 mdr) men samtidigt skal den heller ikke være kvikkere end din lærekurve rækker til. Har du kørt f.eks banerace og Motocross før, så er du vant til balance osv, men så ville du også allerede vide hvilken cykel du passede til - men ellers skal du prøve dig frem og være forsigtig med at vælge en cykel der ikke tager magten fra dig. Din første sæson går alligevel med at lære maskinen at kende, så vær realistisk selvom det kan være nok så kedeligt....


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #2   21. aug 2007 Jeg har sgu stået og skulle skrabe folk op fra asfalten eller hente dem fra marker og grøfter ALT for mange gange i den her sæson - så du skal f¤€"#@! tænke dig om... smiley

  • #3   21. aug 2007 SV'eren... Den lyder alt for godt smiley

  • #4   21. aug 2007 * Off Tpoic *

    Sajmon : Thumbs up....nu har jeg været på dette forum siden maj tror jeg, og denne tråds spørgsmål har godt nok været stillet utrolig mange gange, dog i forskellige former, men hvor er det fedt at se, at en som har erfaringen stadig gider tage sig tid til at besvare på en god og udførlig måde....grunden til at jeg gider læse på dette forum hver eneste dag.


  • #5   21. aug 2007 Hvis baghjulskørsel skal være i fokus, så skal du have en KTM LC4 i motard dress.

    Ellers en en SV650n nok et bedre bud end de nævnte. Den går nemt på hjul, og vejer mindre en SV1000.
    Men en Bandit har nu et godt mellemregister, som går den også kan trækkes på hjul uden problemer.

    Af de 3 du selv nævner vil jeg snuppe en Bandit.


  • #6   21. aug 2007 Hej Torsten.
    Du må ikke tage det ilde op, og det er bare min personlige mening jeg kommer med nu. Men jeg kan se at du er 22 år og er ved at tage kørekort til MC.
    Det er fedt at kunne lave en wheelie.. ja, men der er også mange andre ting der er vigtigere at kunne beherske på en motorcykel. Direkte at vælge motorcykel efter, at man skal ligge og køre på baghjul, tror jeg du vil fortryde. Men hvis det er det du vil have i fokus, er det eneste rigtige som Jesper skriver, at vælge en motard. Men jeg synes du skulle vælge en fornuftig begynder cykel i mellemklassen, som du har det godt på og som kan give dig smil på læben.
    Men husk nu, det er ikke ufarligt at køre på MC. Og der er rigelig af folk der har parkeret deres MC i røven på holdende lastbil og svingende autocamper i år.
    http://youtube.com/watch?v=QUagfsi4nxg
    At du derudover begrænser din søgning på en MC til, at det skal være en suzuki, synes jeg også du skal passe på med. Der er mange andre mærker der laver fine og sjove cykler, der måske lige vil være noget for dig. Dermed siger jeg ikke at du ikke bør vælge en suzuki. For de laver fine cykler og til en fornuftig pris, men prøv nu også andet, inden du sorterer det fra!!


  • #7   21. aug 2007 suzuki er pga forsikring sikkert...
    Det var derfor jeg endte med en GSX750F..
    Som køre kanon foresten...


  • #8   21. aug 2007 Men det er ikke en baghjuls cykel...


    Mvh Casper


  • #9   21. aug 2007 Ja, har hørt at suzuki laver bilige forsikringer. Og det er da også en grund til at vælge suzuki. Jeg synes bare også der findes andre ting man skal tage i betragtning. Jeg vil bare anbefale en nybegynder at købe en MC i mellemklassen med gode sving-egenskaber, og som han/hun vil kunne udvikle sig på.
    Og ja, der findes mange gode cykler i den gruppe. Bandit - GSX-F - Hornet - ER-6 - Monster600 - Z750 osv..


  • #10   21. aug 2007 Fed kommentar Jakob.

  • #11   21. aug 2007 Brian du har ret, kikkede først hodna firestorm ligesom din og aprilla men sparede ca 10.000 om året ved at gå fra 1000 til 750 og fra honda til suzuki det er jo også vær at tage med

  • #12   21. aug 2007 Casper: Helt sikkert, det er bestemt værd at tage med. Penge vokser jo ikke på træerne, endnu :o)
    Jeg vil også sige at GSX-F er en fin allround cykel som man både kan køre lange ture på, og ligge og lege med i de små sving på landet.
    Jeg tror forsikringspræmien er meget afhængig af alder. For mig var der kun 200 kr i forskel på en SV1000 og VTR1000.


  • #13   21. aug 2007 mit eget forsikringsselskab vil have 81k for en sv1000 og 52k for en gsx-f

  • #14   21. aug 2007 lol - Torsten A...

    Men så er der vel ingen tvivl længere smiley Du skal da bare have den SV1000...


  • #15   21. aug 2007 Prøv at tjekke If-forsikring - de har en aftale med Suzuki.

  • #16   21. aug 2007 jeg giver 5400 for min GSX750F

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #17   21. aug 2007 IF Forsikring har noget der hedder MC Partner - så dem skal du RINGE til og få en pris...

  • #18   21. aug 2007 Jeg ville købe Banditten, og gør det faktisk til næste sæson... Men ellers ville jeg sige en SV650.... Men har du kigget på en Suzuki GSR600, fræk lille sag... lidt mini B-King over den smiley

  • #19   21. aug 2007 køb min sv'er og kør fornuftig den første sæson så kan du lave weelies resten af din mc tid. men en sv1000s er en stor stærk cykel men prøv dem alle og du er ikke i tvivl sv'eren lyder og køre for godt

  • #20   21. aug 2007 ja skal man have noget der går på baghjul må det da være sådan en her
    http://www.youtube.com/watch?v=8DscY2iQFG0&NR=1
    men ellers kan jeg varmt anbefale banditten den kører godt er letkørt og den har kræfter nok til en nybegynder vil jeg mene
    MVH.
    Mogens. S.


  • #21   22. aug 2007 så er der valgt bike, det bliver en rød gsf650 bandit.

  • #22   22. aug 2007 fra 2006

  • #23   22. aug 2007 Godt valg smiley

    Nu siger du at det er en rød, så er det vel den med halv kåbe, mener ikke den kom til Danmark i naked udgaven i den farve, eller tager jeg fejl???


  • #24   22. aug 2007 den er med halvkåbe. kan den laves om til naked udgave

  • #25   22. aug 2007 Uha, det ved jeg faktisk ikke... Men alt er vel muligt, det er jo kun penge pungen der sætter grænsen smiley

    Jeg kigger selv på en Bandit 650 fra 2007 i naked og med ABS, de er sgu lækre de Banditter smiley

    Synes bare at det er ærgeligt at man ikke kan vælge mellem flere farver ligesom i Tyskland, kunne godt tænke mig den i Bordaux rød.... Men 07 farven herhjemme er nu også fed smiley


Kommentér på:
hvilken bike

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce