{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

Vil ikke starte..§!"@%?!!! {{forumTopicSubject}}

Hej.! jeg har lige fået renoveret mit topstykke, boret min cylinder op, fået nye stempler, ny elektronisk tænding og nye tændspoler, og det spiller bare! det er monteret og glider som smurt.. men den vil ikke starte.. Den har altid bare startet første gang man jokkede i kickstarteren.. men nu kan man hører den er lige ved at starte, men så går den ud igen.. hvad er der galt?? det er en Triumph T100 500cc unittwin 12v

HVAD jeg har gjort og kontrolleret:
Timing står i 38´ som forskrevet, og jeg har testet både adv, og ret for at se om det skulle hjælpe, men uden resultat.

Der er gnist. på begge cyl.

Tændrør er rengjorte, afstanden er ok, og de virker.

der er benzin på.

der er strøm på batteriet, ny opladet, og start forsøgt med start kabler uden resultat.

alle kabler har fået nye sko, og nye kabler er trukket hvor gamle var dårlige.

flyder i karb kontrolleret og er ok.

jeg har prøvet alle 3 trin på nålen i karb.

luft og tomgangsskruen er prøvet i samtlige indstillinger over 2 dage uden resultat.

Omvendet tændrørs kabelføreing afprøvet uden resultat.

Ventiler er korrekt indstillet..

hvis du har noget jeg ikke har prøvet så skriv endelig til mig.. tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke starte..§!"@%?!!!
  • #1   21. sep 2007 Er det elektronisk tænding du har sat på?

    Sidst jeg talte med en der havde monteret det på en Triumph var det timingen af tændingen der var helt hen i skoven.


  • #2   21. sep 2007 Er der kompression på?

    Lugter den af benz, efter et antal forsøg?

    Du siger, at den er lige ved at starte, det lyder rigtig meget som tændingstidspunktet ikke er korrekt.

    Prøv evt at give den et skud dieselstart. Løber den i gang, og går ud igen, når det er væk, og du ved at du har gnist(for det har du jo kontrolleret) så er der kun tændingstidspunktet tilbage.


  • #3   21. sep 2007 der er elektronisk tænding på. Pazon sure fire.
    der er let duft af benzin og der er kompression.

    mistænker selv tænding, men jeg har bare skruet den frem og tilbage som en gal uden held.


  • #4   21. sep 2007 Det lyder helt som om du tænder på et let forskudt tidspunkt. Det er ike så mange halve grader, der skal rammes ved siden af.

    Har du overvejet at få din tændingsbox testet?? det kunne jo være den er lidt træt.

    Ellers vil jeg også mene, at når svinghjul og pickupper er monteret korrekt, så burde der ikke være meget vrøvl


  • #5   21. sep 2007 Ham jeg skrev om før. der var det noget med at den tændte 1/4 eller 1/2 omg. forkert.
    Så kørte han til en her på fyn der kan sit englænder kram.
    Og i løbet af meget kort tid kørte den som den skulle.


  • #7   21. sep 2007 gode indskydelser.. lækkert at se..
    Tændingen er HELT ny.. lige pakket ud, special model fra New zealand. pazon surefire

    det er ikke første gang den har været skildt ad, og normalt vis starter den selvom tænding er lidt forkert.. så banker den bare og så retter man den ind efter et par start up´s. og det er jo ret nemt at se om den slår tilbage, så står der flammer ud af karburatoren..

    der er gnist når jeg træder, både i Top og bund. hvilket der skal være.


    jeg ser at der kan være problemer med Tænding (selvom det er gennem testet)

    --Knast-- hvilket jeg ikke håber. '

    og sidste men ikke mindste fejl på karburator.


  • #9   23. sep 2007 Der er som tidligere nævnt en let duft af benzin men ikke noget voldsomt, og de er ikke våde.
    gnisten er blå.. og pazon er produceret af nogle folk der arbejde for boyer før.. så det skulle være bedre fordi de har rettet de felj der er i boyerren..

    jeg prøver lige at købe nye tændrør.


  • #10   30. sep 2007 nu er der nye tændbanditter i.. og nye tændhætter.. men det er stadig uden resultat. starter stadig ikke. jeg har tabt hovedet, jeg ved ik hvad der kan være galt.

  • #11   30. sep 2007 Har du tjekket at den ikke tænder en kvart eller halv omg. forkert?
    Eller prøver du bare alt det andet først?

    Jeg holder stadigt på at det er der chancen for fejl er størst.
    Altså ingen fejl, bare fejlmontering/justering af tænding.


  • #12   30. sep 2007 den tænder jo både i top og i bund, std.. så umiddelbart kan man sagtens sætte den lidt forkert i tændingen også ville den starte.. og jeg har prøvet fra 0 - 40grader på ignition triggeren.. "den runde skive med magneterne" og i manualen står der den skal stå på 38grader.. hvilket jeg jo har prøvet så.

  • #13   30. sep 2007 Men hvis du har kompression og fugtig tændrør og gnist på tændrøret.

    Men den stadigt intet siger, så er det altså fordi den tænder på et forkert tidspunkt.

    Men hvis du er sikker på at dette ikke er tilfældet så tjek om din knast passer


  • #14   30. sep 2007 Nu du siger at du har tjekket timingen, det er ikke med pistol du har tjekket det vel?

    For hvis det er ved at dreje på den krans, kan du stadigt have lavet en monteringsfejl som ham jeg mødte i sommers.


  • #15   30. sep 2007 Eks. monteret det en 1/4 omg. forkert.

  • #16   3. okt 2007 jeg bruger ikke pistol. er ikke nødvendigt..

    stemplerne bevæger sig op og ned sammen begge i top og begge i bund, så knasten burde ikke kunne vende forkert. fo rlige at aflive den mistanke.

    og går ned og kigger på det i aften igen.


Kommentér på:
Vil ikke starte..§!"@%?!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce