{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Motor vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har en Kawasaki Er5 2003, som ikke vil starte, den kan sagtens tørne rundt, men vil ikke starte, der er kommet benzin i olien. Har i nogen forslag hvad dette kan skyldes, og om det er noget jeg selv kan gøre ved: ( fedt hvis der kommer nogen hurtige svar)

Vh Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor vil ikke starte
  • #1   5. apr 2022 Så har den enten ingen gnist, eller karburatorer løber over. Kontroller først om den gnister på rørene. Hvis den gør, er det sikkert karburatorer der løber over, så den får alt for fed blanding og derfor du har benzin i olien. Hvis du får den i gang, skal du slukke den straks og få skiftet olien. Det er ikke sikkert den smører ordentligt.

  • #2   5. apr 2022 Prøv lige og pille din benzinslange af hanen. Der skal ikke komme så meget som en dråbe derfra. Gør der det lukker den ikke tæt og det står lige så stille og render ned i motoren.

    Og ja! Svømmerne skal lukke i karburatorerne men helt tætte svømmere kan godt være lidt tricks, De er tit mere stænk-tætte end totalt lukket.
    Er det som jeg nævner med en måske utæt benzinhane risikerer du en smadret motor eller starterdrev hvis den er hydrostatisk blokeret af benzin.

    Been there done that sidste sommer, det var lærerigt men havde gerne undgået det hvis jeg havde vidst bedre dengang

    Og som der skrives, ud med olien hvis der er benzin i den. Den bliver ødelagt af det


  • #3   6. apr 2022 ...og hvis den er svømmet helt over kan dine tændrør godt være druknet.

    Jeg ville:
    1. skifte olien
    2. tjekke om tændrørerne gnister, hvis ikke så skift dem
    3. Prøve at starte igen
    4. Lukke benzinhanen når du stiller den fra dig (så undgår du at den løber over en anden gang, hvis hanen ikke lukker helt og dine svømmere heller ikke lukker helt.

    Jeg ville så som nr 5. få tjekket svømmerne og svømmenålene i dine karburatorer. Selvom benzinhanen ikke lukker ordentligt burde dine svømme holde benzinen tilbage fra at løbe til motoren.


  • #4   8. apr 2022 1 Start med gnisten
    2. Tjek benzinhanen
    3. Når de 2 ting er i orden, så skift olie og filter

    Ved ikke om den model er med karburator eller sprøjt.


  • #5   9. apr 2022 Spørgsmål: Kan man lukke for benzinen på hanen ? Er det ikke bare vacum-styret af om motoren kører eller ej?
    Altså 3 indstillinger af hanen, normal, prime og reserve?
    Min Yamaha kan ikke lukke permanent, har kun de 3 nævnte indstillinger


  • #6   10. apr 2022 Det er forskelligt fra mc til mc, min Honda havde “on”, “off” og “reserve”, så der kunne godt lukkes.

  • #7   12. apr 2022 2 ting
    Tjek gnist
    Tjek benzin tilførelse


Kommentér på:
Motor vil ikke starte

Annonce