{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor vil ikke starte
  • #1   23. sep 2020 Ud fra plejer så gætter jeg på manglende brændstof. Men der står ikke meget i din breskrivelse. Giv den 1 sek sprøjt med diesel-start og prøv så.
    Springer den igang og kører tør efter få sek. Så er det manglende brændstof.


  • #2   23. sep 2020 Jeg har haft den stående i ca. Et et halv år ca. Og da hade jeg lige samlet den og den hade svært ved at starte da den skule synes men det lykkedes at få den startet og kørt til syn og så stod den i ca halvt år. Da jeg så skulle flyte den fra hvor jeg hade den opstalet da jeg ikke har mc kort haden den det også svært men det lykkedes at starten den og kører den op på en trailer men da vi efter en halv times kørsel skulle den så af traileren og så ville den ikke starte og jeg tror at batteriet vil dø inde den starter

  • #3   23. sep 2020 Step 1 vil naturligvis være at lade den 100% op først.

  • #4   23. sep 2020 Kunne det tænkes at benzin pumpen er utæt i membranen

  • #5   23. sep 2020 Hvis benzin tilførslen er lavet på samme måde som på en knallert, sidder der en vakuum styret hane lige under tanken.
    Den åbner kun når motoren kører og derfor suger vakuum. Når den har stået stille i et halvt år, er benzinen i karburatoren sikkert fordampet. Og der når ikke rigtig at komme benzin ned til karburatoren, mens du prøver at starte.
    Prøv om du kan komme til at suge vakuum på hanen med munden, ved at pille vakuum slangen af og sætte en anden på, som du så suger i med munden. Hvis du er heldig er hanen lavet som på en "rigtig" MC, så der er en prime indstilling hvor benzinen løber frit ned i karburatoren.


  • #6   23. sep 2020 Det vil jeg prøve i week enden

  • #7   23. sep 2020 Ku' også være du skulle ofre en ny tankfuld benzin på den, når den har stået i 1½år er de lette ingredienser (der tænder let) i benzinen forduftet.



  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #8   24. sep 2020 Brug en injektionssprøjte til at lave vakuum i benzinhanen med - afmonter benzinslangen, så du kan se om der kommer noget.

    Kommer der noget, monterer du en klar slange på karburatorens indløbsstuds, fylder den med benzin, som så gerne skulle synke, når du forsøger at starte - er det ikke tilfældet, er det nok svømmernålen, der hænger, så den ikke lukker op for brændstoftilførslen. Men har cyklen stået så længe er adskillelse og rens af karb. ofte tiltrængt.

    Hvis du borer et lille hul bagerst på indsugningskassen, er det nemt at injektsere et par pust med motorstart - men hvis det er en 4 takter og ventilerne hænger/ingen gnist, hjælper motorstart næppe ret meget.


  • #9   25. sep 2020 jeg har før prøvet på sådan en kineser at selvom alt er spændt og i orden omkring karburatoren er der en kriller-my utæt. Det der plastik-gummi gør sådan indimellem. når det har været pillet af og gnuffet lidt på, samlet osv starter den igen. Der må ikke være det mindste utæthed, så har du balladen.
    Med hensyn til udtørret karburator, det er heller aldrig det bedste og skal gøres rent. Så du skal have det af alligevel.
    Så er der også andre muligheder for fejl som tændrør, tændkabel og tænding i det hele taget. Men jeg vil nu nok lige tage indsugning/benzintilførsel først. evt lige kigge tændrøret
    mvh Henrik


  • #10   25. sep 2020 I skal alle have tak der er nok at tage fat på

Kommentér på:
Motor vil ikke starte

Annonce